Το ψηφιακό πιστοποιητικό παρέχει ελεγχόμενη διαφάνεια, καταγράφοντας δεδομένα σχετικά με τα χαρακτηριστικά βιωσιμότητας του καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης της προέλευσης, του χειρισμού και των λεπτομερειών μεταφοράς
Η αυστραλιανή εταιρεία πράσινης τεχνολογίας, ενέργειας και μετάλλων Fortescue συμμετείχε στην έκδοση της «πρώτης παγκοσμίως» ψηφιακής πιστοποίησης καυσίμου για μεταφορά αμμωνίας σε πλοίο.
Μια προσφορά της Fortescue
Η συναλλαγή-ορόσημο, που ολοκληρώθηκε σε συνεργασία με την Green Hydrogen Organisation (GH2) και την Trovio, αφορούσε την Fortescue Green Pioneer, γνωστή και ως το πρώτο πλοίο διπλού καυσίμου που κινείται με αμμωνία στον ωκεανό, κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης επιχείρησης μεταφοράς καυσίμων στο λιμάνι του Ρότερνταμ.
Το πιστοποιητικό του πλοίου εκδόθηκε μέσω της πλατφόρμας μητρώου CorTenX της Trovio, η οποία καταγράφει δεδομένα από άκρο σε άκρο της αλυσίδας εφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων των λεπτομερειών του λιμένα και του πλοίου, της χρονικής σήμανσης συναλλαγής και των σχετικών μετρήσεων βιωσιμότητας.
Το ψηφιακό πιστοποιητικό παρέχει ελεγχόμενη διαφάνεια, καταγράφοντας δεδομένα σχετικά με τα χαρακτηριστικά βιωσιμότητας του καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης της προέλευσης, του χειρισμού και των λεπτομερειών μεταφοράς.
Απαραίτητα τα συστήματα καταγραφής
«Μετά την πρωτοποριακή συμφωνία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού τον Απρίλιο σχετικά με τα υποχρεωτικά όρια εκπομπών και την τιμολόγηση των αερίων θερμοκηπίου για την παγκόσμια ναυτιλία, οι παραγωγοί πράσινων καυσίμων έλαβαν ένα σημαντικό μήνυμα για να προμηθεύσουν τον κλάδο», δήλωσε ο Jonas Moberg, Διευθύνων Σύμβουλος της GH2.
«Είναι απαραίτητο να τεθούν σε εφαρμογή συστήματα όχι μόνο για την καταγραφή των όγκων αλλά και των βασικών περιβαλλοντικών χαρακτηριστικών καυσίμων όπως η ηλεκτρονική αμμωνία που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το πρόσφατο πιλοτικό πρόγραμμα δείχνει, ότι είμαστε έτοιμοι να καταγράψουμε αυτά τα χαρακτηριστικά μόλις αρχίσουν να παραδίδονται τα καύσιμα στα πλοία».
Η χρήση «πράσινων» καυσίμων
Ο Andrew Hoare, επικεφαλής της Πράσινης Ναυτιλίας της Fortescue, δήλωσε ότι το πιλοτικό πρόγραμμα σηματοδοτεί «ένα βασικό βήμα στην κλιμάκωση της υποδομής που απαιτείται για καύσιμα μηδενικών εκπομπών» και τόνισε τις προσπάθειες της Fortescue να θέσει «νέα σημεία αναφοράς για τη διαφάνεια και την ιχνηλασιμότητα» ως η πρώτη εταιρεία που ολοκλήρωσε μεταφορά καυσίμου αμμωνίας σε πλοίο με πλήρη ψηφιακή πιστοποίηση.
Τον Μάρτιο του 2024, το Fortescue Green Pioneer, με σημαία Σιγκαπούρης, συμμετείχε σε αυτό που περιγράφηκε ως η πρώτη στον κόσμο χρήση αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου σε πλοίο που κινείται με αμμωνία στη Σιγκαπούρη. Μετά τη δοκιμή ανεφοδιασμού, το πλοίο έλαβε έγκριση σημαίας από το Μητρώο Πλοίων της Σιγκαπούρης (SRS) και την ένδειξη «Αμμωνία με καύσιμο αερίου» από τον νηογνώμονα DNV για τη χρήση αμμωνίας, σε συνδυασμό με ντίζελ, ως ναυτιλιακού καυσίμου.
Η παράδοση του νεότευκτου πλοίου έχει προγραμματιστεί για το 2026. Μόλις παραδοθεί στην Fortescue, το πλοίο θα μεταφέρει σιδηρομετάλλευμα από την περιοχή Pilbara της Αυστραλίας στην Κίνα και πέραν αυτής.
www.worldenergynews.gr
Μια προσφορά της Fortescue
Η συναλλαγή-ορόσημο, που ολοκληρώθηκε σε συνεργασία με την Green Hydrogen Organisation (GH2) και την Trovio, αφορούσε την Fortescue Green Pioneer, γνωστή και ως το πρώτο πλοίο διπλού καυσίμου που κινείται με αμμωνία στον ωκεανό, κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης επιχείρησης μεταφοράς καυσίμων στο λιμάνι του Ρότερνταμ.
Το πιστοποιητικό του πλοίου εκδόθηκε μέσω της πλατφόρμας μητρώου CorTenX της Trovio, η οποία καταγράφει δεδομένα από άκρο σε άκρο της αλυσίδας εφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων των λεπτομερειών του λιμένα και του πλοίου, της χρονικής σήμανσης συναλλαγής και των σχετικών μετρήσεων βιωσιμότητας.
Το ψηφιακό πιστοποιητικό παρέχει ελεγχόμενη διαφάνεια, καταγράφοντας δεδομένα σχετικά με τα χαρακτηριστικά βιωσιμότητας του καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης της προέλευσης, του χειρισμού και των λεπτομερειών μεταφοράς.
Απαραίτητα τα συστήματα καταγραφής
«Μετά την πρωτοποριακή συμφωνία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού τον Απρίλιο σχετικά με τα υποχρεωτικά όρια εκπομπών και την τιμολόγηση των αερίων θερμοκηπίου για την παγκόσμια ναυτιλία, οι παραγωγοί πράσινων καυσίμων έλαβαν ένα σημαντικό μήνυμα για να προμηθεύσουν τον κλάδο», δήλωσε ο Jonas Moberg, Διευθύνων Σύμβουλος της GH2.
«Είναι απαραίτητο να τεθούν σε εφαρμογή συστήματα όχι μόνο για την καταγραφή των όγκων αλλά και των βασικών περιβαλλοντικών χαρακτηριστικών καυσίμων όπως η ηλεκτρονική αμμωνία που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το πρόσφατο πιλοτικό πρόγραμμα δείχνει, ότι είμαστε έτοιμοι να καταγράψουμε αυτά τα χαρακτηριστικά μόλις αρχίσουν να παραδίδονται τα καύσιμα στα πλοία».
Η χρήση «πράσινων» καυσίμων
Ο Andrew Hoare, επικεφαλής της Πράσινης Ναυτιλίας της Fortescue, δήλωσε ότι το πιλοτικό πρόγραμμα σηματοδοτεί «ένα βασικό βήμα στην κλιμάκωση της υποδομής που απαιτείται για καύσιμα μηδενικών εκπομπών» και τόνισε τις προσπάθειες της Fortescue να θέσει «νέα σημεία αναφοράς για τη διαφάνεια και την ιχνηλασιμότητα» ως η πρώτη εταιρεία που ολοκλήρωσε μεταφορά καυσίμου αμμωνίας σε πλοίο με πλήρη ψηφιακή πιστοποίηση.
Τον Μάρτιο του 2024, το Fortescue Green Pioneer, με σημαία Σιγκαπούρης, συμμετείχε σε αυτό που περιγράφηκε ως η πρώτη στον κόσμο χρήση αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου σε πλοίο που κινείται με αμμωνία στη Σιγκαπούρη. Μετά τη δοκιμή ανεφοδιασμού, το πλοίο έλαβε έγκριση σημαίας από το Μητρώο Πλοίων της Σιγκαπούρης (SRS) και την ένδειξη «Αμμωνία με καύσιμο αερίου» από τον νηογνώμονα DNV για τη χρήση αμμωνίας, σε συνδυασμό με ντίζελ, ως ναυτιλιακού καυσίμου.
Η παράδοση του νεότευκτου πλοίου έχει προγραμματιστεί για το 2026. Μόλις παραδοθεί στην Fortescue, το πλοίο θα μεταφέρει σιδηρομετάλλευμα από την περιοχή Pilbara της Αυστραλίας στην Κίνα και πέραν αυτής.
www.worldenergynews.gr












