Οι υψηλοί όγκοι αποδίδονται αφενός στις μειωμένες σαουδαραβικές τιμές πώλησης για την Ασία τον Ιανουάριο και αφετέρου στην αυξημένη κινητικότητα των ιδιωτικών κινεζικών διυλιστηρίων, τα οποία προεξοφλούν νέες ποσοστώσεις εισαγωγών αργού για το 2026
Η Κίνα έχει επιταχύνει τις αγορές σαουδαραβικού αργού για τον Ιανουάριο στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων πέντε μηνών, μετά τη μεγάλη μείωση στις τιμές πώλησης (OSPs) για την Ασία από τον μεγαλύτερο εξαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο — με τις τιμές να διαμορφώνονται στο χαμηλότερο premium έναντι των δεικτών αναφοράς εδώ και πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με πηγές που μίλησαν στο Bloomberg, Κινέζοι διυλιστές έχουν αιτηθεί σχεδόν 50 εκατ. βαρέλια συνολικά για φορτώσεις Ιανουαρίου, περίπου 10 εκατ. περισσότερα από τα φορτία του Δεκεμβρίου και το υψηλότερο επίπεδο που έχουν κλείσει για έναν μήνα από τον Αύγουστο.
Οι υψηλοί όγκοι αποδίδονται αφενός στις μειωμένες σαουδαραβικές τιμές πώλησης για την Ασία τον Ιανουάριο και αφετέρου στην αυξημένη κινητικότητα των ιδιωτικών κινεζικών διυλιστηρίων, τα οποία προεξοφλούν νέες ποσοστώσεις εισαγωγών αργού για το 2026.
Την περασμένη εβδομάδα, η Σαουδική Αραβία μείωσε τις τιμές των ποικιλιών αργού που κατευθύνονται προς την Ασία κατά 20–60 σεντς το βαρέλι σε σχέση με τον Δεκέμβριο, φέρνοντας την τιμή του Arab Light στο premium των 0,60 δολαρίων έναντι Oman/Dubai — το χαμηλότερο από τον Ιανουάριο του 2021.
Η μείωση ήταν αναμενόμενη, καθώς η αφθονία προσφοράς —λόγω της αύξησης παραγωγής από τον OPEC+ μέσα στον Δεκέμβριο— πιέζει τις τιμές, με τη Σαουδική Αραβία να αυξάνει την παραγωγή της περισσότερο από κάθε άλλο μέλος λόγω του μεγαλύτερου μεριδίου της στους συνολικούς ποσοστιαίους στόχους.
Το σαουδαραβικό και γενικότερα το μεσανατολικό αργό έχει επίσης γίνει πιο ελκυστικό στην Ασία σε σχέση με έναν μήνα πριν, μετά τις αμερικανικές κυρώσεις σε Rosneft και Lukoil, που οδήγησαν Ινδούς και ορισμένους Κινέζους αγοραστές να αναζητήσουν εναλλακτικές προμήθειες έως ότου ξεκαθαρίσει το τοπίο των κυρώσεων και των συνεπειών τους.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με πηγές που μίλησαν στο Bloomberg, Κινέζοι διυλιστές έχουν αιτηθεί σχεδόν 50 εκατ. βαρέλια συνολικά για φορτώσεις Ιανουαρίου, περίπου 10 εκατ. περισσότερα από τα φορτία του Δεκεμβρίου και το υψηλότερο επίπεδο που έχουν κλείσει για έναν μήνα από τον Αύγουστο.
Οι υψηλοί όγκοι αποδίδονται αφενός στις μειωμένες σαουδαραβικές τιμές πώλησης για την Ασία τον Ιανουάριο και αφετέρου στην αυξημένη κινητικότητα των ιδιωτικών κινεζικών διυλιστηρίων, τα οποία προεξοφλούν νέες ποσοστώσεις εισαγωγών αργού για το 2026.
Την περασμένη εβδομάδα, η Σαουδική Αραβία μείωσε τις τιμές των ποικιλιών αργού που κατευθύνονται προς την Ασία κατά 20–60 σεντς το βαρέλι σε σχέση με τον Δεκέμβριο, φέρνοντας την τιμή του Arab Light στο premium των 0,60 δολαρίων έναντι Oman/Dubai — το χαμηλότερο από τον Ιανουάριο του 2021.
Η μείωση ήταν αναμενόμενη, καθώς η αφθονία προσφοράς —λόγω της αύξησης παραγωγής από τον OPEC+ μέσα στον Δεκέμβριο— πιέζει τις τιμές, με τη Σαουδική Αραβία να αυξάνει την παραγωγή της περισσότερο από κάθε άλλο μέλος λόγω του μεγαλύτερου μεριδίου της στους συνολικούς ποσοστιαίους στόχους.
Το σαουδαραβικό και γενικότερα το μεσανατολικό αργό έχει επίσης γίνει πιο ελκυστικό στην Ασία σε σχέση με έναν μήνα πριν, μετά τις αμερικανικές κυρώσεις σε Rosneft και Lukoil, που οδήγησαν Ινδούς και ορισμένους Κινέζους αγοραστές να αναζητήσουν εναλλακτικές προμήθειες έως ότου ξεκαθαρίσει το τοπίο των κυρώσεων και των συνεπειών τους.
www.worldenergynews.gr






