Renew Economy: Kαι οι μεγάλες μπαταρίες πέφτουν "θύματα" συμφόρησης στο δίκτυο

Renew Economy: Kαι οι μεγάλες μπαταρίες πέφτουν
Έκθεση της Modo Energy διαπίστωσε ότι μεγάλα έργα μπαταριών - που συνήθως επικεντρώνονται στο ενεργειακό arbitrage και σε άλλες υπηρεσίες δικτύου, όπως ο έλεγχος συχνότητας - περιορίζονται από σημεία συμφόρησης στο δίκτυο

Τα μεγάλα έργα μπαταριών αναφέρονται συχνά ως λύση στα σημεία συμφόρησης που μπορούν να περιορίσουν σημαντικά την παραγωγή των αιολικών και ηλιακών πάρκων - και ορισμένα μεγάλα έργα, όπως η νέα Waratah Super Battery, σχεδιάζονται και ανατίθενται ειδικά για την ανακούφιση της συμφόρησης στο δίκτυο.

Ωστόσο, μια νέα έκθεση της Modo Energy διαπίστωσε ότι μεγάλα έργα μπαταριών - που συνήθως επικεντρώνονται στο ενεργειακό arbitrage και σε άλλες υπηρεσίες δικτύου, όπως ο έλεγχος συχνότητας - περιορίζονται από σημεία συμφόρησης στο δίκτυο.

Αποσπάσματα που δημοσιεύνται στο Renew Economy υπογραμμίζουν το γεγονός ότι ορισμένα μεγάλα έργα μπαταριών στη Νέα Νότια Ουαλία είναι αυτά με την πιο περιορισμένη απόδοση σε περιόδους υψηλών τιμών - όταν ιδανικά θα ήθελαν να επωφελούνται από την ενέργεια που έχουν αποθηκεύσει.

«Τους τελευταίους 12 μήνες, πολλές μπαταρίες στην Εθνική Αγορά Ηλεκτρικής Ενέργειας (NEM) έχουν δει σημαντικές μειώσεις στα πιθανά έσοδα λόγω περιορισμών και MLF (παράγοντες οριακής απώλειας)», αναφέρει η έκθεση.

Μπαταρίες.JPG


Οι έξι μπαταρίες που επηρεάζονται περισσότερο από τις μειώσεις εσόδων λόγω τοποθεσίας είναι όλες συνδεδεμένες στο ίδιο δίκτυο μεταφοράς στη Νότια και Νοτιοδυτική Νέα Νότια Ουαλία (Καμπέρα, Riverina και Broken Hill).

Αυτές είναι, η μπαταρία Broken Hill που βρίσκεται στο τέλος μιας μακράς ενιαίας γραμμής, οι μπαταρίες Capital και Queanbeyan εντός και γύρω από την ACT, και οι τρεις μπαταρίες στο συγκρότημα Riverina/Darlington στα νοτιοδυτικά της πολιτείας.

«Η περιορισμένη χωρητικότητα μεταφοράς και η υπερβολική παραγωγή στην περιοχή εκθέτουν τα assets σε υψηλότερα επίπεδα περικοπής και λιγότερο ευνοϊκούς MLF (παράγοντες οριακής απώλειας)», αναφέρει η έκθεση.

Η Modo εκτιμά ότι το κόστος για το έργο της μπαταρίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την τοποθεσία σύνδεσης και την υποστηρικτική υποδομή δικτύου, και ποικίλλει από περιουσιακό στοιχείο (asset) σε περιουσιακό στοιχείο (asset).

Αναφέρει ότι η Riverina 1 έχει βιώσει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στα έσοδα, με τα πιθανά κέρδη να μειώνονται κατά 35.000 δολάρια/MW λόγω περιορισμών και επιπλέον 40.000 δολάρια/MW από τις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (MLF).

Μπαταριες2.JPG


Στοιχεία από την Modo Energy δείχνουν ότι σε μια κορύφωση με υψηλό κόστος, στις 9 Απριλίου, η παραγωγή από τις μπαταρίες Capital, Queanbeyan και Broken Hill περιορίστηκε είτε πλήρως είτε σε μεγάλο βαθμό, ακριβώς τη στιγμή που οι μπαταρίες θα προσπαθούσαν να αποκομίσουν κέρδη. Απλώς δεν μπόρεσαν να διαθέσουν το προϊόν τους στην αγορά.

Ο Wendel Hortop της Modo λέει ότι η κατάσταση υπογραμμίζει τη σύγκρουση μεταξύ του τι είναι καλύτερο για το δίκτυο (μπαταρίες που κατασκευάζονται σε περιοχές με υψηλούς περιορισμούς/ασθενέστερα μέρη του δικτύου) και τι είναι καλύτερο για την επιχειρηματική περίπτωση μιας μπαταρίας (που κατασκευάζεται σε περιοχές με λιγότερους περιορισμούς/υψηλότερο MLF).

Λέει ότι αυτό αντισταθμίζεται εν μέρει αυτή τη στιγμή από την υποστήριξη κυβερνητικών φορέων και του Αυστραλιανού Διαχειριστή Αγοράς Ενέργειας, αλλά δεν είναι σαφές πόσο βιώσιμο είναι αυτό μακροπρόθεσμα. «Ίσως η αναθεώρηση Nelson να φέρει κάτι για να γεφυρώσει αυτό το χάσμα», αναφέρει.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης