Η μετοχή της Ferrari υποχώρησε περισσότερο από 16% την Πέμπτη, λόγω της απογοήτευσης για τους νέους μακροπρόθεσμους οικονομικούς στόχους της αυτοκινητοβιομηχανίας πολυτελών αυτοκινήτων, αφαιρώντας τη λάμψη από την αποκάλυψη της τεχνολογίας πίσω από το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Η πτώση της τιμής
Η πτώση της τιμής της μετοχής εξάλειψε 13,5 δισεκατομμύρια ευρώ από την κεφαλαιοποίηση της αγοράς της Ferrari. Η αυτοκινητοβιομηχανία έθεσε στόχο εσόδων 9 δισεκατομμυρίων ευρώ για το 2030, μια αύξηση σε σχέση με την πρόβλεψή της για 7,1 δισεκατομμύρια ευρώ για φέτος, αλλά ένα λιγότερο φιλόδοξο ποσό από αυτό που ήλπιζε η αγορά. Διαφήμιση · Κάντε κύλιση για να συνεχίσετε
«Νομίζω ότι ο κόσμος περίμενε υψηλότερα κέρδη - αλλά νομίζω ότι είναι σημαντικό να εκτελέσουμε αυτά που λέμε, δεν μπορούμε να δεσμευτούμε για κάτι που δεν μπορούμε να επιτύχουμε», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Benedetto Vigna, αναφερόμενος στους οικονομικούς στόχους, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του νέου μακροπρόθεσμου επιχειρηματικού σχεδίου της εταιρείας έως το 2030.
Στελέχη της εταιρείας συγκεντρώθηκαν στα κεντρικά γραφεία της Ferrari στο Maranello στη βόρεια Ιταλία για να αποκαλύψουν επίσης λεπτομέρειες για το νέο ηλεκτρικό όχημα της Ferrari που ονομάζεται Elettrica. Η Ferrari επέδειξε το έτοιμο για παραγωγή σασί της - μια βάση αυτοκινήτου, με μπαταρία και ηλεκτροκινητήρες - αλλά δεν έχει ακόμη καθορίσει την τιμή του.
Οι ηλεκτρικές φιλοδοξίες μειώνονται
Οι νέοι οικονομικοί στόχοι της Ferrari δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες, πλήττοντας τις μετοχές της που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, οι οποίες μειώθηκαν κατά 13,5% έως τις 13:00 GMT. Νωρίτερα, οι μετοχές είχαν υποχωρήσει σχεδόν κατά 17%, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο του 2024.
«Οι νέες προβλέψεις της Ferrari για το 2030 είναι χαμηλότερες από τις προσδοκίες της Citi και της συναίνεσης», ανέφεραν οι αναλυτές της Citi σε σημείωμα. Η Ferrari έχει επίσης στραφεί σε μια λιγότερο φιλόδοξη προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση.
Στόχος πλέον είναι μια γκάμα οχημάτων για το 2030 που θα αποτελείται από 40% μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), 40% υβριδικά και 20% πλήρως ηλεκτρικά. Αυτό σηματοδοτεί μια αλλαγή από το σχέδιο του 2022, το οποίο είχε ως στόχο μοντέλα με 40% ηλεκτρικά οχήματα, 40% υβριδικά και 20% ICE το 2030.
Η Vigna δήλωσε ότι, με βάση αυτούς τους στόχους, ήταν λογικό να αναμένεται ένα δεύτερο ηλεκτρικό όχημα της Ferrari εντός του σχεδίου έως το 2030.
Πηγές δήλωσαν στο Reuters νωρίτερα φέτος ότι η Ferrari δεν σχεδιάζει να λανσάρει ένα δεύτερο ηλεκτρικό όχημα πριν από το 2028, επικαλούμενη την ασθενή ζήτηση για ηλεκτρικά πολυτελή αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης.
Τα ηλεκτρικά οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας
Η αποκάλυψη του εσωτερικού συστήματος του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Ferrari σηματοδοτεί ένα ορόσημο για την εταιρεία σε μια αυτοκινητοβιομηχανία που παλεύει με τη μετάβαση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στην ηλεκτρική μπαταρία εδώ και αρκετά χρόνια.
Η Ferrari δήλωσε ότι θα λανσάρει κατά μέσο όρο τέσσερα νέα μοντέλα ετησίως μεταξύ 2026 και 2030, διατηρώντας τον σταθερό ρυθμό που τη βοήθησε να κεντρίσει το ενδιαφέρον των πλούσιων πελατών της και να αυξήσει την πελατειακή της βάση.
Η Elettrica με τέσσερις και πλέον θέσεις, τετράθυρη, με ισχύ 1.000 ίππων, συμπληρώνει τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα και τα νεότερα υβριδικά μοντέλα της Ferrari.
Όλα τα στρατηγικά εξαρτήματα ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των πακέτων μπαταριών υψηλής τάσης, των ηλεκτρικών αξόνων και των μετατροπέων, αναπτύσσονται και παράγονται εσωτερικά στις νέες εγκαταστάσεις "e-building" της Ferrari στο Maranello.
Επέκταση της στρατηγικής
Η ενεργή πελατειακή βάση της Ferrari έχει αυξηθεί κατά περίπου 20% από το 2022, φτάνοντας τις 90.000. Για να εμβαθύνει τη συνεργασία, σχεδιάζει να ανοίξει νέα κέντρα "Tailor Made" στο Τόκιο και το Λος Άντζελες το 2027 για να βοηθήσει τους πελάτες να προσθέσουν προσωπικές πινελιές στα οχήματά τους.
Επιβεβαίωσε την επέκταση της στρατηγικής lifestyle, με προγραμματισμένα καταστήματα-ναυαρχίδες στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη το 2026, και μια ευρύτερη γκάμα προϊόντων και εμπειριών πολυτελείας τόσο για τους ιδιοκτήτες όσο και για τους οπαδούς της μάρκας.
www.worldenergynews.gr






