Τέλος Ιανουαρίου παραδίδεται η Αμβρακία Οδός - Καλοκαίρι στην κυκλοφορία ο Ε65

Τέλος Ιανουαρίου παραδίδεται η Αμβρακία Οδός - Καλοκαίρι στην κυκλοφορία ο Ε65

Κλείνει ο κύκλος για δύο «αιώνια» οδικά έργα

 

Δύο μεγάλα οδικά έργα με ιστορία που κρατά πάνω από μία δεκαετία θα κόψουν το νήμα του τερματισμού ως το καλοκαίρι. Η αρχή θα γίνει με την παράδοση στην κυκλοφορία της Αμβρακίας Οδού στα τέλη του μήνα, το πιθανότερο στις 31 Ιανουαρίου, ενώ εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους θα κλείσει ο κύκλος και για το νότιο τμήμα του Ε65.

Ο πολύπαθος οδικός άξονας που θα ενώσει το Άκτιο με την Αμβρακία είχε μία ιστορία παλινωδιών, οικονομικών εμποδίων και δικαστικών αντεγκλήσεων, που κράτησε από το 2010 μέχρι να καταλήξει το 2020 στα χέρια της ΜΕΤΚΑ (Όμιλος Μυτιληναίου) που έχει ήδη ολοκληρώσει την κατασκευή.
Ουσιαστικά, το έργο με άλλον σχεδιασμό ξεκίνησε χωρισμένο σε τέσσερις εργολαβίες, συνολικού προϋπολογισμού 142 εκατ. ευρώ, αλλά κατέληξε βαλτωμένο εξαιτίας της μελετητικής ανωριμότητας και της κακής οικονομικής κατάστασης των αναδόχων. Για να σωθεί το έργο, το 2017 σχεδιάστηκε μία εργολαβία «σκούπα», ύψους 160 εκατ. ευρώ, η οποία. όμως κόλλησε στα δικαστήρια, αλλά και στην υπόθεση του καρτέλ των κατασκευαστικών που κλόνισε τον κλάδο.

Εν συνεχεία, η προσφυγή της GD Infrastructure τράβηξε χειρόφρενο στον διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπου είχε μειοδοτήσει το σχήμα Άκτωρ – ΤΕΡΝΑ. Η καθυστέρηση έφερε ανακατατάξεις και στις 30 Νοεμβρίου 2020 υπεγράφη με την Μυτιληναίος η σύμβαση κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο - Αμβρακία, συνολικού μήκους περίπου 32,2 χλμ.
Έχοντας παραδώσει την παράκαμψη Αμφιλοχίας, μήκους 17 χλμ., κατά πέντε μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση, η ΜΕΤΚΑ (Μυτιληναίος) ετοιμάζεται για κορδέλες και στα υπόλοιπα χλμ. του άξονα που θα συνδέσουν τους νομούς Πρέβεζας, Λευκάδας και Αιτωλοακαρνανίας με το διευρωπαϊκό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Η παράδοση του έργου έρχεται ακριβώς στο ορόσημο που είχε ορισθεί για να μην ζητηθεί από την Ε.Ε. επιστροφή πόρων.

Κορδέλες και για το Λαμία - Ξυνιάδα

Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα γίνει η αρχή και για τον Ε65, καθώς αναμένεται η ολοκλήρωση από την ΤΕΡΝΑ του νότιου τμήματος, από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα, προϋπολογισμού 332 εκατ. ευρώ. Σήμερα, η πρόοδος κατασκευής έχει φτάσει στο 98% για τα 32,5 χλμ. του τμήματος που θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα, και θα μειώσει κατά 40 λεπτά το ταξίδι Αθήνα-Ευρυτανία.

Αντίστοιχα, στο Βόρειο τμήμα του έργου, που θα ολοκληρώσει τα συνολικά 181,5 χλμ. του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, η πρόοδος βρίσκεται στο 39,81%. Ήταν το τελευταίο τμήμα του έργου που ξεμπλόκαρε με τις ευλογίες της Κομισιόν. Κι αυτό γιατί μέσα στην κρίση, το 2013, τόσο το βόρειο όσο και το νότιο τμήμα του Ε65 χαρακτηρίσθηκαν ως «αναβαλλόμενα» κι έπρεπε να εγκριθεί μέσα από επίπονες διαπραγματεύσεις η εκ νέου ένταξή τους στην παραχώρηση.
Ειδικότερα, στο Βόρειο τμήμα, Τρίκαλα-Εγνατία, προϋπολογισμού 442,1 εκατ. ευρώ, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουν κατασκευαστεί ήδη αντιπλημμυρικά έργα, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά. Η μεγαλύτερη πρόοδος έχει συντελεστεί στις σήραγγες (76,51%) και τις γέφυρες (61,9%). Μέσα στη χρονιά, εκτιμάται πως θα παραδοθούν μάλιστα τα 24 πρώτα χλμ. από Τρίκαλα ως Καλαμπάκα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης