Ναυτιλία

Πετρελαιοφόρο με πανιά φέρνει επανάσταση στη ναυτιλία (The Telegraph)

Πετρελαιοφόρο με πανιά φέρνει επανάσταση στη ναυτιλία (The Telegraph)

Η βρετανική εταιρεία Union Maritime αξιοποιεί την αιολική ενέργεια για να κάνει εξοικονόμηση καυσίμων μέσω πιο οικολογικών δεξαμενόπλοιων

Σε αγώνα δρόμου για τη μείωση του κόστους καυσίμων και των εκπομπών άνθρακα, έχουν επιδοθεί οι ναυτιλιακές εταιρείες.
Άλλωστε οι νέοι κανόνες μηδενικών εκπομπών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) τις αναγκάζουν να αλλάξουν κατεύθυνση και να μπουν σε νέα εποχή.

Το πρώτο σύγχρονο φορτηγό πλοίο, ειδικά κατασκευασμένο για να συνδυάζει ντίζελ και αιολική πρόωση, θα καθελκύσει από ένα ναυπηγείο στη Σαγκάη στο τέλος του μήνα, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα The Telegraph.

Το Brands Hatch (πήρε το όνομά του από την πίστα αγώνων αυτοκινήτων του Κεντ) 115.000 τόνων, ανατέθηκε από την (ναυτιλιακή εταιρεία η οποία έχει συνεργασία με ισχυρούς επενδυτές, μεταξύ των οποίων και ο δισεκατομμυριούχος fund manager Τέλης Μυστακίδης).

 

Παραγγελία 34 καραβιών

Η βρετανική εταιρεία έχει σε παραγγελία 34 από τα σκάφη των 70 εκατομμυρίων δολαρίων (53 εκατομμύρια λίρες), σηματοδοτώντας ένα στοίχημα 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τις δυνατότητες των πανιών να μειώσουν το κόστος καυσίμων και τις εκπομπές άνθρακα.

Το υβριδικό πλοίο θα διαθέτει 3 άκαμπτα πανιά κατασκευασμένα από προηγμένο υαλοβάμβακα (υλικό παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται για τις ανεμογεννήτριες).

Γνωστά ως WindWings, τα πανιά αξίας 5 εκατομμυρίων δολαρίων αναπτύχθηκαν από την Bar Technologies με έδρα το Πόρτσμουθ και θα εξοικονομήσουν περίπου 1,5 τόνους καυσίμων την ημέρα.

Για την Brands Hatch, αυτό θα ισοδυναμεί με ημερήσια μείωση 4,5 τόνων, που ισοδυναμεί με το 16% της συνήθους κατανάλωσης καυσίμων.

Σύμφωνα με τον John Cooper (επικεφαλής της Bar Technologies), η ανάπτυξη πλοίων που κινούνται με αιολική ενέργεια θα φέρει επανάσταση στη βιομηχανία δεξαμενόπλοιων.

Όπως υποστηρίζει «είναι μια τεράστια εξοικονόμηση καυσίμων. Οι αριθμοί είναι τόσο μεγάλοι που νομίζω ότι σε 18 μήνες τα μισά από όλα τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου που παραγγέλθηκαν θα έχουν αιολική πρόωση».

Η Bar ​​Technologies ιδρύθηκε το 2017 για να εμπορευματοποιήσει τις εξελίξεις στην τεχνολογία πανιών που προέκυψαν από τα κατορθώματα του Sir Ben Ainslie στο America's Cup.

Ο νικητής του χρυσού Ολυμπιακού μεταλλίου κατέχει μερίδιο στην επιχείρηση, όπως και ο συνιδρυτής Martin Whitmarsh, ο πρώην επικεφαλής της ομάδας της McLaren Formula 1, και ο δισεκατομμυριούχος της Carphone Warehouse, Sir Charles Dunstone.

Η επένδυση επέτρεψε στην εταιρεία να προσλάβει 50 σχεδιαστές και τεχνικούς, συμπεριλαμβανομένων ναυπηγών, δυναμιστών ρευστών, ειδικών σε σύνθετα υλικά και μηχανικών δεδομένων και προσομοίωσης.

Η Bar ​​υπολογίζει την εξοικονόμηση πελατών από τα πανιά της χρησιμοποιώντας την «hindcasting» για να προσομοιώσει 10 χρόνια παλαιότερων συνθηκών ανέμου και κύματος. Ισχυρίζεται ότι αυτό μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια τη μελλοντική απόδοση.

 

Διετείς δοκιμές σε 2 πλοία

Τα WindWings (το καθένα ψηλότερο από ένα 10όροφο κτίριο), έχουν ήδη ολοκληρώσει 2 χρόνια δοκιμών με 2 πλοία.

Αυτό περιλαμβάνει το Pyxis Ocean, ένα φορτηγό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου 81.000 τόνων που καθελκύστηκε τον Αύγουστο του 2023 και διέσχισε τον Ατλαντικό, τον Ειρηνικό και τον Ινδικό Ωκεανό, ενώ παράλληλα έκανε τον γύρο του Ακρωτηρίου Χορν και του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας τους πρώτους 6 μήνες του.

Ακολούθησε το πλοίο μεταφοράς μεταλλευμάτων Berge Olympus 211.000 τόνων με μήκος 1.000 πόδια και 4 πανιά, καθιστώντας το το πιο ισχυρό ιστιοφόρο φορτηγό πλοίο στον κόσμο.

Ένα ακόμη μεγαλύτερο υπερδεξαμενόπλοιο θα χρειαζόταν 5 WindWings.

Τόσο η Union Maritime όσο και η Berge Bulk αποκτούν πλέον μερίδιο 20% στο Bar, κάτι που ο Cooper ισχυρίζεται ότι «αποτελεί σημαντική ψήφο εμπιστοσύνης στην τεχνολογία της».

Τα πλοία που παρήγγειλε η Union Maritime ταξινομούνται ως LR2 (τα πιο συνηθισμένα δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά τόσο διυλισμένων προϊόντων όσο και αργού πετρελαίου).

Το Brands Hatch βρίσκεται υπό εγκατάσταση τελικών ηλεκτρικών και υδραυλικών συστημάτων πριν από την αναχώρησή του «σε λίγες εβδομάδες», λέει ο κ. Cooper.

 

Πλοία υπό κατασκευή

Εννέα ακόμη πλοία εξοπλισμένα με πανιά WindWings κατασκευάζονται σε τέσσερα άλλα κινεζικά ναυπηγεία, ενώ άλλα δύο βρίσκονται υπό κατασκευή σε ένα ναυπηγείο της Hyundai στο Βιετνάμ.

Τα πανιά κατασκευάζονται από ένα τμήμα του κρατικού ομίλου China Merchants σε μια γραμμή παραγωγής 40 μίλια βόρεια της Σαγκάης στον ποταμό Γιανγκτσέ.

«Ο Laurent Cadji (ιδρυτής της Union Maritime) θα δώσει ονομασίες στα πλοία από τρέχουσες ή πρώην πίστες της Formula 1», λέει ο Cooper.

Αυτά θα περιλαμβάνουν το Silverstone, έδρα του Βρετανικού Grand Prix, το Interlagos στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, τη Suzuka στην Ιαπωνία. Σεπάνγκ, Μαλαισία· Άλμπερτ Παρκ στη Μελβούρνη της Αυστραλίας και Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια.


Σημαντική μείωση εκπομπών άνθρακα

Εκτός από την υπόσχεση σημαντικής εξοικονόμησης καυσίμων, ο Κούπερ ισχυρίζεται ότι κάθε ιστίο WindWings θα εξαλείψει 14 τόνους εκπομπών άνθρακα την ημέρα από τα πλοία.

Αυτό θα είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε περίπτωση που η ναυτιλία κάνει τη μετάβαση σε αμμωνία, υδρογόνο ή μεθανόλη τα οποία δεν έχουν την ενεργειακή πυκνότητα των ορυκτών καυσίμων και πρέπει να μεταφέρονται σε μεγαλύτερους όγκους.

Λέει συγκεκριμένα ότι: «Οι πλοιοκτήτες θα αντιμετωπίσουν όχι μόνο υψηλότερο κόστος καυσίμων, αλλά και μια πολύ μεγαλύτερη δεξαμενή καυσίμων, που σημαίνει λιγότερο φορτίο. Αλλά με τα πανιά, μπορείτε να έχετε τόσο ένα καθαρότερο πλοίο όσο και μια μικρότερη δεξαμενή καυσίμων».

Το πανί WindWings διαθέτει ατσάλινο ιστό για αντοχή, ενώ είναι επίσης εξοπλισμένο με εξαρτήματα για τη διαχείριση της ροής του ανέμου και την εξαγωγή μέγιστης ώσης ανάλογα με τις συνθήκες.


Εύνοια από τους νέους κανόνες του IMO

Η ζήτηση αναμένεται να ενισχυθεί από τους νέους κανόνες μηδενικών εκπομπών που εισάγει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).

Αυτό σημαίνει ότι τα πλοία θα επιβαρύνονται με πρόστιμα έως και 380 δολάρια ανά τόνο εκπομπών πάνω από ένα ορισμένο όριο.

Ο Bar ελπίζει ότι αυτό θα προαναγγείλει μια νέα εποχή στην ιστιοπλοΐα μια για πάντα.

Ο Cooper λέει: «Ο IMO έχει καταλήξει σε ένα πολύ, πολύ αυστηρό σχέδιο μείωσης που θα εστιάσει πραγματικά στο μυαλό των ιδιοκτητών.

«Εταιρείες όπως η Ikea και η Amazon πιέζουν για να είναι καθαρότερα τα πλοία στα οποία βρίσκονται τα εμπορεύματά τους.

 Έτσι, βρισκόμαστε σε ένα πραγματικό σημείο καμπής».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης