Υπερταμείο: Ανοίγει βήμα για την αξιοποίηση των 22+1 αεροδρομίων

Υπερταμείο: Ανοίγει βήμα για την αξιοποίηση των 22+1 αεροδρομίων
Έως τον Ιούνιο η υποβολή προσφορών για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Με στόχο τον ερχόμενο Ιούνιο να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το Υπερταμείο έχει ξαναβάλει μπρος τις μηχανές για τους περιφερειακούς αερολιμένες που έχει στο χαρτοφυλάκιό του. Η επανενενεργοποίηση του πλάνου αξιοποίησης για τα μικρότερα αεροδρόμια της χώρας το 2021, ξεκίνησε από το πολλά υποσχόμενο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», που έχει καταγράψει αύξηση 250% της επιβατικής κίνησης από το 2010.

Οι εξελίξεις μετατίθενται στα τέλη του καλοκαιριού αντί του Ιουνίου που είχε αρχικώς εκτιμηθεί από στελέχη του Υπερταμείου, όπως φαίνεται από την έκθεση οικονομικών αποτελεσμάτων για το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Ειδικότερα, ως τον Ιούνιο αναμένεται η υποβολή των οικονομικών προσφορών των ενδιαφερόμενων επενδυτών.
Οι τέσσερις μνηστήρες είναι οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - GMR Airports, Μυτιληναίος – Corporation America Airports, Egis Airport – Ακτωρ Παραχωρήσεις - Aéroports de la Cote d’Azur και Fraport AG – Delta Airport Investments – ΠΗΛΕΑΣ (Όμιλος Κωνσταντακόπουλου).

Τον περασμένο Φεβρουάριο το Υπερταμείο απέστειλε στους επίδοξους επενδυτές τη σύμβαση παραχώρησης, ώστε να λάβει και τις παρατηρήσεις τους, ενώ απαιτείται και μία σειρά εγκρίσεων από υπουργεία. Εχθές, ήταν η τελική ημερομηνία για την υποβολή των παρατηρήσεων.

Εφόσον όλα προχωρήσουν βάσει σχεδιασμού, η επιλογή του αναδόχου θα γίνει εντός δύο μηνών με σημείο εκκίνησης τις αρχές Ιουλίου, ώστε το πρώτο τρίμηνο του 2025 να αναλάβει ο παραχωρησιούχος τη λειτουργία του αεροδρομίου Καλαμάτας. Εκτιμάται ότι με τις επενδύσεις που θα γίνουν το αεροδρόμιο θα προσεγγίσει τους 500.000 επιβάτες πριν το τέλος της δεκαετίας.

Τα μικρότερα 22 αεροδρόμια

Μέσα στο 2022, το Υπερταμείο άρχισε να βάζει μπρος τις διαδικασίες για την αξιοποίηση και των υπολοίπων μικρών αερολιμένων της χώρας, που σήμερα βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Αυτά θα αξιοποιηθούν σε ένα ενιαίο cluster, ώστε να εξασφαλιστεί ισότιμη μεταχείριση των μικρότερων περιφερειακών πυλών της χώρας. Αυτό διότι δεν παρουσιάζουν όλα αντίστοιχο εμπορικό ενδιαφέρον.

Κατόπιν σχετικού διαγωνισμού, έγινε η επιλογή των συμβούν που θα ωριμάσουν την αξιοποίηση, ειδικότερα  χρηματοοικονομικός σύμβουλος είναι η EUROBANK, τεχνικός η «ΔΟΞΙΑΔΗΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ» και νομικός η YLP & DVLaw.  Αυτοί θα εκτιμήσουν την υφιστάμενη κατάσταση των αεροδρομίων και των σχετικών επενδύσεων και θα επικαιροποιήσουν την προηγούμενη μελέτη της KANTOR.

Τα αεροδρόμια είναι τα εξής: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.


www.worldenergynews.gr




Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης