Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

Enagas: Διπλασιάσθηκε ο αριθμός των πλοίων που φόρτωσαν LNG στην Ισπανία το 2022

Enagas: Διπλασιάσθηκε ο αριθμός των πλοίων που φόρτωσαν LNG στην Ισπανία το 2022

Συνολικά 250 πλοία φόρτωσαν LNG στα εργοστάσια Enagas στην Ισπανία πέρυσι

 

Ο αριθμός των πλοίων που φορτώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στην Ισπανία και το μεταφέρουν σε όλη την Ευρώπη διπλασιάστηκε το 2022 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, συμβάλλοντας στην άμβλυνση της ενεργειακής κρίσης που προκλήθηκε από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, φορέα εκμετάλλευσης δικτύου φυσικού αερίου ανακοίνωσε η Enagas την Πέμπτη.

«Τα εργοστάσιά μας συμβάλλουν πολύ σημαντικά στην ενεργειακή ασφάλεια άλλων χωρών και το εργοστάσιο της Βαρκελώνης, ειδικά για την Ιταλία», είπε στους δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της Enagas Arturo Gonzalo Aizpiri, προσθέτοντας ότι συνολικά 250 πλοία φόρτωσαν LNG στα εργοστάσια Enagas στην Ισπανία πέρυσι.

Η κίνηση αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω αφού η Enagas παρουσίασε την Πέμπτη μια νέα πλατφόρμα στο εργοστάσιο επαναεριοποίησης του λιμανιού της Βαρκελώνης για πλοία μικρού και μεσαίου μεγέθους για φόρτωση LNG.

Επιδιώκοντας να «μεγιστοποιήσει την αλληλεγγύη με την Ιταλία», ο υπουργός Ενέργειας της Ισπανίας ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο ότι θα προσαρμόσθεί μια προβλήτα στο εργοστάσιο για να αυξήσει τη χωρητικότητα φόρτωσης για πλοία που μεταφέρουν φυσικό αέριο στην Ιταλία, η οποία έχει προσπαθήσει να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο.

Το υπουργείο Ενέργειας εκείνη την εποχή περιέγραψε αυτές τις αποστολές ως «εικονικό αγωγό φυσικού αερίου» μεταξύ Βαρκελώνης και Λιβόρνο, αλλά δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με την κυκλοφορία.

Εφοδιασμός

Η Ισπανία διαθέτει έξι τερματικούς σταθμούς LNG που λέει ότι θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον εφοδιασμό της κεντρικής Ευρώπης, ενώ ένας άλλος αναμένεται να λειτουργήσει τις επόμενες εβδομάδες. Της Βαρκελώνης είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη, σύμφωνα με το Enagas.

Ο Gonzalo είπε επίσης ότι τα κεφάλαια της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν το 30%-50% του υποθαλάσσιου αγωγού υδρογόνου που θα κατασκευαστεί μεταξύ Ισπανίας και Γαλλίας.

Οι δύο χώρες συμφώνησαν να διερευνήσουν τη δυνατότητα κατασκευής αγωγού για τη μεταφορά πράσινου υδρογόνου μεταξύ Βαρκελώνης και Μασσαλίας με κόστος περίπου 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ, είπε ο Gonzalo, ενώ η σύνδεση μεταξύ Ισπανίας και Πορτογαλίας θα κόστιζε περίπου 350 εκατομμύρια ευρώ.

Τα κεφάλαια θα προέλθουν από τη χρηματοδότηση της ΕΕ για βασικές διασυνοριακές ενεργειακές υποδομές που χαρακτηρίζονται ως «Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος».

Το υπόλοιπο 50%-70% του κόστους θα καλυφθεί από τις χώρες που θα επωφεληθούν από το έργο, τους μελλοντικούς πελάτες του αγωγού και τα τέλη που χρεώνονται για τη μεταφορά του φυσικού αερίου, είπε ο Gonzalo.

«Δεν θα έχει κανένα κόστος για τους Ισπανούς καταναλωτές», πρόσθεσε.

Σημνείωσε επίσης ότι οι εμπλεκόμενες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας - η οποία εξέφρασε ενδιαφέρον τον περασμένο μήνα - "προχωρούν στον τεχνικό ορισμό" του έργου, το οποίο αξιολογείται για να διαπιστωθεί εάν πληροί τις απαιτήσεις χρηματοδότησης της ΕΕ.

Η Enagas αποκάλυψε επίσης το πρώτο λεγόμενο πλοίο ανεφοδιασμού καυσίμων που κατασκευάστηκε στην Ισπανία που θα προμηθεύει LNG σε άλλα πλοία και θα έχει έδρα στο εργοστάσιο της Βαρκελώνης. Ανήκει από κοινού στη νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Knutsen OAS και θα λειτουργεί από τη Shell.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης