Ναυτιλία

Maersk: Με την REintegrate η πρώτη συμφωνία για την προμήθεια πράσινης μεθανόλης

Maersk: Με την REintegrate η πρώτη συμφωνία για την προμήθεια πράσινης μεθανόλης

Η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο σχεδίαζει να λειτουργήσει το πρώτο της πλοίο με ουδέτερο άνθρακα το 2023

 

Η A.P. Moller-Maersk ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι υπέγραψε σύμβαση για την εξασφάλιση πράσινης μεθανόλης καθώς η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο ετοιμάζεται να λειτουργήσει το πρώτο της πλοίο με ουδέτερο άνθρακα το 2023.

Με το 90% περίπου του παγκόσμιου εμπορίου να μεταφέρεται μέσω θαλάσσης, η παγκόσμια ναυτιλία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2.
Η Maersk πρέπει να έχει στόλο ουδέτερο ως προς τον άνθρακα έως το 2030 για να επιτύχει τον στόχο μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
"Ναι, είναι ένα σκάφος, αλλά είναι πρωτότυπο για μια κλιμακούμενη λύση ουδέτερου άνθρακα για τη ναυτιλία", δήλωσε στο Reuters ο Morten Bo Christiansen, επικεφαλής της απαλλαγής από τον άνθρακα της Maersk.

Παραγωγή

Η Maersk ανακοίνωσε ότι είχε υπογράψει την πρώτη της συμφωνία με τη Δανέζικη REintegrate για την παραγωγή περίπου 10.000 τόνων ουδέτερου άνθρακα μεθανόλης, την οποία το σκάφος θα χρειαστεί να λειτουργεί κάθε χρόνο.
Η εταιρεία εργάζεται επίσης για την αντιμετώπιση των προκλήσεων όσον αφορά την εξασφάλιση του εφοδιασμού με καύσιμα, για τα οποία ο Christianen έθεσε στόχο τα 20 εκατομμύρια τόνους για ολόκληρο τον στόλο.
Όπως υποδηλώνει το όνομα, η πράσινη μεθανόλη παράγεται χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές όπως η βιομάζα και η ηλιακή ενέργεια. "Ας σταματήσουμε να μιλάμε για ορυκτά καύσιμα και αντ 'αυτού να επικεντρωθούμε στην κλιμάκωση αυτού του πρωτοτύπου γιατί στην πραγματικότητα λύνει το πρόβλημα", είπε, ενώ αρνήθηκε να δώσει ένα χρονικό πλαίσιο για το πότε μια τέτοια αγορά θα ήταν ρεαλιστική.
Τα μελλοντικά σκάφη με κινητήρες που μπορούν να λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη θα είναι 10-15% πιο ακριβά τα πρώτα χρόνια, ενώ το κόστος των καυσίμων θα κοστίσει περισσότερο από το διπλάσιο από τα συμβατικά καύσιμα, είπε ο Christianen.
"Τα καλά νέα είναι ότι λόγω της ποσότητας πετρελαίου που καταναλώνουμε μπορούμε πραγματικά να αρχίσουμε να διαμορφώνουμε μια αγορά μόνο κατόπιν ζήτησής μας", δήλωσε ο Christianen και συμπλήρωσε ότι ενώ η Maersk θα μεταφέρει τα ακριβότερα σκάφη στους ισολογισμούς της, το επιπλέον κόστος καυσίμων θα μοιραστεί με τους πελάτες της. "Αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι πολύ πιο ακριβό, γιατί ακόμα και αν διπλασιάσουμε το κόστος καυσίμου, ο αντίκτυπος θα είναι μικρός", πρόσθεσε ο Christianen.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης