Περιβάλλον

Στόχοι ΕΕ για το κλίμα: Ανάγκη για περισσότερη στήριξη της βιομηχανίας (Reuters)

Στόχοι ΕΕ για το κλίμα: Ανάγκη για περισσότερη στήριξη της βιομηχανίας (Reuters)
Στο σχέδιο συμπερασμάτων για τη σύνοδο κορυφής των ηγετών της ΕΕ στις 23 Οκτωβρίου, αναφέρεται ότι οι ηγέτες θα συμφωνήσουν ότι οι χώρες της ΕΕ και οι νομοθέτες θα μπορούσαν να προχωρήσουν στον καθορισμό του στόχου για το κλίμα του 2040.

Οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχεδιάζουν να συμφωνήσουν ώστε το μπλοκ να θέσει έναν νέο στόχο για την κλιματική αλλαγή για το 2040, αλλά απαιτούν από την ΕΕ να κάνει περισσότερα για να υποστηρίξει βιομηχανίες όπως η χαλυβουργία και η αυτοκινητοβιομηχανία για την επίτευξή του, σύμφωνα με το σχέδιο συμπερασμάτων για τη σύνοδο κορυφής της ΕΕ την επόμενη εβδομάδα.

Οι στόχοι της ΕΕ για το κλίμα

Η ΕΕ είχε προγραμματίσει να εγκρίνει τον νέο στόχο της για το κλίμα μέχρι την προθεσμία του ΟΗΕ τον περασμένο μήνα. Ωστόσο, οι συνομιλίες ναυάγησαν όταν η Γαλλία, η Πολωνία και άλλοι απαίτησαν από τους ηγέτες των κυβερνήσεων να συζητήσουν πρώτα τον στόχο του 2040, αντανακλώντας ανησυχίες σχετικά με τον τρόπο χρηματοδότησης της μετάβασης σε χαμηλές εκπομπές άνθρακα παράλληλα με προτεραιότητες όπως η άμυνα και η αναζωογόνηση των τοπικών βιομηχανιών.

Το σχέδιο συμπερασμάτων

Στο σχέδιο συμπερασμάτων για τη σύνοδο κορυφής των ηγετών της ΕΕ στις 23 Οκτωβρίου, που είδε το Reuters, αναφέρεται ότι οι ηγέτες θα συμφωνήσουν ότι οι χώρες της ΕΕ και οι νομοθέτες θα μπορούσαν να προχωρήσουν στον καθορισμό του στόχου για το κλίμα του 2040. Ωστόσο, θα απαιτήσουν επίσης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναπτύξει ένα ισχυρότερο «πλαίσιο που θα επιτρέπει» για την υποστήριξη των βιομηχανιών και των πολιτών μέσω της πράσινης μετάβασης, ανέφερε.

«Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στις παραδοσιακές βιομηχανίες, ιδίως στην αυτοκινητοβιομηχανία, τη ναυτιλία, την αεροπορία και τις ενεργοβόρες βιομηχανίες, όπως ο χάλυβας, τα μέταλλα και τα χημικά, ώστε να παραμείνουν ανθεκτικές και ανταγωνιστικές σε μια παγκόσμια αγορά», ανέφερε το προσχέδιο συμπερασμάτων, με ημερομηνία 13 Οκτωβρίου.

Το προσχέδιο συμπερασμάτων δεν απαιτούσε συγκεκριμένη χρηματοδότηση ή αλλαγές στις πολιτικές της ΕΕ που προβλέπονται σε αντάλλαγμα για την υποστήριξη των ηγετών στον στόχο μείωσης των εκπομπών. Ωστόσο, διπλωμάτες της ΕΕ δήλωσαν ότι ορισμένες χώρες επιδιώκουν αλλαγές στον δασμολογικό δασμό άνθρακα του μπλοκ, ενώ άλλες θέλουν να αποδυναμωθεί η σταδιακή κατάργηση των νέων αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης από την ΕΕ το 2035.

Το προσχέδιο συμπερασμάτων ανέφερε ότι η ΕΕ πρέπει να επιτύχει τους κλιματικούς της στόχους «με τεχνολογικά ουδέτερο τρόπο» - μια φράση που χρησιμοποιείται συχνά από τις κυβερνήσεις για να αντιταχθούν στις πολιτικές της ΕΕ που περιορίζουν ορισμένες τεχνολογίες, όπως η σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης.

Οι δεσμεύσεις των ηγετών

Ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς δεσμεύτηκε την περασμένη εβδομάδα να προσπαθήσει να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξει αυστηρό όριο το 2035 για τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν CO2.

Εάν οι ηγέτες της ΕΕ δώσουν το πράσινο φως στα συμπεράσματα, οι υπουργοί κλιματικής αλλαγής σχεδιάζουν να συναντηθούν στις 4 Νοεμβρίου για να εγκρίνουν τον κλιματικό στόχο, ακριβώς εγκαίρως για τη σύνοδο κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα COP30

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης