Ναυτιλία

Μποτιλιάρισμα στο Σουέζ - Επιπλέον κόστος 24 εκατ. δολάρια για ναυλωτές και ιδιοκτήτες φορτίων

Μποτιλιάρισμα στο Σουέζ - Επιπλέον κόστος 24 εκατ. δολάρια για ναυλωτές και ιδιοκτήτες φορτίων

Τα έξοδα δεν μπορούν να αντισταθμίσουν καθώς τα ασφαλιστικά συμβόλαια δεν τους καλύπτουν το επιπλέον κόστος

 

Άρχισε αργά τη Δευτέρα το βράδυ η διέλευση στο κανάλι Σουέζ της Αιγύπτου καθώς ρυμουλκά μετακίνησαν το γιγαντιαίο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων που μπλόκαρε το κανάλι για σχεδόν μια εβδομάδα, προκαλώντας τεράστιο συνωστισμό σκαφών γύρω από την πλωτή οδό.

Σύμφωνα με το Reuters Περίπου113 πλοία πέρασαν από το κανάλι και προς τις δύο κατευθύνσεις μέχρι Τρίτη το πρωί, δήλωσε ο πρόεδρος της Αρχής για το Κανάλι Σουέζ (SCA) Osama Rabie επισημαίνοντας ότι μια καθυστέρηση 422 πλοίων θα μπορούσε να διευθετηθεί σε 3 -1/2 ημέρες.

Το Ever Given είχε μπλοκαριστεί διαγώνια σε νότιο τμήμα του καναλιού, τη συντομότερη διαδρομή μεταφοράς μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, στις 23 Μαρτίου.

Η Evergreen Line, η οποία εκμισθώνει το Ever Given, ανακοίνωσε ότι το πλοίο θα επιθεωρηθεί για αξιοπλοΐα στη λίμνη Great Bitter, η οποία χωρίζει δύο τμήματα του καναλιού. «Το πλοίο ήταν έτοιμο για περιορισμένη πλοήγηση μετά από μια αρχική επιθεώρηση και δεν υπέστη ζημιά ούτε ένα εμπορευματοκιβώτιο, αλλά μια δεύτερη έρευνα θα είναι πιο ακριβής και εάν επηρεαστεί θα δείξει», δήλωσε η Rabie.

«Η πίεση του χρόνου για την ολοκλήρωση αυτής της επιχείρησης ήταν εμφανής και άνευ προηγουμένου», δήλωσε ο Peter Berdowski, Διευθύνων Σύμβουλος της Smit Salvage Boskalis, μετά την επαναφορά του Ever Given. Η εταιρεία ανέφερε ότι περίπου 30.000 κυβικά μέτρα άμμου μετακινήθηκαν για απεγκλωβισθεί το πλοίο εμπορευματοκιβωτίων 224.000 τόνων και συνολικά 11 ρυμουλκά και δύο ισχυρά ρυμουλκά θαλάσσης χρησιμοποιήθηκαν για την απομάκρυνση του πλοίου.

Ο Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), οι τεχνικός διευθυντής του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δήλωσε ότι δεν υπάρχουν αναφορές ρύπανσης ή ζημίας φορτίου.


Στην αναμονή

Στα σκάφη που περιμένουν να διέλθουν από το κανάλι περιλαμβάνουν δεκάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χύδην μεταφορείς, πετρελαιοφόρα και πλοία υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ή υγροποιημένου πετρελαίου (LPG), ανέφερε η Nile TV. Η Rabie δήλωσε ότι εντός τεσσάρων ημερών, η κίνηση θα επανέλθει στα κανονικά επίπεδα. "

Σκάφη παρόμοιου μεγέθους με το Ever Given, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, θα μπορούσε να περάσει με ασφάλεια από το κανάλι, πρόσθεσε και η SCA δεν θα άλλαζε την πολιτική της για την αποδοχή τέτοιων πλοίων.

Ο ναυτιλιακός όμιλος Maersk είπε ότι οι διαταραχές στην παγκόσμια ναυτιλία θα μπορούσαν να διαρκέσουν εβδομάδες ή μήνες. Οι ιδιοκτήτες και οι ναυλωτές καθυστερημένων πλοίων αντιμετωπίζουν τουλάχιστον 24 εκατομμύρια δολάρια σε έξοδα που δεν θα μπορούν να αντισταθμίσουν καθώς τα ασφαλιστικά τους συμβόλαια δεν τους καλύπτουν και οι ιδιοκτήτες φορτίου θα μπορούσαν επίσης να αντιμετωπίσουν ανασφάλιστες απώλειες, ανέφεραν πηγές της βιομηχανίας.

Οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν 1% μετά την απομάκρυνση του πλοίου, ενώ οι μετοχές της εισηγμένης στην Ταϊβάν Evergreen Marine Corp αυξήθηκαν.

Περίπου το 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης διέρχεται τη διώρυγα του Σουέζ, η οποία αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων σε ξένο νόμισμα για την Αίγυπτο.

Η διακοπή κόστισε στο κανάλι έως και 15 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα. Οι τιμές αποστολής για τα προϊόντα πετρελαίου σχεδόν διπλασιάστηκαν καθώς διαταράχθηκαν οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, απειλώντας μεδαπανηρές καθυστερήσεις για εταιρείες που ήδη ασχολούνται με τους περιορισμούς COVID-19. Η Maersk ήταν μεταξύ των φορτωτών που έστρεψαν τα φορτία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας έως και δύο εβδομάδες σε ταξίδια και επιπλέον κόστος καυσίμων.

www.worldenergynews.gr




Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης