Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

PowerX: Το μέλλον της πράσινης ενέργειας έρχεται με... Battery tanker - Το 2025, το πρώτο

PowerX: Το μέλλον της πράσινης ενέργειας έρχεται με... Battery tanker - Το 2025, το πρώτο
Τα Battery Tankers προσφέρουν μια πρακτική λύση για περιοχές που είναι επιρρεπείς σε σεισμούς και που περιβάλλονται από βαθιές θάλασσες, γράφει το PV Europe
Η ιαπωνική εταιρεία μπαταριών, PowerX, Inc. αποκάλυψε τη λεπτομερή σχεδίαση του πρώτου «Battery Tanker» «X» το οποίο στοχεύει να ολοκληρωθεί έως το 2025, με τις εγχώριες και διεθνείς δοκιμές να προγραμματίζονται να ξεκινήσουν το 2026, όπως γράφει το PV Europe.
Tο ηλεκτρικό σκάφος μήκους 140 μέτρων θα είναι εξοπλισμένο με 96 θαλάσσιες μπαταρίες εμπορευματοκιβωτίων, παρέχοντας συνολική χωρητικότητα 241 μεγαβατώρες MWh.

Επιπλέον, μια νέα εταιρεία με την ονομασία Ocean Power Grid Inc. θα ιδρυθεί το τρίτο τρίμηνο του 2023 για να προωθήσει την επιχείρηση μεταφοράς θαλάσσιας ενέργειας χρησιμοποιώντας Battery Tankers, η οποία θα κατέχει, θα πουλάει και θα λειτουργεί τα δεξαμενόπλοια μπαταριών στην Ιαπωνία και στο εξωτερικό.

Το πρώτο Battery Tanker έχει προγραμματιστεί για εγχώριες και διεθνείς δοκιμές πεδίου ξεκινώντας το 2026 και η PowerX αναζητά επιχειρηματικούς συνεργάτες σε όλο τον κόσμο για αυτή τη νέα τεχνολογία και επιχειρηματική προσπάθεια.

Σύστημα επεκτάσιμο για ακόμη μεγαλύτερα σκάφη

Το ενσωματωμένο σύστημα μπαταριών βασίζεται σε ένα ιδιόκτητο σχέδιο μονάδας, που διαθέτει ασφαλείς και αξιόπιστες κυψέλες μπαταρίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) που έχουν διάρκεια ζωής πάνω από 6.000 κύκλους, είναι εξαιρετικά επεκτάσιμο, επιτρέποντας την εγκατάσταση πρόσθετων μπαταριών για τη δημιουργία μεγαλύτερων ηλεκτρικών σκαφών μεταφοράς, όπως το Power Ark 1000 ή ακόμη και μεγαλύτερων μεγεθών για την κάλυψη συγκεκριμένων απαιτήσεων αποστολής.

Το σύστημα περιλαμβάνει ειδικούς μηχανισμούς ελέγχου εκπομπών αερίων και καταστολής πυρκαγιάς για να διασφαλιστεί η ασφάλεια.
Η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο του συστήματος μπαταρίας, οι ελεγκτές φόρτισης και τα συστήματα μετατροπής ισχύος ενισχύουν περαιτέρω τα μέτρα ασφαλείας.

Όλες οι μπαταρίες θα κατασκευαστούν στην επαρχία Okayama στην Ιαπωνία και έχουν προγραμματιστεί να λάβουν διεθνείς πιστοποιήσεις ταξινόμησης πλοίων και ισχύοντα πρότυπα όπως DNV και Class NK, υποβάλλονται σε αυστηρές δοκιμές για να πληρούν τις αυστηρότερες προϋποθέσεις. Η παράδοση των μπαταριών έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει μέχρι τα μέσα του 2024.

Ο ρόλος των βυτιοφόρων μπαταριών

Τα ενσωματωμένα συστήματα μπαταριών του επιτρέπουν στα Battery Tankers να αποθηκεύουν και να μεταφέρουν το πλεόνασμα ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές. Οι παροπλισμένοι ή αδρανείς θερμικοί σταθμοί που βρίσκονται κοντά σε λιμάνια μπορούν να τοποθετηθούν εκ των υστέρων σε σημεία φόρτισης/εκφόρτισης για τα Battery Tankers, όπου η ισχύς μεταφέρεται στους χρήστες μέσω συνδέσεων δικτύου στην ξηρά, επιτρέποντας περαιτέρω αποτελεσματική χρήση της ανανεώσιμης ενέργειας.

Επιπλέον, οι περιοχές με υψηλό δυναμικό για παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας είναι συχνά απομακρυσμένες από τις αστικές περιοχές και τις περιοχές με υψηλή ζήτηση ενέργειας.
Η ενίσχυση της υποδομής μεταφοράς καθίσταται απαραίτητη σε τέτοιες περιπτώσεις.

Δεδομένης της τρέχουσας ενεργειακής πυκνότητας των κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου, το Battery Tanker είναι η βέλτιστη λύση για θαλάσσια μετάδοση ενέργειας σε μικρές αποστάσεις από ξηρά σε ξηρά, συμπληρώνοντας τις υπάρχουσες διαπεριφερειακές γραμμές μεταφοράς δικτύου.

Μια πρακτική λύση για σεισμικά ενεργές περιοχές

Τα Battery Tankers θα δημιουργήσουν νέα δίκτυα μεταφοράς ενέργειας σε όλη τη θάλασσα, προωθώντας την αποθήκευση, την προμήθεια και τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Καθώς η ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών βελτιώνεται και το κόστος τους μειώνεται, αναμένεται ότι η θαλάσσια μετάδοση σε μεγαλύτερες αποστάσεις από υπεράκτιους αιολικούς σταθμούς στη στεριά θα καταστεί εφικτή.

Τα Battery Tankers προσφέρουν μια πρακτική λύση για περιοχές που είναι επιρρεπείς σε σεισμούς και που περιβάλλονται από βαθιές θάλασσες.
Η λύση που βασίζεται στο πλοίο επιλύει ζητήματα όπως η εκτεταμένη διακοπή λειτουργίας από δυσλειτουργίες και επισκευές υποθαλάσσιων καλωδίων και το υψηλό κόστος που σχετίζεται με τις συνδέσεις και τους υποσταθμούς υπερυψηλής τάσης.

Ως αποτέλεσμα, τα Battery Tankers θα επιτρέψουν την εγκατάσταση υπεράκτιων αιολικών πάρκων σε περιοχές όπου η ανάπτυξη υποθαλάσσιων καλωδίων ήταν κάποτε δύσκολη.
Η χρήση θαλάσσιας μετάδοσης ενέργειας μέσω Battery Tankers μπορεί να αντιμετωπίσει διάφορες προκλήσεις που σχετίζονται με την υπεράκτια αιολική ενέργεια και μπορεί επίσης να συμβάλει στην ευρεία υιοθέτηση της ανανεώσιμης ενέργειας παγκοσμίως. 

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης