Ναυτιλία

Ρωσία: Άρχισαν οι πρώτες μεταφορές από τη Βόρεια Θαλάσσια Οδό στην Αρκτική

Ρωσία: Άρχισαν οι πρώτες μεταφορές από τη Βόρεια Θαλάσσια Οδό στην Αρκτική
 Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Rosatom, το πρώτο δρομολόγιο της χρονιάς πραγματοποιήθηκε από πλοίο της FESCO Transport Group, το οποίο απέπλευσε από το Εμπορικό Λιμάνι του Βλαδιβοστόκ στις 12 Ιουνίου
Η ναυσιπλοΐα στη Βόρεια Θαλάσσια Οδό της Ρωσίας, μέσω της Αρκτικής, ξεκίνησε για το 2025 με τις πρώτες μεταφορές εμπορευμάτων και την φόρτωση του πρώτου LNG carrier της σεζόν. 

Η εξέλιξη αυτή έρχεται ενώ η Rosatom, υπεύθυνη για τη διαχείριση της διαδρομής, καλεί σε ενίσχυση του συντονισμού προκειμένου να επιταχυνθεί η ανάπτυξη της θαλάσσιας αρτηρίας.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Rosatom, το πρώτο δρομολόγιο της χρονιάς πραγματοποιήθηκε από πλοίο της FESCO Transport Group, το οποίο απέπλευσε από το Εμπορικό Λιμάνι του Βλαδιβοστόκ στις 12 Ιουνίου. 

Το πλοίο μεταφέρει 58 τόνους γενικού φορτίου και 235 εμπορευματοκιβώτια (TEU), με προορισμό τα λιμάνια Εγκβεκίνοτ και Ανάντιρ, στην περιφέρεια Τσουκότκα, όπου αναμενόταν να καταπλεύσει αυτή την εβδομάδα.

Η Rosatom επισημαίνει ότι η θαλάσσια μεταφορά παραμένει ο βασικός τρόπος παράδοσης αγαθών στην απομακρυσμένη αυτή περιοχή. 

Το πλοίο μεταφέρει μεταξύ άλλων 177 TEU με τρόφιμα, καθώς και κοντέινερ με οικοδομικά υλικά και φαρμακευτικά προϊόντα. 

Στη διάρκεια της ναυτιλιακής περιόδου, προγραμματίζεται η παράδοση και άλλου εξοπλισμού, καθώς και καταναλωτικών αγαθών στα τοπικά λιμάνια.

Πιο βόρεια, στην Αρκτική, η εταιρεία αναλύσεων Kpler αναφέρει ότι πραγματοποιήθηκε η πρώτη φόρτωση της χρονιάς στο εργοστάσιο LNG της Novatek στο Γιαμάλ. 

Το πλοίο Georgiy Ushakov χωρητικότητας 172.600 κυβικών μέτρων φορτώθηκε και αναχώρησε στις 17 Ιουνίου με κατεύθυνση τη Θάλασσα της Ανατολικής Σιβηρίας. Πέρυσι, από το Yamal εξήχθησαν πάνω από 21 εκατ. τόνοι υγροποιημένου φυσικού αερίου, με στόχο η ποσότητα να αυξηθεί περαιτέρω — με βασικούς αποδέκτες την Κίνα και άλλες ασιατικές χώρες.

Καθώς ξεκινούσε η περίοδος, η Rosatom και η FESCO συμμετείχαν στο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης, παρουσιάζοντας τις εξελίξεις στη λειτουργία της διαδρομής. 

Όπως τονίστηκε, οι ψηφιακές λύσεις, οι αυτόνομες τεχνολογίες και τα αυτοματοποιημένα συστήματα ελέγχου ναυσιπλοΐας αποτελούν βασικούς μοχλούς για την επέκταση της πλοήγησης στη Βόρεια Θαλάσσια Οδό.

«Η κρατική υποστήριξη και τα επενδυτικά προγράμματα στοχεύουν στη δημιουργία ενός βιώσιμου συστήματος logistics, ικανού να εξασφαλίζει αξιόπιστη σύνδεση μεταξύ των βιομηχανικών κέντρων της Ρωσίας και των ξένων αγορών», δήλωσε ο Βλαντίμιρ Πάνοφ, Ειδικός

Εκπρόσωπος για την Ανάπτυξη της Αρκτικής της κρατικής εταιρείας Rosatom, κατά την παρουσίασή του στο Οικονομικό Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης

Και πρόσθεσε: «Για να διατηρήσουμε τον ρυθμό ανάπτυξης της Αρκτικής, απαιτείται συντονισμός μεταξύ υπουργείων, κρατικών υπηρεσιών, επενδυτών, ναυτιλιακών εταιρειών και ναυπηγείων.»

Στην παρουσίαση επισημάνθηκε ότι η Rosatom έχει συνάψει σειρά νέων συνεργασιών, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου ομοσπονδιακού σχεδίου που προβλέπει τη δημιουργία ενιαίου οικονομικού και μεταφορικού-λογιστικού χώρου, από τα ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής μέχρι τις ακτές του Ειρηνικού και την περιφέρεια Πριμόρσκι.

Σημαντική είναι και η στρατηγική σύμπραξη με την κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία Newnew Shipping, με στόχο την έναρξη ετήσιας γραμμής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ρωσίας και Κίνας μέσω των υδάτων της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού (NSR).

Η ανάπτυξη της NSR αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για τον πρόεδρο της Ρωσίας, Βλαντίμιρ Πούτιν, με στόχο την ανάδειξη της Αρκτικής σε βασικό άξονα εξαγωγών και εμπορίου με την Ασία.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης