Ενέργεια

Ευρωκοινοβούλιο: Σε ψηφοφορία η απαγόρευση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης - Αντιδρούν εταιρείες και φορείς

Ευρωκοινοβούλιο: Σε ψηφοφορία η απαγόρευση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης - Αντιδρούν εταιρείες και φορείς
Εταιρείες και φορείς στην Ευρώπη αντιδρούν στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης - Ο ελληνικός Σύνδεσμος Εταιρειών Πετρελαιοειδών Ελλάδας συνυπογράφει επιστολή προς την ΕΕ.
Στο πλαίσιο της συζήτησης στο Ευρωκοινοβούλιο για το μέλλον των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενόψει της κρίσιμης ψηφοφορίας που θα λάβει τις αποφάσεις από την ολομέλεια, 100+ εταιρίες και φορείς αντιδρούν στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Αναλυτικότερα, το επίκεντρο της συνεδρίασης είναι ο κανονισμός των εκπομπών CO2 από τα οχήματα στο πλαίσιο του πακέτου FitFor 55 που αναμένεται να ψηφιστεί στις 7 Ιουνίου οπότε και θα κριθεί το μέλλον των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICEs), και η πιθανή κατάργηση των νέων πωλήσεων τους από το 2035, σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής.

Ανανεώσιμα καύσιμα

Για το θέμα αυτό, σημαντική μερίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έχει στηρίξει την άποψη ότι πρέπει να αναγνωρισθεί η συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλού άνθρακα στη μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα, μέσω της υιοθέτησης ενός εθελοντικού μηχανισμού ανταλλαγής πιστώσεων μεταξύ της αυτοκινητοβιομηχανίας και των προμηθευτών καυσίμων, η οποία θα επέτρεπε τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035.
Προϋπόθεση θα ήταν τα αυτοκίνητα αυτά να χρησιμοποιούν υγρά καύσιμα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και όχι ορυκτά καύσιμα.
Η πρόταση αυτή "δίνει χώρο" στα ανανεώσιμα καύσιμα να παίξουν και αυτά τον ρόλο τους στη μείωση των εκπομπών στο σύνολο των 240 εκατ. οχημάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς δρόμους, από σήμερα.

Αντιδράσεις

Να επιτρέπονται οι πωλήσεις οχημάτων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, με την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιούν καύσιμα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και όχι ορυκτά καύσιμα, ζητούν με ανοιχτή επιστολή τους περισσότεροι από 100 ευρωπαϊκοί φορείς και εταιρείες από τους κλάδους της ενέργειας και των μεταφορών.
Η επιστολή απευθύνεται στους ευρωπαίους νομοθέτες (Ευρωκοινοβούλιο & Συμβούλιο της ΕΕ), ενόψει της συζήτησης που θα διεξαχθεί στις 7 Ιουνίου στο Ευρωκοινοβούλιο, όπου θα κριθεί το μέλλον των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και η πιθανή κατάργηση των πωλήσεων τους από το 2035, σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής.
Ωστόσο για να επιτευχθούν οι στόχοι και για να μη χαθεί η υποστήριξη μακροπρόθεσμα, θα πρέπει να γίνει αντιληπτή η σημασία του μείγματος τεχνολογιών που μπορούν να επιτύχουν το στόχο της μείωσης των εκπομπών CO2 χωρίς να αγνοείται η πραγματικότητα για τους καταναλωτές αλλά και οι ανάγκες της βιομηχανίας
Η επιστολή εκφράζει ανησυχία καθώς οι προτάσεις της Επιτροπής δεν επιτυγχάνουν αυτήν την αναγκαία ισορροπία. Στο πλαίσιο της επίτευξης των στόχων για μείωση των εκπομπών, η επιστολή υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να υπάρξει εστίαση στην απανθρακοποίηση της προμήθειας ηλεκτρισμού και καυσίμων και όχι στην απαγόρευση ή στην προώθηση μιας τεχνολογίας έναντι της άλλης.

Αντιπρόταση

Η πρόταση στην επιστολή αφορά στην εναλλακτική στρατηγική του εθελοντικού μηχανισμού ανταλλαγής πιστώσεων, που επικεντρώνεται στην κατάργηση της χρήσης των ορυκτών καυσίμων από τις μεταφορές το 2035, και όχι των ίδιων των οχημάτων, κάτι που θα έχει πολλαπλά οφέλη για την κοινωνία και την οικονομία.
Η υιοθέτηση ενός εθελοντικού μηχανισμού ανταλλαγής πιστώσεων μεταξύ της αυτοκινητοβιομηχανίας και των προμηθευτών καυσίμων αποτελεί σύμφωνα με τις εταιρείες μια πλήρως ανεπτυγμένη και πρακτική λύση έτοιμη για εφαρμογή.
Η επιστολή ζητεί από τους ευρωπαίους νομοθέτες (Ευρωκοινοβούλιο & Συμβούλιο της ΕΕ) να αναγνωρίσουν τη συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλού άνθρακα στη μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα.
Σημειώνεται τέλος ότι την επιστολή υπογράφουν, μεταξύ άλλων, σημαντικοί ευρωπαϊκοί Σύνδεσμοι (CLEPA, FuelsEurope, eFuel Alliance, EBB, ECFD, UPEI αλλά και ο ελληνικός Σύνδεσμος Εταιρειών Πετρελαιοειδών Ελλάδας-ΣΕΕΠΕ), εταιρείες διύλισης (ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, Repsol, ENI, Neste, MOL), μαζί με αρκετές εταιρείες αερίου, βιοκαυσίμων, αλλά και εταιρείες από τον κλάδο κατασκευής οχημάτων όπως η SiemensEnergy, MAZDA κλπ.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης