Ενέργεια & Αγορές

Κροατία: Η Janaf έτοιμη να προμηθεύσει τα διυλιστήρια της MOL με αργό εάν σταματήσουν οι ροές του Druzhba

Κροατία: Η Janaf έτοιμη να προμηθεύσει τα διυλιστήρια της MOL με αργό εάν σταματήσουν οι ροές του Druzhba

Η Ουγγρική MOL προειδοποίησε τον περασμένο μήνα για πιθανές ελλείψεις καυσίμων στην Κεντρική Ευρώπη μετά τις ουκρανικές επιθέσεις στoν Druzhba

 

Η κροατική εταιρεία διαχείρισης αγωγών Janaf θα μπορούσε να καλύψει πλήρως τις ανάγκες των δύο διυλιστηρίων του ουγγρικού ομίλου πετρελαίου MOL στην Ουγγαρία και τη Σλοβακία, τα οποία πλέον εξαρτώνται κυρίως από το ρωσικό πετρέλαιο που παραδίδεται μέσω του αγωγού Druzhba, δήλωσε ο επικεφαλής της Janaf στο Reuters.

Η MOL προειδοποίησε τον περασμένο μήνα για πιθανές ελλείψεις καυσίμων στην Κεντρική Ευρώπη μετά τις ουκρανικές επιθέσεις στoν Druzhba που προκάλεσαν προσωρινή αναστολή των αποστολών εκεί.

Η MOL, η οποία υπέγραψε σύμβαση με την Janaf τον Φεβρουάριο για την παράδοση 2,1 εκατομμυρίων τόνων πετρελαίου μέχρι το τέλος του 2025, εξέφρασε αμφιβολίες για το εάν ο αγωγός της Αδριατικής θα μπορούσε να προμηθεύσει αρκετό πετρέλαιο εάν οι αποστολές στην Druzhba σταματήσουν εντελώς. Η συνολική χωρητικότητα των δύο κύριων διυλιστηρίων της MOL είναι 14,2 εκατομμύρια τόνοι και το μεγαλύτερο μέρος των προμηθειών αργού πετρελαίου τους προέρχεται μέσω της Druzhba.

«Η Janaf μπορεί να καλύψει πλήρως τις ετήσιες ανάγκες αργού πετρελαίου των διυλιστηρίων του Ομίλου MOL (...)», δήλωσε ο Stjepan Adanic, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Janaf, σε απάντηση μέσω email σε ερωτήσεις του Reuters.
«Ο αγωγός βρίσκεται σε καλή τεχνική κατάσταση και είναι πλήρως ικανός να διασφαλίσει σταθερή τροφοδοσία, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής αύξησης της ποσότητας, σε περίπτωση διακοπής της παράδοσης μέσω του αγωγού Druzhba», είπε.

Eτήσια χωρητικότητα 11,8 εκατομμυρίων τόνων

Ο Adanic δήλωσε ότι οι χωρητικότητες του συστήματος αγωγών της Janaf έχουν ελεγχθεί επανειλημμένα, πιο πρόσφατα τον περασμένο Ιούνιο σε συνεργασία με την MOL.
Η δοκιμή έδειξε ότι ο αγωγός είχε ετήσια χωρητικότητα 11,8 εκατομμυρίων τόνων αργού πετρελαίου, η οποία θα μπορούσε να αυξηθεί σε 14 εκατομμύρια με την προσθήκη πολυμερών, τα οποία μειώνουν την τριβή, είπε.

Ο Adanic δήλωσε επίσης ότι η Janaf θα μπορούσε να αυξήσει αμέσως τον όγκο μεταφοράς για την MOL εάν χρειαστεί. Η MOL αντιμετωπίζει αυξανόμενες πιέσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση για διαφοροποίηση των προμηθειών, αλλά ο όμιλος έχει δηλώσει ότι τόσο οι αγωγοί Druzhba όσο και οι αγωγοί της Αδριατικής ήταν απαραίτητοι για τη λειτουργία των διυλιστηρίων της, ενώ τα τέλη διέλευσης της Janaf καθιστούν την Αδριατική διαδρομή πολύ ακριβή.

Απαντώντας, ο Adanic είπε ότι η τιμολόγηση της Janaf περιλαμβάνει τη μεταφορά, την εκφόρτωση, τη μεταφόρτωση και την τεχνολογική αποθήκευση και χειρισμό σε τερματικούς σταθμούς - υπηρεσίες που δεν προσφέρουν άλλοι ανταγωνιστές.
Η Συρία είναι επίσημα ξανά εξαγωγέας πετρελαίου.
"Η επιχείρηση μεταφοράς πετρελαίου δεν έχει τιμές αναφοράς, ούτε υπάρχουν δύο συγκρίσιμοι αγωγοί στον κόσμο", είπε.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης