Ναυτιλία

Reuters: Αυξάνονται οι ναύλοι μετά τις νέες επιθέσεις πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα

Reuters: Αυξάνονται οι ναύλοι μετά τις νέες επιθέσεις πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα
Τα πλοία αναγκάζονται να πλέουν γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής
Οι ναύλοι των θαλάσσιων μεταφορών αυξάνονται μετά από μια πυραυλική επίθεση και την απόπειρα πειρατείας ενός πλοίου της Maersk αυτό το Σαββατοκύριακο, αναγκάζοντας τους μεταφορείς να αναστείλουν τα σχέδια επανεκκίνησης των διελεύσεων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας η οποία είναι βασική αρτηρία στη ζωτικής σημασίας εμπορική οδό της Διώρυγας του Σουέζ (συνδέεται με τη Μεσόγειο Θάλασσα και είναι ο ταχύτερος τρόπος μεταφοράς προϊόντων).

Οι μαχητές Χούθι με έδρα την Υεμένη, επιτίθενται σε φορτηγά πλοία υψηλής αξίας στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή από το Νοέμβριο (ως ένδειξη υποστήριξης προς την παλαιστινιακή ισλαμιστική οργάνωση Χαμάς που πολεμά το Ισραήλ στη Γάζα).

Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, αυτές οι ενέργειες έχουν εξαναγκάσει τα πλοία να κάνουν νέα διαδρομή γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής, αυξάνοντας το κόστος και τη διάρκεια των ταξιδιών, παρότι οι ναύλοι εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότεροι από τα επίπεδα πανδημίας που είχαν επιτευχθεί το 2021.

Οι αποστολείς χρησιμοποιούν τη διαδρομή για να μεταφέρουν έως και το 1/3 του παγκόσμιου φορτίου εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένων παιχνιδιών, παπουτσιών τένις, επίπλων και κατεψυγμένων τροφίμων.

Οι επιθέσεις καθυστερούν ήδη την παράδοση προϊόντων που προορίζονται για πολλές εταιρείες, καθώς η διαδρομή του Σουέζ χρησιμοποιείται από εταιρείες όπως η IKEA, η Walmart και η Amazon.

 

Αύξηση τιμών από Ασία προς Ευρώπη

Οι τιμές από την Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη υπερδιπλασιάστηκαν και ξεπέρασαν τα 4.000 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών αυτήν την εβδομάδα, με τις τιμές από την Ασία στη Μεσόγειο να σκαρφαλώνουν στα 5.175 $, σύμφωνα με την Freightos, μια πλατφόρμα κρατήσεων και πληρωμών για διεθνείς μεταφορές.

«Ορισμένοι μεταφορείς έχουν ανακοινώσει τιμές άνω των 6.000 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών για αποστολές στη Μεσόγειο που ξεκινούν από τα μέσα του μήνα και επιβαρύνσεις από 500 $ έως και 2.700 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο θα μπορούσαν να κάνουν τις τιμές all-in ακόμη υψηλότερες», όπως γνωστοποίησε μέσω email ο Judah Levine (επικεφαλής της έρευνας της Freightos).

Τα ποσοστά προς τα λιγότερο επηρεασμένα λιμάνια της Βόρειας Αμερικής κινούνται επίσης υψηλότερα.

Οι τιμές για αποστολές από την Ασία στην Ανατολική Ακτή της Βόρειας Αμερικής αυξήθηκαν κατά 55% στα 3.900 $ ανά κοντέινερ 40 ποδιών.

Οι τιμές της Δυτικής Ακτής εκτινάχθηκαν 63% σε περισσότερα από 2.700 δολάρια ενόψει των αναμενόμενων εκτροπών φορτίου για να αποφευχθούν ζητήματα που σχετίζονται με την Ερυθρά Θάλασσα, είπε ο Levine.

Αν και οι τιμές έχουν εκτοξευθεί, παραμένουν πολύ κάτω από τα υψηλά ρεκόρ του 2021 που τροφοδοτήθηκαν από την πανδημία των 14.000 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών για την Ασία στη Βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο και 22.000 $ για την Ασία έως την Ανατολική Ακτή της Βόρειας Αμερικής.

Έναρξη αλλαγής δρομολογίου

Από την Τετάρτη 3/1/2023, εκατοντάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και άλλα πλοία έχουν επαναδρομολογηθεί γύρω από το νότιο ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Αφρικής για να αποφύγουν τις επιθέσεις - προσθέτοντας οπουδήποτε από 7 έως 20 ημέρες στα ταξίδια τους.

Ας σημειωθεί ότι έως και το 30% του φορτίου που φθάνει στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ ταξιδεύει μέσω της διώρυγας του Σουέζ.

Τα στελέχη της Logistics αναμένουν ότι ορισμένες από αυτές τις εισαγωγές θα εκτραπούν στη δυτική ακτή των ΗΠΑ  η οποία είναι μια ευθεία βολή στον Ειρηνικό Ωκεανό από την Κίνα και άλλους ασιατικούς εξαγωγείς.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης