Ναυτιλία

Bloomberg: Οι επιθέσεις των Χούθι αναγκάζουν BP και μεγάλες εταιρείες πετρελαίου να μην περνούν από την Ερυθρά Θάλασσα

Bloomberg: Οι επιθέσεις των Χούθι αναγκάζουν BP και μεγάλες εταιρείες πετρελαίου να μην περνούν από την Ερυθρά Θάλασσα
Θα αυξηθεί το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων

Όλες οι παγκόσμιες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ανακοινώσει ότι θα επαναδρομολογήσουν την κυκλοφορία μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Δευτέρα 18/12/2023 η BP έγινε η πρώτη μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία που έλαβε παρόμοια απόφαση.

Τα δεξαμενόπλοια πετρελαίου και καυσίμων που περνούν από το στενό Μπαμπ ελ-Μαντέμπ στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν μειωθεί σημαντικά μετά τις επιθέσεις που κάνουν σε καράβια οι Χούθι της Υεμένης.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, από την αρχή αυτής της εβδομάδας μόνο 30 δεξαμενόπλοια έχουν περάσει από το σημείο το οποίο είναι ένα από τα πιο πολυσύχναστα παγκοσμίως.

Πρόκειται για μείωση 40% από το μέσο όρο των προηγούμενων 3 εβδομάδων, σημείωσε το ειδησεογραφικό πρακτορείο.

Οι Χούθι που ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της Υεμένης, άρχισαν το τελευταίο χρονικό διάστημα να στοχεύουν πλοία που έπλεαν στην Ερυθρά Θάλασσα ζητώντας ανθρωπιστική βοήθεια για τη Γάζα.

Αρχικά η απειλή ήταν μόνο για καράβια με προορισμό το Ισραήλ, αλλά οι μετέπειτα αναφορές δείχνουν ότι επιθέσεις επεκτάθηκαν.


Αυξάνονται η διάρκεια και το κόστος των ταξιδιών

Η αλλαγή της διαδρομής των πλοίων από το στενό Bab el-Mandeb και τη Διώρυγα του Σουέζ είναι ένα δαπανηρό εγχείρημα.

Οι τιμές εκτινάχθηκαν αμέσως και οι ΗΠΑ δήλωσαν λίγες ώρες αργότερα ότι θα οργανώσουν μια ομάδα συμμάχων για να ενισχύσουν τη στρατιωτική παρουσία στην περιοχή για να ενισχύσουν την προστασία των σκαφών.

Η αλλαγή δρομολογίου προσθέτει περίπου 10-12 ημέρες στα ταξίδια καθώς η εναλλακτική διαδρομή είναι γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής.

Οι καθυστερήσεις θα αυξήσουν το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων και δεν είναι σαφές πόσο καιρό θα παραμείνει αυτή η κατάσταση.

Σύμφωνα με τη Vortexa, η αύξηση του χρόνου ταξιδιού για τα δεξαμενόπλοια κυμαίνεται μεταξύ 58% και 129. Η μεγαλύτερη αύξηση, 129%, στον χρόνο που χρειάζεται για να φτάσει ένα φορτίο στον προορισμό του θα είναι στη διαδρομή του Κόλπου της Μέσης Ανατολής προς τη Μεσόγειο, η οποία θα χρειαζόταν 39 ημέρες αντί για 17 ημέρες, λέει η Vortexa.

Ως αποτέλεσμα αυτών των εξελίξεων, οι τιμές του πετρελαίου έφθασαν σε υψηλό δύο εβδομάδων νωρίτερα αυτή την εβδομάδα και ενδέχεται να σημειώσουν ακόμη και εβδομαδιαία κέρδη.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης