Έπεσαν οι υπογραφές ΟΣΕ-ΜΕΤΚΑ για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής

Έπεσαν οι υπογραφές ΟΣΕ-ΜΕΤΚΑ για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής
Η νέα προαστιακή γραμμή, μήκους 36 χλμ., θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα

Με την υπογραφή σήμερα της σύμβασης για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην Δυτική Αττική, μπαίνουν οι βάσεις για ένα έργο ανάσα στη μεταφορική απομόνωση περιοχών όπως η Ελευσίνα και τα Μέγαρα. Το έργο για την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής που θα ενώνει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα αναλαμβάνει η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ. 

Τη σύμβαση για το έργο, ύψους 132,61 εκατ. ευρώ, υπέγραψαν ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, και αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, κ. Ντίνος Μπενρουμπής. Το έργο χρηματοδοτείται και από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η νέα προαστιακή γραμμή, μήκους 36 χλμ., θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Ο σιδηρόδρομος θα κάνει στάση σε: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ), ενώ με την προαίρεση μπαίνει στο κάδρο και ο Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων. Η αξία του έργου είναι σημαντική δεδομένου ότι θα εξυπηρετεί τόσο κατοικημένες  περιοχές, όσο και βιομηχανικές ζώνες. 

Αφορά στον υφιστάμενο κλάδο γραμμής από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού (Σ.Σ.) Άνω Λιοσίων ως την είσοδο του Σταθμού Μεγάρων της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλής Τάσης. Ουσιαστικά, θα πατά επάνω στην υφιστάμενη γραμμή των ΣΠΑΠ. Στο δικαίωμα προαίρεσης περιλαμβάνεται ο κλάδος γραμμής προς τον παλιό Σ.Σ. Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου θα ενεργοποιηθεί με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα. 

Η σύνδεση με τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, καθώς και η δυνατότητα μελλοντικής ανάπτυξης κλάδων σύνδεσης με τη βιομηχανική περιοχή της Βαμβακιάς ή/και τα ναυπηγεία Ελευσίνας, παρέχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης και εμπορευματικών μεταφορών.

Στην υπογραφή της σύμβασης για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής μεταξύ ΟΣΕ και ΜΕΤΚΑ, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, σημειώνοντας πως η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο. «Εργαζόμαστε με ρεαλιστικό σχέδιο, μεθοδικότητα και επιμονή, ώστε να κατασκευάζουμε νέα έργα και να εκσυγχρονίζουμε τα υφιστάμενα», είπε. Για ένα από τα πλέον σημαντικά και στρατηγικά έργα του ελληνικού σιδηροδρόμου, έκανε λόγο ο κ. Τερεζάκης. 

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, κ.Μπενρουμπής εξέφρασε την ικανοποίησή του που η ΜΕΤΚΑ αναλαμβάνει ένα ακόμη  σημαντικό έργο υποδομής, που θα αναβαθμίσει την ποιότητα των μετακινήσεων των κατοίκων της Δυτικής Αττικής. «Με υπερηφάνεια μπορώ να πω, ότι η μακρά αποδεδειγμένα επιτυχής εμπειρία της  ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και στην κατασκευή σιδηροδρομικών έργων, αποτελεί εγγύηση, ότι και αυτό το έργο θα εκτελεστεί έγκαιρα και σύμφωνα με τους κανόνες της σύγχρονης τεχνολογίας, τηρώντας υψηλά standards ποιότητας.Προσβλέπουμε, ο νέος αναβαθμισμένος  Προαστιακός Δυτικής Αττικής, να συμβάλει ισχυρά στην ανάπτυξη και την βελτίωση της ποιότητας ζωής της περιοχής, συνδράμοντας και εμείς ενεργά και ουσιαστικά, στον στόχο  του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του ΟΣΕ, για την αναβάθμιση των ελληνικών σιδηροδρόμων».

Το έργο αφορά στην ανακαίνιση της επιδομής της Σ.Γ. με νέα υλικά και πιστοποίησή της στις αρχές Διαλειτουργικότητας και περιλαμβάνει εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής τύπου τρόλεϋ 25kV/50 Hz, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 με τηλεδιοίκηση και πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεις στους σταθμούς και στάσεις του έργου (ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπουργος, Νέα Πέραμος,Μέγαρα (ΣΓΥΤ) και Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων).

Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση - Τηλεδιοίκηση με διασυνδέσεις με την Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ).

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης