Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

Οι κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτοξεύουν τις τιμές των ναύλων για τα δεξαμενόπλοια

Οι κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτοξεύουν τις τιμές των ναύλων για τα δεξαμενόπλοια

 Οι ναύλοι έχουν φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ - Το κόστος μεταφοράς αυξάνει τις πληθωριστικές πιέσεις

 

Οι σκληρές νέες κυρώσεις σε ρωσικές αποστολές πετρελαίου που θα τεθούν σε ισχύ από τον Δεκέμβριο είναι πιθανό να ενισχύσουν τους ήδη υψηλούς ναύλους των δεξαμενόπλοιων καθώς οι αγοραστές αγωνίζονται να αντικαταστήσουν φορτία και αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν μεγαλύτερες διαδρομές, δήλωσε κορυφαίος διαχειριστής πλοίων σύμφωνα με το Reuters.

Στην τελευταία δράση κατά της Ρωσίας ως απάντηση στην εισβολή της στην Ουκρανία που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα απαγορεύσει τις εισαγωγές ρωσικού αργού από τις 5 Δεκεμβρίου και τα ρωσικά προϊόντα πετρελαίου από τις 5 Φεβρουαρίου.

Σχεδιασμένα για να στερήσουν από τη Μόσχα έσοδα που θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν τη δράση της στην Ουκρανία, τα μέτρα θα αναγκάσουν έναν από τους κορυφαίους παραγωγούς και εξαγωγείς πετρελαίου στον κόσμο να αναζητήσει εναλλακτικούς αγοραστές μακρύτερα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk Tankers, Christian M. Ingerslev, δήλωσε στο Reuters ότι αναμένει ότι η ζήτηση θα είναι υγιής καθώς το ρωσικό πετρέλαιο συνεχίζει να ρέει, αλλά σε διαφορετικές αγορές.
"Με τις νέες κυρώσεις που θα τεθούν σε εφαρμογή, αναμένουμε ότι το ρωσικό πετρέλαιο θα συνεχίσει να διακινείται. Αλλά τώρα οι χώρες εισαγωγής δεν θα έχουν τη μικρή απόσταση, θα είναι μακρινές", σημείωσε.
«Η Ευρώπη, η οποία προηγουμένως εισήγαγε 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα, θα χρειαστεί να προμηθευτεί τον όγκο, για παράδειγμα, από τη Μέση Ανατολή, κάτι που με τη σειρά του θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη ζήτηση».

Σε ανοδικά τροχιά

Οι ναύλοι έχουν φτάσει σε νέα ρεκόρ τις τελευταίες εβδομάδες και οι αναλυτές αναμένουν ότι θα παραμείνουν υψηλά υποστηρίζόμενες τόσο για τα δεξαμενόπλοια αργού όσο και για τα πετρελαϊκά προϊόντα, οδηγώντας δυνητικά τον πληθωρισμό σε υψηλά πολλών δεκαετιών.

Ο Ingerslev είπε ότι οι συνθήκες ώθησαν τους πλοιοκτήτες από άλλους τομέις, όπως το ξηρό φορτίο, να επενδύσουν σε περιουσιακά στοιχεία δεξαμενόπλοιων.
«Η διαφορά μεταξύ των αγορών spot και χρονοναύλωσης είναι αρκετά μεγάλη και είναι ελκυστικό να είσαι στην αγορά spot».
«Οι μεγαλύτερες αποστάσεις δημιουργούν περισσότερη αβεβαιότητα λειτουργικά και οι πελάτες πρέπει να αρχίσουν να προγραμματίζουν πολύ περισσότερο», επεσήμανε.

Το σχέδιο της G7, που προορίζεται ως πρόσθετο στο εμπάργκο της ΕΕ, θα επιτρέψει στους παρόχους ναυτιλιακών υπηρεσιών, όπως οι ασφαλιστές, να βοηθήσουν στην εξαγωγή ρωσικού πετρελαίου, αλλά μόνο σε αναγκαστικά χαμηλές τιμές. Αυτό έχει επίσης οριστεί να τεθεί σε ισχύ στις 5 Δεκεμβρίου.
«Το ανώτατο όριο τιμής είναι ξεκάθαρο στα χαρτιά, αλλά σε πρακτικούς όρους πρέπει να δούμε πώς θα διαμορφωθεί», σημείωσε ο Ingerslev.

Την περασμένη εβδομάδα, οι κυβερνήσεις της ΕΕ παρέμειναν διχασμένες για το επίπεδο του ανώτατου ορίου τιμών και δεν ήταν σαφές σε μια συνάντηση την Παρασκευή πόσο κοντά ήταν σε μια συμφωνία.
Η εταιρεία Maersk Tankers έχει περίπου 170 πλοία υπό διαχείριση. Η αδελφή εταιρεία Maersk Product Tankers διαθέτει 52 πλοία που μεταφέρουν ενεργειακά προϊόντα παγκοσμίως.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης