Η Ιαπωνία ετοιμάζει την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (Reuters)

Η Ιαπωνία ετοιμάζει την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (Reuters)
Το Cosmo, το τρίτο μεγαλύτερο διυλιστήριο της χώρας, θα παράγει SAF από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι στο διυλιστήριο Sakai στη δυτική Ιαπωνία

Η Cosmo Energy Holdings πρόκειται να ξεκινήσει την πρώτη εγχώρια παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων στην Ιαπωνία τον Απρίλιο, ένα βήμα προς τον στόχο της χώρας να αντικαταστήσει το 10% του καυσίμου αεριωθουμένων με μια καθαρότερη εναλλακτική, σύμφωνα με το Reuters.

Η παραγωγή βιοκαυσίμων

Αν και εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις για μείωση του κόστους. Το Cosmo, το τρίτο μεγαλύτερο διυλιστήριο της χώρας, θα παράγει SAF από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι στο διυλιστήριο Sakai στη δυτική Ιαπωνία.

«Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την παροχή SAF στα 300.000 χιλιόλιτρα έως το 2030 μέσω εγχώριας παραγωγής και εισαγωγών», δήλωσε ο Takeshi Takada, γενικός διευθυντής ανάπτυξης νέων επιχειρήσεων.

Τα ιαπωνικά διυλιστήρια πρέπει να παρέχουν SAF ισοδύναμο με το 10% των πωλήσεών τους αεροπορικών καυσίμων έως το 2030, καθώς η Ιαπωνία εργάζεται για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και ευθυγραμμίζεται με τις παγκόσμιες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα αεροπλάνα.

Αξιωματούχος της εταιρείας είπε ότι 1,89 εκατομμύρια βαρέλια θα επαρκούσαν για να καλύψει το 10% των πωλήσεων τζετ της Cosmo.

Η Cosmo σχεδιάζει να παράγει 30.000 kl SAF ετησίως στο Sakai, να προμηθεύει 150.000 kl από την τοποθεσία Sakaide στη δυτική Ιαπωνία χρησιμοποιώντας βιοαιθανόλη και να εισάγει 120.000 kl από την Bangchak της Ταϊλάνδης και άλλους Ασιάτες προμηθευτές, είπε ο Takada.

Οι δαπάνες για τα έργα

Το έργο Sakai, που στοχεύει στην παραγωγή 24.000 kl το οικονομικό 2025 μετά από λογιστικές εργασίες συντήρησης του χώρου, έχει ήδη εξασφαλίσει τους περισσότερους πελάτες, συμπεριλαμβανομένης της Japan Airlines, της ANA και της DHL.

Ο επόμενος στόχος της Cosmo είναι να ξεκινήσει την παραγωγή SAF στη Sakaide μέχρι το 2029 περίπου, με την τελική επενδυτική απόφαση να αναμένεται το 2026. Και τα δύο έργα έχουν εξασφαλίσει κρατικές επιδοτήσεις, καλύπτοντας περίπου το ήμισυ των κεφαλαιουχικών δαπανών.

Η Cosmo αρνήθηκε να αποκαλύψει το κόστος παραγωγής του Sakai ή τις τιμές SAF, αλλά η εταιρεία αναμένει να πραγματοποιήσει κέρδη με τη βοήθεια επιδοτήσεων. Το SAF εκτιμάται ότι κοστίζει τρεις έως πέντε φορές περισσότερο από τα συμβατικά καύσιμα αεριωθουμένων.

Ενώ ο υψηλότερος όγκος παραγωγής θα μπορούσε να μειώσει το κόστος διανομής, σημαντικές μειώσεις κόστους είναι απίθανο να οφείλεται στους περιορισμούς των πρώτων υλών, οι οποίοι αποτελούν μεγάλο μέρος των δαπανών, είπε ο Takada.

"Το πρόγραμμα επιδοτήσεων της Ιαπωνίας είναι σε μεσαίο επίπεδο σύμφωνα με τα παγκόσμια πρότυπα... Οι χώρες θα ανταγωνιστούν για να προσφέρουν ελκυστικά προγράμματα επιδοτήσεων για την ανάπτυξη του SAF για να διατηρήσουν την κατάσταση του αεροδρομίου κόμβου", είπε ο Takada. Πρόσφατα, το εργοστάσιο Sakaide και τρία άλλα έργα εξασφάλισαν μέρος των 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε κρατικές επιδοτήσεις σε διάστημα πέντε ετών για τη στήριξη της τοπικής παραγωγής SAF.

Αυτά τα έργα είναι βασικά για την τόνωση της εγχώριας παραγωγής και την κάλυψη της εκτιμώμενης ζήτησης SAF της Ιαπωνίας ύψους 1,7 εκατομμυρίων kl έως το 2030.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης