Ναυτιλία

Άνοδος 400% στις τιμές των δεξαμενόπλοιων λόγω αύξησης της ζήτησης μετά τις νέες κυρώσεις

Άνοδος 400% στις τιμές των δεξαμενόπλοιων λόγω αύξησης της ζήτησης μετά τις νέες κυρώσεις

Περίπου 400 δεξαμενόπλοια «μεταπήδησαν» από τη μεταφορά καυσίμων για παραδοσιακές χώρες στη μεταφορά ρωσικών προϊόντων πετρελαίου

 

Οι τιμές των δεξαμενόπλοιων καθαρών προϊόντων  εκτοξεύτηκαν την περασμένη εβδομάδα αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι χώρες της G-7 επέβαλαν κυρώσεις τις πωλήσεις πετρελαίου της Ρωσίας. Οι περιορισμοί στις εξαγωγές ρωσικού αργού ξεκίνησαν στις αρχές Δεκεμβρίου σύμφωνα με το Oil Price.

Οι κυρώσεις έχουν ανακατευθύνει τις ρωσικές ροές ενέργειας από την Ευρώπη στην Ασία. Η ανανέωση των αλυσίδων εφοδιασμού σημαίνει ότι η Ρωσία πρέπει να βασίζεται περισσότερο στα δεξαμενόπλοια γεγονός το οποίο οδήγησε σε αύξηση 400% των ημερήσιων ναύλων για τα δεξαμενόπλοια καθαρών προϊόντων σύμφωνα με το Bloomberg.

Τα τελευταία στοιχεία από το Baltic Exchange στο Λονδίνο δείχνουν ότι οι τιμές των δεξαμενόπλοιων καθαρών προϊόντων έχουν φθάσει τα 55.857 δολάρια την ημέρα, σημειώνοντας άνοδο 58% μόλις την περασμένη Πέμπτη.

Σύμφωνα με τον εμπορικό γίγαντα Trafigura, η Ρωσία βασίζεται σε έναν «σκιώδη στόλο» δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά αργού και προϊόντων αργού ο οποίος ανέρχεται σε περίπου 600 πλοία.

Εξαγωγές μέσω θαλάσσης

Σύμφωνα με το Bloomberg η άνοδος των ναύλων των δεξαμενόπλοιων "προκλήθηκε εν μέρει από τη διχοτόμηση του στόλου με ορισμένα τάνκερ να εξυπηρετούν τα συμφέροντα της Μόσχας και τα άλλα τη διεθνή αγορά".

«Οι ρωσικοί όγκοι συνεχίζουν να ρέουν με τον ίδιο ρυθμό και αυτό καταλαμβάνει πολλά πλοία».
«Τελικά, η άνοδος δείχνει ότι η ζήτηση είναι αρκετά καλή και τα θεμελιώδη μεγέθη είναι ισχυρά», είπε ο Lars Bastian Ostereng, αναλυτής της Arctic Securities.

Περίπου 400 δεξαμενόπλοια, ή το 20% του παγκόσμιου στόλου, «μεταπήδησαν» πρόσφατα από τη μεταφορά καυσίμων για παραδοσιακές χώρες στη μεταφορά ρωσικών πετρελαιοειδών, δήλωσε ο συν-επικεφαλής της Trafigura, Ben Luckock, σε πρόσφατη συνέντευξη στο Bloomberg. Αυτό έχει μειώσει τον αριθμό των δεξαμενόπλοιων για τις παραδοσιακές διαδρομές και οδηγεί σε εκτίναξη του κόστους των ναύλων.

Το Bloomberg επεσήμανε ότι τα αυξανόμενα ποσοστά δεν οφείλονται εξ ολοκλήρου στις διαδρομές των δεξαμενοπλοίων. Οφείλεται επίσης στην περισσότερη ροή αργού μέσω θάλασσας μετά τις κυρώσεις της Δύσης στη Ρωσία. Μεγάλο μέρος αυτών των εξαγωγών ενέργειας αποστέλλονται τώρα στην Ασία.

«Δεν βλέπουμε καμία ένδειξη ότι η Ρωσία θα περικόψει τις εξαγωγές αργού ή διυλισμένων προϊόντων», δήλωσε ο David Wech, επικεφαλής οικονομολόγος της Vortexa, κατά τη διάρκεια παρουσίασης στα τέλη της περασμένης εβδομάδας.

Επιπλέον, οι τιμές του αργού έχουν ξεπεράσει τα 86 δολάρια το βαρέλι μετά την ανακοίνωση της περασμένης Παρασκευής ότι η Ρωσία θα μειώσει την παραγωγή αργού πετρελαίου κατά 500.000 βαρέλια την ημέρα. Αυτό είναι η απάντηση στα ανώτατα όρια τιμών της Δύσης για την αγορά ρωσικών καυσίμων.

www.worldenergynews.gr



Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης