Ο γαλλικός κατασκευαστής αυτοκινήτων Renault Group υπέγραψε συμβόλαιο συμμετοχής στο πρόγραμμα αλλαγής καυσίμων Sail for Change των United European Car Carriers (UECC), καθιστώντας τον, τον πέμπτο κατασκευαστή αυτοκινήτων που συμμετέχει στην πρωτοποριακή πρωτοβουλία που έχει επιφέρει σημαντικές μειώσεις στις εκπομπές μέσω της ανεφοδιασμού υγροποιημένου βιομεθανίου σε πλοία της UECC.
Η συμμετοχή στο Sail for Change
Οι πιλοτικές αποστολές οχημάτων Renault ξεκίνησαν την 1η Ιουλίου 2025, από το Zeebrugge του Βελγίου στο Esbjerg της Δανίας στο πλαίσιο του Sail for Change (S4C), κάτι που η UECC εκτιμά ότι θα οδηγήσει σε ετήσια εξοικονόμηση 1 εκατομμυρίου κιλών (1.000 τόνων) εκπομπών CO2 Scope 3 για τον κατασκευαστή αυτοκινήτων.
«Είναι υπέροχο να βλέπουμε ότι ένας ακόμη... πελάτης αποφάσισε να συμμετάσχει στο Sail for Change, καθώς το πρόγραμμα έχει επεκταθεί από την έναρξή του πριν από ένα χρόνο, ενισχύοντας την ανεφοδιασμό υγροποιημένου βιομεθανίου (LBM) για να επιφέρει σημαντικές μειώσεις εκπομπών, ώστε να καλυφθεί η ζήτηση της αγοράς για πιο βιώσιμη θαλάσσια εφοδιαστική», σχολίασε ο Glenn Edvardsen, Διευθύνων Σύμβουλος της UECC.
«Το πρόγραμμα έχει αποκτήσει δυναμική με την υποστήριξη των πελατών μας, γεγονός που μας επιτρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για βιωσιμότητα μέσω αυξημένων επενδύσεων σε τεχνολογίες εναλλακτικών καυσίμων για ένα πιο πράσινο μέλλον».
H χρήση βιοκαυσίμων
Η χρήση LBM ή bioLNG υψηλής απόδοσης ως καυσίμου στον στόλο των οχημάτων μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών (PCTCs) διπλού και πολλαπλών καυσίμων LNG της UECC επέτρεψε στην εταιρεία να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά περισσότερους από 107.000 τόνους το 2024. Ο νορβηγικός πάροχος μεταφορών RoRo αναμένει ότι αυτή η μείωση θα αυξηθεί κατά 50% σε σχεδόν 155.000 τόνους φέτος.
Ο Όμιλος Renault επιδιώκει να μειώσει τις εκπομπές από την αλυσίδα εφοδιασμού και την εφοδιαστική του κατά τουλάχιστον 27% έως το 2030, στο πλαίσιο της φιλοδοξίας του να επιτύχει μηδενικές εκπομπές στην Ευρώπη έως το 2040 και παγκοσμίως έως το 2050, στο πλαίσιο του στρατηγικού του σχεδίου.
«Το Sail for Change είναι το κορυφαίο μας προϊόν για πελάτες που επιδιώκουν την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, επιτρέποντάς τους να έχουν άμεσο, ουσιαστικό και πιστοποιημένο αντίκτυπο στις εκπομπές της εφοδιαστικής τους αλυσίδας, προσφέροντας θαλάσσιες μεταφορές που κινούνται με βιώσιμα καύσιμα, σε συνδυασμό με μέτρα ενεργειακής απόδοσης στις λειτουργίες πλοίων της UECC και στην ηλεκτροδότηση στην ξηρά», δήλωσε ο Daniel Gent, Διευθυντής Ενέργειας και Βιωσιμότητας της UECC.
Τα κέρδη της περιβαλλοντικής απόδοσης
Η UECC κατάφερε να επιτύχει σημαντικά κέρδη περιβαλλοντικής απόδοσης για τον στόλο της στο πλαίσιο του S4C μέσω της χρήσης τόσο βιοκαυσίμων όσο και LBM, το οποίο επιτρέπει αποστολές φορτίου με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, καθώς επιδιώκει να επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής του προγράμματος ώστε να συμπεριλάβει πιο βιώσιμα καύσιμα όπως το eLNG.
Το BioLNG, το οποίο παρέχεται για την S4C στο πλαίσιο συμφωνίας προμήθειας με την Titan Clean Fuels, θεωρείται πλέον από την UECC ως το βασικό καύσιμο για την επίτευξη του στόχου της για μείωση της έντασης άνθρακα κατά 45% έως το 2030, με στόχο μηδενικές εκπομπές έως το 2040.
Η UECC κατάφερε να αποφύγει τις επιβαρύνσεις για τους πελάτες της, καθώς ο οικολογικός στόλος της δημιουργεί πλεόνασμα συμμόρφωσης στο πλαίσιο του FuelEU Maritime, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί μέσω του μηχανισμού συγκέντρωσης του κανονισμού.
Η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων
Αυτό το πλεόνασμα αναμένεται να συνεχιστεί στο μέλλον με την αυξανόμενη υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων, τα οποία αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 58% της χρήσης καυσίμων της εταιρείας έως το 2030. Ενώ ο στόλος της διατηρεί βαθμολογία C ή υψηλότερη για να παραμένει συμμορφούμενος με τον Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) του ΙΜΟ, οι προοδευτικές μειώσεις των εκπομπών επιτρέπουν επίσης στην UECC να ελαχιστοποιήσει την οικονομική έκθεση στο πλαίσιο του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της ΕΕ.
«Η επιτυχία του προγράμματος Sail for Change δείχνει ότι βρίσκεται σε ένα ιδανικό σημείο στην αγορά εν μέσω κανονιστικής πίεσης, η οποία αποτελεί εμπορικό μοχλό για τη βιωσιμότητα, αποδεικνύοντας ότι αποτελεί βασικό ανταγωνιστικό διαφοροποιητικό παράγοντα τόσο για την UECC όσο και για τους πελάτες της», κατέληξε ο Edvardsen.
www.worldenergynews.gr






