Απόψεις

Η «μεγάλη συμφωνία» Biden για να αποτελέσουν τα EV το 67% των πωλήσεων μέχρι το 2032

tags :
Η «μεγάλη συμφωνία» Biden για να αποτελέσουν τα EV το 67% των πωλήσεων μέχρι το 2032
Στόχος της πολιτικής Biden είναι να γίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα το 67% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2032 και να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο ταξιδεύουν οι Αμερικανοί.
Η κυβέρνηση Biden έχει προτείνει τους πιο επιθετικούς περιορισμούς ρύπανσης στην αυτοκινητοβιομηχανία στην ιστορία των ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια να προωθήσει τους γίγαντες αυτοκινήτων να υποβιβάσουν τα βενζινοκίνητα οχήματα.

Οι νέοι κανόνες της ΕΡΑ

Οι νέοι κανόνες της EPA, που ανακοινώθηκαν σήμερα Πέμπτη 13/4, θα μπορούσαν να περιορίσουν σημαντικά τις εκπομπές υπερθέρμανσης του κλίματος από επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά βαρέων επαγγελματικών οχημάτων - τους κυριότερους παράγοντες της κλιματικής κρίσης.
Στόχος είναι να γίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα το 67% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2032 και να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο ταξιδεύουν οι Αμερικανοί.

Με άλλα λόγια, τα πρότυπα είναι μια «μεγάλη συμφωνία», όπως είπε ο πρόεδρος Joe Biden σε άλλο πλαίσιο, γράφουν οι δημοσιογράφοι του POLITICO, Tanya Snyder, James Bikales, Alex Guillen. 
Μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, ο Biden «μάλωνε» την αυτοκινητοβιομηχανία για να συμφωνήσει να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στο 50% των νέων αυτοκινήτων και φορτηγών μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Οι κανόνες της EPA θα μετατρέψουν αυτόν τον εθελοντικό στόχο σε πιο φιλόδοξη κανονιστική απαίτηση.

Η βιομηχανία έχει τη βοήθεια δισεκατομμυρίων δολαρίων σε επιδοτήσεις μέσω του ορόσημου νόμου για το κλίμα του περασμένου έτους.
Νέες και ενισχυμένες εκπτώσεις φόρου θα ενισχύσουν τις προσπάθειες για την κατασκευή εργοστασίων και σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε μια προσπάθεια να μειωθεί το κόστος των καταναλωτών.
Αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες παραμένουν κάπως επιφυλακτικές.

Έκπτωση φόρου 7.500 δολαρίων για αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων — με σκοπό την τόνωση της ζήτησης — είναι διαθέσιμη μόνο για περιορισμένο αριθμό μοντέλων, χάρη στις αυστηρές απαιτήσεις τα αυτοκίνητα να κατασκευάζονται και να προέρχονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες ή τους πλησιέστερους εμπορικούς εταίρους τους.
Η προμήθεια ορυκτών που απαιτούνται για τις μπαταρίες EV, τους σταθμούς φόρτισης, τα προσιτά μοντέλα και το ενδιαφέρον των καταναλωτών είναι επίσης ανησυχητικό - για να μην αναφέρουμε εάν το ηλεκτρικό δίκτυο είναι έτοιμο να παρέχει την επιπλέον ενέργεια που απαιτείται για την τροφοδοσία των EV.

Ενστάσεις

Και οι προτάσεις EPA, οι οποίες θα υπόκεινται σε δημόσια αναθεώρηση (και πιθανότατα πολλές νομικές προκλήσεις), αναστατώνουν τους Ρεπουμπλικανούς στο Καπιτώλιο.
«Πρόκειται για κοντόφθαλμη πολιτική που θέτει τελευταία τα συμφέροντα του αμερικανικού λαού και οι αξιωματούχοι της EPA θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να παράσχουν στο Κογκρέσο [με] μια εξήγηση», είπε ο Πρόεδρος Εποπτείας και Λογοδοσίας της Βουλής James Comer (R-Ky.) στην δημοσιογράφο του E&E News, Emma Dumain.

Υπάρχουν ήδη εικασίες ότι οι νομοθέτες του GOP θα επιχειρήσουν να ανατρέψουν τους κανόνες μέσω του νόμου αναθεώρησης του Κογκρέσου, ενός νομοθετικού εργαλείου που χρησιμοποιείται για την κατάργηση πρόσφατων ομοσπονδιακών κανονισμών (που μπορεί να ασκήσει βέτο από τον πρόεδρο).
Ωστόσο, οι Δημοκρατικοί και οι υποστηρικτές των ηλεκτρικών οχημάτων λένε ότι οι κανόνες αλλάζουν το παιχνίδι.

Η κυβέρνηση είπε ότι τα νέα πρότυπα θα εξοικονομήσουν στην οικονομία 850 δισεκατομμύρια έως 1,6 τρισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2027 και 2055, θα αποφύγουν περίπου 20 δισεκατομμύρια βαρέλια σε εισαγωγές πετρελαίου και θα εξοικονομήσουν στον μέσο αγοραστή ενός αυτοκινήτου ή ενός ελαφρού φορτηγού 12.000 δολάρια κατά τη διάρκεια ζωής του οχήματος.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης