Ξεκίνησε ο «μετροπόντικας» να σκάβει την Αθήνα

Ξεκίνησε ο «μετροπόντικας» να σκάβει την Αθήνα
Η ομαλή προώθηση των εν εξελίξει έργων μετρό, καθώς και οι επόμενες επεκτάσεις του δικτύου τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης, αναμένεται να είναι στο κεντρικό μενού της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Τα πρώτα βήματα κάνει εδώ και μερικές ημέρες στο έδαφος της Αθήνας ο πρώτος από τους δύο μετροπόντικες που θα σκάψουν τη νέα Γραμμή 4 του μετρό. Το τεράστιο έργο κατασκευής της πρώτης φάσης της νέας πορτοκαλί γραμμής, Άλσος Βεΐκου – Γουδή, μαζί με τις εν εξελίξει πρόδρομες εργασίες, συνολικής αξίας 1,5 δισ. ευρώ, κυριάρχησαν στη δραστηριότητα της Ελληνικό Μετρό για το 2022, όπως παρουσιάζεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις.

Παράλληλα, ψηλά στην ατζέντα της εταιρείας, πρόεδρος της οποίας ήταν μέχρι πρότινος ο νέος υφυπουργός Υποδομών, κ. Νίκος Ταχιάος, βρέθηκε η  προώθηση των έργων του μετρό της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, ο ίδιος σε πρόσφατη παρέμβασή του δήλωσε πως η πολύπαθη βασική γραμμή θα είναι έτοιμη τον ερχόμενο Νοέμβριο, ώστε η ασφαλής λειτουργία να είναι εφικτή στις αρχές του 2024.

Η ομαλή προώθηση των εν εξελίξει έργων μετρό, καθώς και οι επόμενες επεκτάσεις του δικτύου τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης, αναμένεται να είναι στο κεντρικό μενού της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αφού αποτελεί το πλέον «πράσινο» μέσο μαζικών  μετακινήσεων.

Σε δύο μέτωπα οι εργασίες για τη Γραμμή 4

Μέσα στο 2022, οι εργασίες για την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 εξελίχθηκαν σε δύο μέτωπα. Εξάλλου, υπάρχουν δύο συμβάσεις που τρέχουν παράλληλα, αυτή των πρόδρομων εργασιών και αυτή του κυρίως έργου. Παρότι, ο σχεδιασμός δεν ήταν έτσι, καθώς πρώτα θα πρέπει να ολοκληρώνονται ο προπαρασκευαστικές εργασίες για να παραδοθούν έτοιμα τα εργοτάξια, οι δύο συμβάσεις υπογράφηκαν με απόσταση μόλις τριών μηνών μεταξύ τους το 2021. Γεγονός που έχει επιφέρει επιμέρους καθυστερήσεις, ο αντίκτυπος των οποίων όμως δεν μπορεί να εκτιμηθεί ακόμα.

Η σημαντικότερη εξέλιξη, σήμερα, είναι ότι ο μετροπόντικας «Αθηνά» ξεκίνησε το ταξίδι του από το Φρέαρ Κατεχάκη με κατεύθυνση προς τον Ευαγγελισμό. Σε πρώτο στάδιο, καθώς προχωράει γίνεται και η συναρμολόγησή του, ώστε όταν φτάσει τα 100 μέτρα να μπορεί πια να «τρέξει» σκάβοντας κατά μέσο όρο 13 μέτρα/ήμερα. Εκτιμάται πως θα χρειαστεί 22 μήνες για να φτάσει στον Ευαγγελισμό, όπου και θα συναντηθεί με τον δεύτερο μετροπόντικα. Εκείνος αναμένεται να ξεκινήσει από το Φρέαρ Βεΐκου προς το τέλος του έτους. Βάσει σχεδιασμού, θα χρειαστεί 18 μήνες για να φτάσει στον προορισμό του.

Εντός του 2023, πέρα από την άφιξη του πρώτου μηχανήματος ΤΒΜ στην Κατεχάκη, όπου έγιναν οι απαραίτητες εργασίες συναρμολόγησης, παραδοθήκαν ακόμη στην ανάδοχο κοινοπραξία Άβαξ – Ghella – Alstom,  οι σταθμοί Κολωνάκι, Δικαστήρια και τμήμα του σταθμού Ακαδημία. Ξεκίνησαν οι εργασίες πασσάλων στον σταθμό του Κολωνακίου, καθώς και στο φρέαρ της Λεωφόρου Βεΐκου, όπου θα βυθιστεί το δεύτερο ΤΒΜ. Εκεί ξεκίνησε ακόμη η εκσκαφή και η προσωρινή αντιστήριξη.

Οι πρόδρομες εργασίες

Ως το τέλος του 2022, το έργο των πρόδρομων εργασιών, συμβατικού τιμήματος 33,49 εκατ. ευρώ, που εκτελεί η ΕΡΕΤΒΟ βρισκόταν περίπου στο 35%. Επί του παρόντος, βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, παρακάμψεων δικτυών ΟΚΩ και διαμόρφωσης εργοταξιακών χώρων. Μέχρι σήμερα, εξαίρεση αποτελεί ο σταθμός Ευαγγελισμός, όπου λόγω δικαστικής προσφυγής δεν έχει γίνει εργοταξιακή κατάληψη. Σε στάδιο ολοκλήρωσης εργασιών και παράδοσης του εργοστασιακού χώρου βρίσκεται ο σταθμός Γαλάτσι.

Επεκτάσεις στο προσκήνιο

Δεδομένου του μεγάλου κυκλοφοριακού προβλήματος, που εντείνεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, παρότι το μεγάλο στοίχημα συνίσταται στην πρόοδο και ολοκλήρωση των εν εξελίξει έργων, ο σχεδιασμός για νέες επεκτάσεις δεν σταματά. Μέσα στο 2022, υπό υλοποίηση ήταν οι τοπογραφικές μελέτες για την πρώτη επέκταση της νέας Γραμμής 4 από το Άλσος Βεΐκου προς την Πετρούπολη, καθώς και για την επόμενη επέκταση της Γραμμής 2 από το Ίλιον ως τον σταθμό του Προαστιακού στα Άνω Λιόσια.

Ακόμη, σε φάση υλοποίησης ήταν οι γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις βορειοδυτικές συνοικίες, ειδικότερα τον Εύοσμο, ενώ βγήκε και διαγωνισμός για τις αρχαιολογικές εργασίες, τα τοπογραφικά και τη διερεύνηση των δικτύων ΟΚΩ για όλη την επέκταση. Προχωρούσαν επίσης οι τοπογραφικές και οι γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες, ώστε το μετρό να φτάσει στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία», με τις δεύτερες να αναμένεται να ολοκληρωθούν ως το τέλος του 2023.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης