Ναυτιλία

Reuters: Οι δυτικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο ανασχεδίασαν τον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη

Reuters: Οι δυτικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο ανασχεδίασαν τον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη
Στις σημαντικές επιδράσεις στις μεταφορές φορτίων αναφέρεται ανάλυση του Reuters

Οι παγκόσμιοι προμηθευτές καυσίμων στρέφονται σε μεγαλύτερες και δαπανηρές διαδρομές που παράγουν περισσότερες εκπομπές άνθρακα για να μετακινήσουν το ντίζελ και άλλα προϊόντα τους, καθώς οι δυτικοί περιορισμοί στα ρωσικά φορτία έχουν αναδιατάξει την παγκόσμια μεταφοράς ενέργειας, εκθέτει σε ανάλυσή του το Reuters.

Από 4 μέρες ταξίδι στις 18

Ως αποτέλεσμα της απαγόρευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ρωσικά καύσιμα που ξεκίνησε στις 5 Φεβρουαρίου, τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν καθαρά προϊόντα πετρελαίου όπως βενζίνη, ντίζελ, καύσιμα αεριωθουμένων και νάφθα διανύουν διαδρομές μεταξύ 16 και 18 ημερών για να φέρουν ρωσικές προμήθειες σε φορτία Βραζιλίας ή ΗΠΑ προς την Ευρώπη, σύμφωνα με δύο ναυτιλιακές πηγές.

Αυτό είναι μεγαλύτερο διάστημα από τις τέσσερις έως έξι ημέρες που χρειαζόταν ένα πλοίο για να ταξιδέψει από τη Ρωσία στην Ευρώπη, είπαν οι δύο πηγές, ένας μεσίτης σε μια μεγάλη ναυλομεσιτική εταιρεία και ένας ναυλωτής που εμπλέκεται στο ρωσικό εμπόριο νάφθας, η οποία χρησιμοποιείται για την κατασκευή πλαστικών και πετροχημικών .
Η απαγόρευση έρχεται πέρα ​​από τη διακοπή στα τέλη του περασμένου έτους των πωλήσεων ρωσικού αργού στο μπλοκ καθώς και του πλαφόν στις τιμές.

Ο δείκτης Clean Tanker έχει υπερδιπλασιαστεί

Από την έναρξη της απαγόρευσης, ο δείκτης Clean Tanker που δημοσιεύεται από το Baltic Exchange, ο οποίος μετρά τους μέσους ναύλους για καύσιμα ναυτιλίας όπως η βενζίνη και το ντίζελ σε μερικές από τις πιο κοινές παγκόσμιες διαδρομές, έχει υπερδιπλασιαστεί.

Η επανασχεδίαση του ναυτιλιακού χάρτη υπογραμμίζει τα αρνητικά αποτελέσματα των δυτικών προσπαθειών να τιμωρήσουν τη Ρωσία για την εισβολή της στην Ουκρανία πέρυσι, ενισχύοντας την ανασφάλεια εφοδιασμού και ανεβάζοντας τις τιμές, ακόμη και όταν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής ανησυχούν για τον πληθωρισμό και τον κίνδυνο παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης.

Μεγαλύτερα ταξίδια και παρεμπόδιση άλλων δραστηριοτήτων

«Όχι μόνο τα ταξίδια είναι πολύ μεγαλύτερα, αλλά η συμπεριφορά των πλοίων έχει επίσης αλλάξει, εμποδίζοντας τα πλοία να δραστηριοποιούνται σε άλλες αγορές CPP (καθαρών προϊόντων πετρελαίου)», έγραψε σε σημείωμα στις 31 Μαρτίου ο Dylan Simpson, αναλυτής εμπορευμάτων στην εταιρεία αναλύσεων πετρελαίου Vortexa.

Τα ρωσικά φορτία καυσίμων κατευθύνονται σε μακρινούς αγοραστές στη Βραζιλία, την Τουρκία, τη Νιγηρία και το Μαρόκο, καθώς η Μόσχα αντισταθμίζει τη χαμένη ευρωπαϊκή αγορά, ενώ η Ευρώπη εισάγει περισσότερα καύσιμα όπως το ντίζελ από την Ασία και τη Μέση Ανατολή, σύμφωνα με στοιχεία ναυτιλίας από Refinitiv και Kpler.

Επίδραση στα ασιατικά φορτία

Τα ασιατικά φορτία, με τη σειρά τους, εκτοπίζονται από ρωσικά καύσιμα στην Αφρική και την ανατολική Μεσόγειο και ανακατευθύνονται στον κόμβο ανάμειξης της Σιγκαπούρης για προσωρινή αποθήκευση, δήλωσαν δύο πηγές διυλιστηρίων της βορειοανατολικής Ασίας.

Οι ευρωπαίοι εισαγωγείς των οποίων τα φορτία νάφθας ταξίδεψαν από τα ρωσικά λιμάνια στην Αμβέρσα σε τέσσερις ημέρες πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, τώρα πρέπει να περιμένουν 18 ημέρες για εναλλακτικές προμήθειες από τις Ηνωμένες Πολιτείες, είπε η ναυπηγική πηγή.
Καταγραφή1_5.PNG
Τα οφέλη των ΗΠΑ

Οι ΗΠΑ. αναδεικνύεται επίσης ως κορυφαίος προμηθευτής νάφθας της Ευρώπης εν μέσω της απαγόρευσης της ΕΕ, ενώ η Ομάδα των G7, η ΕΕ και η Αυστραλία έχουν περιορίσει τις τιμές της ρωσικής νάφθας στα 45 δολάρια το βαρέλι και το ντίζελ και τη βενζίνη στα 100 δολάρια το βαρέλι για εμπορικές συναλλαγές που χρησιμοποιούν δυτικά πλοία και ασφάλιση.
Εν τω μεταξύ, η Βραζιλία, παραδοσιακά Η.Π.Α. εισαγωγέας νάφθας, ενισχύει τις αγορές από τη Ρωσία σε πιο ελκυστικές τιμές.

Διπλάσιο κόστος

Ωστόσο, το ταξίδι από τη Ρωσία στη Βραζιλία μπορεί να διαρκέσει 18 ημέρες ή περισσότερες και, με έως και 7 εκατομμύρια δολάρια ανά ταξίδι, το κόστος είναι σχεδόν διπλάσιο από αυτό των αποστολών των  ΗΠΑ, είπε ο ναυλωτής πλοίων που συμμετέχει στη ρωσική αγορά.

Η Βραζιλία έλαβε περίπου 240.000 τόνους ρωσικού ντίζελ και gasoil τις πρώτες τρεις εβδομάδες του Μαρτίου, αντιπροσωπεύοντας το ένα τέταρτο των εισαγωγών της Βραζιλίας, από το μερίδιο 12% της Ρωσίας τον Φεβρουάριο και λιγότερο από 1% πέρυσι, δήλωσε ο Benedict George, επικεφαλής της τιμολόγησης ντίζελ. με τον πάροχο δεδομένων ενέργειας και εμπορευμάτων Argus.

«Μέχρι τον Φεβρουάριο, η Ευρώπη παρέμενε η πρωταρχική αγορά της Ρωσίας για εξαγωγές ραφιναρισμένων προϊόντων, ωστόσο, μέσα σε ένα μήνα, παρατηρήθηκε μια σημαντική στροφή», ανέφερε σε πρόσφατη έκθεσή της ο μεσίτης δεξαμενόπλοιων E A Gibson.
Καταγραφή2_3.PNG
Μεγαλύτερες αποστάσεις - Περισσότερη ρύπανση

Μετρημένο σε μίλια φορτίου, που πολλαπλασιάζει την ποσότητα φορτίου σε μετρικούς τόνους με την απόσταση που διανύθηκε σε ναυτικά μίλια, η ποσότητα των αποστολών ρωσικών προϊόντων πετρελαίου στη Βραζιλία τον Μάρτιο αυξήθηκε σε 3,07 δισεκατομμύρια μετρικούς τόνους-ναυτικά μίλια (MT-NM) από 941 εκατομμύρια MT-NM τον Νοέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αποτίμησης VesselsValue.
Οι αποστολές από τη Ρωσία στη Νιγηρία αυξήθηκαν σε 1,88 δισεκατομμύρια MT-NM τον Μάρτιο από μηδέν τον Νοέμβριο, σύμφωνα με εκτιμήσεις της VesselsValue.

Τα φορτία καθαρών προϊόντων προς τη Σαουδική Αραβία τον Μάρτιο εκτινάχθηκαν στα 1,75 δισεκατομμύρια MT-NM από 31 εκατομμύρια MT-NM τον Νοέμβριο, ενώ οι αποστολές προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ήταν 4,43 δισεκατομμύρια MT-NM τον Μάρτιο, από 2,85 δισεκατομμύρια MT-NM τον Νοέμβριο, έδειξαν τα στοιχεία.

Επίσης τον Μάρτιο, τα ρωσικά καθαρά προϊόντα που αποστέλλονται στο Τόγκο έφτασαν τα 973 εκατομμύρια MT-NM, από μηδέν τον Νοέμβριο.
Σε όρους όγκου, οι εισαγωγές προϊόντων πετρελαίου της Βραζιλίας από τη Ρωσία, ήταν περίπου 284.000 μετρικοί τόνοι τον Φεβρουάριο, από 73.300 τόνους τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue.
Αντίθετα, οι ρωσικές εξαγωγές προς την Ολλανδία μειώθηκαν στους 238.200 τόνους τον Φεβρουάριο από 1,15 εκατ. τόνους τον Σεπτέμβριο.

Αυξημένο κόστος

Αυτές οι μεγαλύτερες αποστάσεις γίνονται με υψηλότερο κόστος για τα ρωσικά προϊόντα από ό,τι για τις τυπικές αποστολές από την Ευρώπη.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, οι ναύλοι για το Ηνωμένο Βασίλειο/ευρωπαϊκή ήπειρο προς τη Δυτική Αφρική αναφέρονται στα 55,77 δολάρια  ανά τόνο για ένα δεξαμενόπλοιο προϊόντων με τυπικό φορτίο 37.000 τόνων.
Αυτό συγκρίνεται με ένα ενδεικτικό ποσοστό 174,24 δολάρια ανά τόνο για αποστολές από τα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσίας στη Νιγηρία, 103,84 $ για το Μαρόκο και περίπου 150 δολάρια στην Αίγυπτο.

Μεγαλύτερη η ρύπανση

Με τα πλοία να ταξιδεύουν πιο μακριά, αυτό είναι επίσης πιθανό να μεταφραστεί σε μεγαλύτερες εκπομπές από καπνογόνα.

Με βάση τα δεδομένα πριν από την πανδημία, μια αύξηση 10% στα χιλιόμετρα για όλα τα δεξαμενόπλοια που ταξιδεύουν από και προς τον ευρωπαϊκό οικονομικό χώρο θα αύξανε τις εκπομπές τους κατά περίπου 1,5 εκατομμύριο τόνους διοξειδίου του άνθρακα, ίσο με τις εκπομπές περίπου 750.000 αυτοκινήτων ετησίως στην Ευρώπη, είπε ο Valentin Simon, αναλυτής δεδομένων στο think tank Transport & Environment στις Βρυξέλλες.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης