Ναυτιλία

Αρκτική: Σε λειτουργία και τα οκτώ πυρηνικά ρωσικά παγοθραυστικά για πρώτη φορά για τις μεταφορές LNG

Αρκτική: Σε λειτουργία και τα οκτώ πυρηνικά ρωσικά παγοθραυστικά για πρώτη φορά για τις μεταφορές LNG

Τα πυρηνικά παγοθραυστικά Taymyr, Yamal, Arktika, Yakutiya, Sibir και 50 Let Pobedy λειτουργούν επί του παρόντος στον Κόλπο του Ομπ, ενώ τα Ural και Vaygach έχουν ανατεθεί στον Κόλπο Γενισέι και τον ποταμό Γενισέι, υποστηρίζοντας την κυκλοφορία που εξυπηρετεί λιμάνια και τερματικούς σταθμούς βαθιά μέσα στη Σιβηρία

Η Ρωσία, για πρώτη φορά, ανέπτυξε ταυτόχρονα ολόκληρο τον στόλο των οκτώ πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών της για να διατηρήσει τις χειμερινές οδούς ναυτιλίας στον Κόλπο του Ομπ και τον Κόλπο Γενισέι, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική σημασία των εξαγωγών ενέργειας από την Αρκτική σύμφωνα με το gcaptain.

Η άνευ προηγουμένου ανάπτυξη επικεντρώνεται στη διασφάλιση της ροής πετρελαίου, υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και ορυκτών φορτίων από τις περιοχές παραγωγής της Αρκτικής της Ρωσίας, συμπεριλαμβανομένου του τερματικού σταθμού πετρελαίου Arctic Gate, του Yamal LNG και του Norilsk Nickel.

Τα πυρηνικά παγοθραυστικά Taymyr, Yamal, Arktika, Yakutiya, Sibir και 50 Let Pobedy λειτουργούν επί του παρόντος στον Κόλπο του Ομπ, ενώ τα Ural και Vaygach έχουν ανατεθεί στον Κόλπο Γενισέι και τον ποταμό Γενισέι, υποστηρίζοντας την κυκλοφορία που εξυπηρετεί λιμάνια και τερματικούς σταθμούς βαθιά μέσα στη Σιβηρία.

Το ρωσικό πυρηνικό παγοθραυστικό περιλαμβάνει δύο μοναδικά σκάφη ρηχού βυθίσματος, το Taymyr και το Vaygach, τα οποία σχεδιάστηκαν ειδικά για να λειτουργούν σε εκβολές ποταμών της Αρκτικής. Η ικανότητά τους να σπάνε πάγο σε περιορισμένα νερά τα καθιστά απαραίτητα για τη διατήρηση ανοιχτών των εξαγωγικών οδών από τους εσωτερικούς τερματικούς σταθμούς κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Ο τρέχων στόλος περιλαμβάνει επίσης δύο πυρηνικά παγοθραυστικά από την αρχική κλάση Arktika: το Yamal και το 50 Let Pobedy.

Για πρώτη φορά, και τα τέσσερα νέα ρωσικά πυρηνικά παγοθραυστικά κατηγορίας Project 22220 Arktika αναπτύσσονται ταυτόχρονα. Τα Arktika, Ural, Sibir και Yakutiya αντιπροσωπεύουν το μέλλον της πυρηνικής παγοθραυστικής ικανότητας της Ρωσίας, προσφέροντας μεγαλύτερη ισχύ, βελτιωμένη απόδοση και την ικανότητα λειτουργίας τόσο σε βαθιές θάλασσες της Αρκτικής όσο και, με ρυθμιζόμενο βύθισμα, σε ρηχά παράκτια νερά.

Νέα κλάση παγοθραυστικών

Η Ρωσία έχει τρία επιπλέον πυρηνικά παγοθραυστικά της νέας κλάσης Arktika υπό κατασκευή. Τα Chukotka, Leningrad και Stalingrad αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία το 2026, το 2028 και το 2030 αντίστοιχα, ανεβάζοντας τη νέα κλάση Arktika σε συνολικά επτά πλοία, αν και οι δυτικές κυρώσεις κατά της Rosatomflot έχουν επιβραδύνει την κατασκευή.

Παράλληλα, το τεράστιο παγοθραυστικό κλάσης Leader Rossiya έχει σκοπό να επιτρέψει την πλοήγηση όλο το χρόνο κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού περίπου το 2030, αλλά το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του έχει αναβληθεί πολλές φορές. Αυτή τη στιγμή είναι περίπου 30% ολοκληρωμένο με βάση τις ενημερώσεις προόδου.

Πέρα από τη νέα κλάση Arktika, η Ρωσία αντιμετωπίζει έναν γερασμένο στόλο παγοθραυστικών και οι δυτικές κυρώσεις έχουν επιβραδύνει τις προσπάθειες ανανέωσης των συμβατικών παγοθραυστικών.

Η κλάση Arktika, με επτά πλοία, δεν θα είναι επαρκής για την αξιόπιστη διατήρηση των χειμερινών επιχειρήσεων μόλις τα παλαιότερα Taymyr, Vaygach και Yamal φτάσουν στο τέλος της λειτουργικής τους ζωής τα επόμενα χρόνια. Κάθε ένα βρίσκεται σε υπηρεσία από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 και τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Η Ρωσία δεν έχει επί του παρόντος σχέδια να επεκτείνει τον στόλο της Arktika πέραν των επτά πλοίων.

Ακόμα και με την τρέχουσα ανάπτυξη και των οκτώ πυρηνικών παγοθραυστικών, η Ρωσία αντιμετωπίζει μια κρίσιμη έλλειψη πετρελαιοφόρων υψηλής κλάσης πάγου και μεταφορέων LNG. Αυτός ο περιορισμός τονίστηκε πρόσφατα όταν το μεσαίου μεγέθους μεταφορέας LNG Buran δεν κατάφερε να φτάσει στο έργο Arctic LNG 2 μετά από πολλαπλές προσπάθειες.

Αφού περίμενε αρκετές ημέρες στις εκβολές του Κόλπου του Ομπ, το πλοίο τελικά εγκατέλειψε την προσπάθεια και επέστρεψε από τη Θάλασσα Κάρα στα απαλλαγμένα από πάγο νερά της Θάλασσας του Μπάρεντς, υπογραμμίζοντας ότι ακόμη και η απαράμιλλη ισχύς των παγοθραυστικών δεν μπορεί να αντισταθμίσει πλήρως την έλλειψη πλοίων ενισχυμένων με πάγο κατά τη διάρκεια του αρκτικού χειμώνα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης