Ενέργεια

HΒ: Κίνδυνος για τις επενδύσεις η καθυστέρηση της απαγόρευσης πωλήσεων βενζινοκίνητων

HΒ: Κίνδυνος για τις επενδύσεις η καθυστέρηση της απαγόρευσης πωλήσεων βενζινοκίνητων

Ενδέχεται να επηρεάσει την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων

Η απόφαση της Βρετανίας να καθυστερήσει την απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων μπορεί να έχει μικρή διαφορά στον ρυθμό της στροφής προς τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs), σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.

Η συγκεκριμένη είδηση προκάλεσε οργή στις αυτοκινητοβιομηχανίες που ανησυχούν για τις αλυσίδες εφοδιασμού και την επενδυτική αβεβαιότητα.

Ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου, Ρίσι Σουνάκ ο οποίος αναμένεται να έχει δύσκολες εκλογές το 2024, είπε ότι η πενταετής καθυστέρηση έως το 2035 δεν είναι πολιτική και έχει στόχο «να κάνουμε ό,τι είναι σωστό για τη χώρα».

Μετά από πολωμένη συζήτηση σχετικά με τις χρεώσεις εκπομπών σε παλαιότερα οχήματα με μεγαλύτερη ρύπανση, είπε ότι επιδιώκει να βοηθήσει όσους επηρεάστηκαν από την κρίση κόστους ζωής και δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά τα ακριβά ηλεκτρικά οχήματα.


Αντιδράσεις για την απόφαση του Σουνάκ

«Η καθυστέρηση στο Ηνωμένο Βασίλειο (απαγόρευση των ορυκτών καυσίμων) δεν είναι καλό σημάδι όσον αφορά τη σταθερότητα, αλλά έχουν ευθυγραμμιστεί εκ νέου με τους κανονισμούς της ΕΕ, αλλά οι επιπτώσεις των κανόνων προέλευσης είναι πολύ πιο άμεσες», δήλωσε ο Denis Schemoul (Διευθυντής ευρωπαϊκών προβλέψεων οχημάτων στην S&P Global Mobility).

Αναλυτές του κλάδου, ωστόσο, είπαν ότι ο Σουνάκ είχε υπονομεύσει την επενδυτική βεβαιότητα όταν οι βρετανικές εταιρείες αγωνίζονται να προσελκύσουν επενδυτές σε μια σχετικά μικρή αγορά που αποκόπτεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μετά το Brexit.

«Θα έπρεπε να ήμασταν στο 2035 από την πρώτη μέρα, αλλά μετακόμισε γιατί έχει γίνει μέρος μιας πολιτικής συζήτησης. Ο συγχρονισμός στέλνει το μήνυμα ότι τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν ξανά, δυσκολεύοντας τις εταιρείες να διαχειριστούν τις επενδυτικές τους στρατηγικές», δήλωσε ο Philip Nothard, (Διευθυντής πληροφοριών και στρατηγικής στο Ηνωμένο Βασίλειο στην εταιρεία υπηρεσιών αντιπροσώπων αυτοκινήτων Cox Automotive).

Ενώ ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν παραπονεθεί, η Jaguar Land Rover είπε: «Ανυπομονούμε για τη βεβαιότητα που θα φέρει η Εντολή ZEV».

Ο Andy Palmer (Πρόεδρος της σλοβακικής startup μπαταριών EV Inobat και πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Aston Martin), ερμήνευσε την καθυστέρηση ως το τελευταίο σημάδι ότι η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου δεν έχει μακροπρόθεσμο σχέδιο.

Συγκεκριμένα είπε ότι «Στη Βρετανία, δεν υπάρχει βιομηχανική στρατηγική, πρόθεση για βιομηχανική στρατηγική και επιθυμία για βιομηχανική στρατηγική».


Ευελιξία στην προθεσμία του 2030  

Στην αρχική πρόταση της κυβέρνησης, βάσει εντολής οχήματος μηδενικών εκπομπών (ZEV) σχετικά με τον αριθμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πρέπει να πουλήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, το 80% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο θα είναι πλήρως ηλεκτρικά έως το 2030, με τα υβριδικά χαμηλών εκπομπών να επιτρέπονται έως το 2035.

Σύμφωνα με τη νέα εντολή που η κυβέρνηση θα μπορούσε να δημοσιοποιήσει ήδη αυτή την εβδομάδα, ο στόχος 80% για την ηλεκτρική ενέργεια για το 2030 θα πρέπει να παραμείνει, με το υπόλοιπο 20% ένα μείγμα μοντέλων ορυκτών καυσίμων και υβριδικών μέχρι το 2035.


Μικρός αριθμός πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη Βρετανία

Το 2022, περίπου 1,6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα πουλήθηκαν στη Βρετανία (μόλις το 2% των παγκόσμιων πωλήσεων), που σημαίνει ότι η χώρα έχει μικρή επίδραση στα συνολικά μεγέθη.

Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά.

«Η καθυστέρηση της Βρετανίαςδεν θα κάνει μεγάλη διαφορά. Η παλαιού τύπου αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να γίνει πλήρως ηλεκτρική για να μπορέσει να ανταγωνιστεί σε κόστος την Tesla και τους Κινέζους παραγωγούς», δήλωσε ο Andy Leyland (Διευθύνων Σύμβουλος της Supply Chain Insights).


Η Volvo θα σταματήσει να κατασκευάζει μοντέλα ντίζελ στις αρχές του 2024

Την περασμένη εβδομάδα η Volvo Cars δήλωσε ότι θα σταματήσει να κατασκευάζει μοντέλα ντίζελ στις αρχές του 2024 ως μέρος των σχεδίων να είναι εντελώς ηλεκτρικά μέχρι το 2030.

Τόσο η Stellantis όσο και η Ford έχουν δεσμευτεί να είναι 100% ηλεκτρικά στο Ευρώπη έως το 2030.

Το αποτέλεσμα θα είναι μια μειωμένη επιλογή μοντέλων ορυκτών καυσίμων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης