Ενέργεια

Reuters: Οι πωλήσεις EV της Tesla στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 68,7% τον Δεκέμβριο

Reuters: Οι πωλήσεις EV της Tesla στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 68,7% τον Δεκέμβριο
Η αμερικάνικη εταιρεία έχασε την πρώτη θέση στους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την κινέζικη BYD

Η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία Tesla πούλησε 94.139 κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EVs) τον Δεκέμβριο του 2023, σημειώνοντας αύξηση 68,7% σε σύγκριση πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της China Passenger Car Association (CPCA) την Τετάρτη 03/01/2024.

Παγκοσμίως, η Tesla παρέδωσε ένα ρεκόρ 484.507 αυτοκινήτων το 4ο τρίμηνο, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις της αγοράς, αλλά εκθρονίστηκε… από την BYD ως ο κορυφαίος κατασκευαστής EV.

Οι παραδόσεις των κινεζικών οχημάτων Model 3 και Model Y αυξήθηκαν κατά 14,2% από το Νοέμβριο.

Τα στοιχεία της Tesla ανέβασαν τις πωλήσεις της στην Κίνα, οι οποίες περιλαμβάνουν εξαγωγές, σε 947.742 για ολόκληρο το έτος, αντιπροσωπεύοντας το 52,4% των παγκόσμιων παραδόσεων του πρωτοπόρου EV των ΗΠΑ.

Το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη, το μεγαλύτερο παγκοσμίως, είναι ικανό να παράγει 1,1 εκατομμύρια μονάδες αυτοκινήτων Model 3 και Model Y ετησίως και εκτός από την Κίνα προμηθεύει επίσης χώρες όπως η Νέα Ζηλανδία, η Αυστραλία και η Ευρώπη.

Η Tesla απέκτησε γη στη Σαγκάη για ένα εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών megapack με την παραγωγή να αναμένεται να ξεκινήσει το 4ο τρίμηνο του 2024. Αυτό υποδηλώνει βραδύτερη πρόοδο στο έργο από ό,τι είχε αρχικά προγραμματίσει.

Τα φιλόδοξα σχέδια της Tesla να επεκτείνει την παραγωγική της ικανότητα στη Σαγκάη, τον μεγαλύτερο κόμβο παραγωγής της παγκοσμίως, εξακολουθούν να εξαρτώνται από την έγκριση των Ρυθμιστικών Αρχών της Κίνας.

Η Tesla αντιμετωπίζει ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, όπου ο πόλεμος τιμών και η επιβράδυνση της ζήτησης EV δεν εμπόδισαν τους Κινέζους αργοπορημένα να βγουν στην αρένα...

Στην Κίνα, η Tesla ξεκίνησε έναν πόλεμο τιμών στις αρχές του περασμένου έτους που προσέλκυσε περισσότερες από 40 μάρκες και έδωσε πλήγμα στην κερδοφορία του κλάδου.

Ενώ η ώθηση πωλήσεων υπό την ηγεσία της BYD συνεχίζεται με ποικίλες πολιτικές εκπτώσεων, ο αμερικανικός κολοσσός των EV έβαλε φραγή στις προσαρμογές των τιμών στην κινεζική αγορά τον Δεκέμβριο, αφού έκανε 5 ανοδικές αναθεωρήσεις τιμών τον προηγούμενο μήνα.

 

Οι επιδόσεις της αντιπάλου της Tesla στα EV

Η κινεζική ανταγωνίστρια BYD (με τη σειρά EV και υβριδικά βενζινοηλεκτρικά μοντέλα Dynasty and Ocean), παρέδωσε 341.043 επιβατικά οχήματα τον Δεκέμβριο, αυξημένα κατά 13% σε σχέση με το Νοέμβριο και αύξηση 45% από έτος σε έτος.

Η BYD είχε ένα τρίμηνο ρεκόρ με πωλήσεις 944.779 νέων ενεργειακών οχημάτων το 4ο τρίμηνο, συμπεριλαμβανομένων 526.409 αμιγών ηλεκτρικών οχημάτων.

 

Διείσδυση εταιρειών κινητής τηλεφωνίας στα EV

Ενισχύοντας τον αγώνα EV, η κινεζική εταιρεία κατασκευής smartphone Xiaomi  παρουσίασε το πρώτο της EV την περασμένη εβδομάδα, με στόχο να γίνει μία από τις 5 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο τα επόμενα 15 έως 20 χρόνια.

Η Huawei (ένας από τους στενότερους κινέζους ανταγωνιστές της Xiaomi για τηλέφωνα), έχει προσεγγίσει τη Mercedes Benz και την Audi της Volkswagen  σχετικά με επενδύσεις σε έξυπνα αυτοκίνητα, ανέφερε το Reuters.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης