Τελευταία Νέα
Περιβάλλον

Aquαtech: Η αναβίωση των καναλιών της Σκωτίας με τη χρήση των επιφανειακών υδάτων και την ανάπτυξη καλωδίων ενέργειας

Aquαtech: Η αναβίωση των καναλιών της Σκωτίας με τη χρήση των επιφανειακών υδάτων και την ανάπτυξη καλωδίων ενέργειας
Τώρα έχουμε πραγματικά κανάλια ηλικίας 230 ετών, που αντιπροσωπεύονται από ψηφιακά δίδυμα μοντέλα που αποδεικνύουν την δύναμη της επανεφεύρεσης, κατά το Aquatech
Ο διευθύνων σύμβουλος της Scottish Canals, Richard Millar, μοιράζεται την ιστορία της αναβίωσης των καναλιών για την αναβάθμιση  του περιβάλλοντος και την αναζωογόνηση της χρησιμότητάς τους για την οικονομία των περιοχών όπου υπάρχουν για περισσότερo από 200 χρόνια, σύμφωνα με το Aquatech

Οι όχθες των καναλιών της Σκωτίας έπαιξαν κρίσιμο ρόλο στη δημιουργία της Βιομηχανικής Επανάστασης αφού πριν από την εμφάνιση των καναλιών, το ταξίδι Γλασκώβη - Εδιμβούργο χρειαζόταν έως και δύο ημέρες, αλλά μετά την κατασκευή τους επέτρεψαν το συνεχές ταξίδι ακόμη και την νύχτα, που αύξησαν την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα, μετατρέποντας τον χρόνο ταξιδιού σε λίγες μόνο ώρες.

Αυτή η εξέλιξη οδήγησε στην αποτελεσματική μεταφορά τεράστιων ποσοτήτων υλικών, καθιστώντας το κανάλι ζωτικής σημασίας στοιχείο της Βιομηχανικής Επανάστασης για περισσότερα από 50 χρόνια.
«Τώρα έχουμε ένα πραγματικό κανάλι ηλικίας 230 ετών, που αντιπροσωπεύεται σε ένα ψηφιακό δίδυμό του μοντέλο»*.

Ωστόσο, με την εφεύρεση των ατμόπλοιων και των τρένων,  έπεσαν σε παρακμή και στη δεκαετία του 1940, το όραμα για τη Γλασκώβη αφορούσε κυρίως δρόμους, με ελάχιστο ή καθόλου ενδιαφέρον για τα κανάλια. Αυτό οδήγησε στην πλήρωση και την αντικατάστασή τους με δρόμους και αυτοκινητόδρομους, με αποτέλεσμα, το κανάλι να κλείσει τη δεκαετία του 1960 και να ερημώσει, χωρίς κανείς να βλέπει πια τον σκοπό του.

«Δυστυχώς, αυτή η στάση απέναντι στο κανάλι το οδήγησε στο να γίνει χωματερή για πράγματα που δεν χρειάζονταν πλέον, όπως είδαν το κανάλι», είπε ο Richard Millar, προσωρινός Διευθύνων Σύμβουλος της Scottish Canals, μιλώντας στο 6ο εργαστήριο SWAN Digital Twin.

Η έναρξη του έργου Millennium Link

Στη δεκαετία του 1990, εθελοντές και εργαζόμενοι του δημόσιου τομέα στη Σκωτία αναγνώρισαν την κακή κατάσταση των καναλιών της χώρας και αποφάσισαν να αναλάβουν δράση.
Το 2020 ξεκίνησαν το έργο Millennium Link, ένα γιγάντιο μηχανολογικό εγχείρημα με στόχο την εκ νέου διάνοιξη των πεδινών καναλιών που είχαν κλείσει από τη δεκαετία του 1960 λόγω μιας σειράς εμποδίων όπως αυτοκινητόδρομοι, σωλήνες και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας.

Με κόστος 3,5 εκατομμυρίων λιρών, το έργο αφαίρεσε 36 μεγάλα εμπόδια από τις πλωτές οδούς και είχε μια ομάδα 1.000 εργαζομένων που απασχολούνταν στην προσπάθεια.
«Με καθαρό νερό και μια ανανεωμένη αίσθηση σκοπού, οι άνθρωποι συνέρρεαν στα ανακυκλωμένα κανάλια για λόγους αναψυχής και διαμονής», είπε ο Millar.

«Ο μετασχηματισμός του καναλιού ήταν το κλειδί για αυτήν την πρόοδο και η ψηφιακή τεχνολογία έπαιξε τεράστιο ρόλο στην πραγματοποίησή της».
Το έργο αντιμετώπισε επίσης μολυσμένες τοποθεσίες, όπως τα εργοστάσια πίσσας της Σκωτίας που είχαν καεί για πέντε ημέρες τη δεκαετία του 1970 και τις πτήσεις που συνδέονταν με δύο κανάλια.

Για να βελτιώσει περαιτέρω την εμπειρία του καναλιού και να μεταμορφώσει το περιβάλλον του καναλιού, η ομάδα σχεδίασε ένα boatlift γνωστό ως Falkirk Wheel.
Ο μοναδικός περιστρεφόμενος ανελκυστήρας σκαφών στον κόσμο υποδέχεται 700.000 επισκέπτες ετησίως και φέρνει νέες ευκαιρίες εργασίας και θετικές αλλαγές στην περιοχή.

Σε κοντινή απόσταση, στην εποχή της ακμής του, το κανάλι Grangemouth ήταν γνωστό ως η Βενετία του Βορρά και τώρα είναι ένας πετροχημικός κόμβος.
«Για να βρει έναν νέο σκοπό για την περιοχή, η ομάδα άντλησε έμπνευση από το malt ουίσκι και σχεδίασε γιγάντια άλογα για να χρησιμεύσουν ως είσοδος στη νέα μεταμόρφωση του καναλιού», πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος.

Αναζητώντας ένα λαμπρό μέλλον

Η Βιομηχανική Επανάσταση και η δεκαετία του 1960 ήρθαν και παρήλθαν, αφήνοντας πίσω τους απώλεια βιομηχανίας και θέσεων εργασίας.
Ωστόσο, οι άνθρωποι αναζήτησαν ένα καλύτερο μέλλον, για το οποίο θα μπορούσαν να περηφανεύονται.

Αυτό οδήγησε στην κυκλοφορία της Ferrari California T στο Kelpies, μια τοποθεσία που βρίσκεται κοντά σε αυτοκινητόδρομο και εργοστάσιο αποχέτευσης, αλλά τώρα προσελκύει ένα εκατομμύριο επισκέπτες που έρχονται να δουν την τέχνη και τη γλυπτική, μεταμόρφωση που αποδεικνύει την δύναμη της επανεφεύρεσης.

Ο Millar είπε ότι τα κανάλια έχασαν το σκοπό τους τη δεκαετία του 1960 όταν έκλεισαν και «για να παραμείνουμε σχετικοί, έπρεπε να τους δώσουμε έναν νέο σκοπό.
Ενώ τα σκάφη διακοπών και οι βαρκάδες αναψυχής έχουν τη θέση τους, έπρεπε να σκεφτούμε πέρα από τις παραδοσιακές χρήσεις και να εξετάσουμε τι θα μπορούσαν να σημαίνουν στον 21ο αιώνα», είπε.

Με τη χρήση των επιφανειακών υδάτων και την ανάπτυξη καλωδίων οπτικών ινών και ενέργειας κατά μήκος του μονοπατιού ρυμούλκησης, το σύστημα των καναλιών έχει γίνει ένας πόρος χρησιμότητας, προσφέροντας βιώσιμο τουρισμό και ενεργά ταξίδια.

«Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι αυτά τα μονοπάτια ρυμούλκησης κάποτε είχαν εγκαταλειφθεί, αλλά τώρα δέχονται 30 εκατομμύρια επισκέψεις ετησίως, αφού τα κανάλια όχι μόνο έχουν αποκτήσει νέα πνοή αλλά έχουν γίνει απαραίτητα για την υποδομή της Σκωτίας», πρόσθεσε.
(*Σημ. της συντάκτριας: Τεχνολογία ψηφιακής αναπαράστασης ενός έργου που χρησιμοποιείται απο την ΝΑΣΑ από την δεκαετία του 1960 για την αναπαράσταση λειτουργίας, βελτίωσης, εφαρμογής αλλαγών κλπ.)
 
www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης