Ενέργεια

IEA: Στα 145 εκατ. τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στους δρόμους ως το 2030 - Η «πίεση» της Tesla

IEA: Στα 145 εκατ. τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στους δρόμους ως το 2030 - Η «πίεση» της Tesla
Περίπου τρία εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν πέρυσι, ποσό ρεκόρ και αύξηση 41% σε σύγκριση με το 2019
Σχετικά Άρθρα

Σε μια σημαντική εκτίμηση προχώρησε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης και την άμεση σύνδεσή του με την κλιματική δράση σε παγκόσμιο επίπεδο. Εάν οι κυβερνήσεις επιταχύνουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη των διεθνών ενεργειακών και κλιματικών στόχων, ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να αυξηθεί ακόμη περισσότερο, φτάνοντας τα 230 εκατομμύρια μέχρι το τέλος της δεκαετίας, μεταδίδει το CNBC.

Ο οργανισμός που εδρεύει στο Παρίσι δήλωσε ότι περίπου τρία εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν πέρυσι, ποσό ρεκόρ και αύξηση 41% σε σύγκριση με το 2019. Αυτή η εξέλιξη είχε ως αποτέλεσμα την κυκλοφορία 10 εκατ. αυτοκινήτων στους δρόμους.

Η συνολική εικόνα

Η άνοδος των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020 ήρθε ακόμη και όταν η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου συρρικνώθηκε κατά 16% λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας κορονοϊού. Το πρώτο τρίμηνο του 2021, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν σχεδόν δυόμισι φορές υψηλότερες από ό, τι κατά την ίδια περίοδο το 2020.

«Παρόλο που δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά μόνα τους, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν έναν απαραίτητο ρόλο να διαδραματίσουν στην επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών παγκοσμίως. Οι τρέχουσες τάσεις πωλήσεων είναι πολύ ενθαρρυντικές, αλλά οι κοινόχρηστοι στόχοι μας για το κλίμα και την ενέργεια απαιτούν ακόμη ταχύτερη απορρόφηση της αγοράς», δήλωσε ο Fatih Birol, εκτελεστικός διευθυντής του IEA.

Ο Birol προέτρεψε τις κυβερνήσεις να χρησιμοποιήσουν τα πακέτα οικονομικής ανάκαμψης Covid για να «επενδύσουν στην κατασκευή μπαταριών και στην ανάπτυξη ευρείας και αξιόπιστης υποδομής φόρτισης».

Οι δαπάνες

Σύμφωνα με τον ΙΕΑ, οι καταναλωτικές δαπάνες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2020 ανήλθαν σε 120 δισεκατομμύρια δολάρια, αύξηση 50% σε σύγκριση με το 2019, με κυβερνητικά μέτρα στήριξης που έχουν σχεδιαστεί για να ενθαρρύνουν την απορρόφηση ηλεκτρικών οχημάτων από 14 δισεκατομμύρια δολάρια.

«Ακόμη και αν οι κρατικές επιδοτήσεις παραμένουν σημαντικές για την προώθηση της κατανάλωσης ηλεκτρικών οχημάτων, αυτό υποδηλώνει ότι οι πωλήσεις αυξάνονται όλο και περισσότερο από τις επιλογές των καταναλωτών», πρόσθεσε.

Οι δράσεις και στο βάθος η Tesla

Σε όλο τον κόσμο, οι αρχές προσπαθούν να αυξήσουν τον αριθμό των οχημάτων χαμηλών εκπομπών και μηδενικών εκπομπών στους δρόμους τους σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση και να απομακρυνθούν από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, έχει ανακοινώσει σχέδια να σταματήσει την πώληση νέων αυτοκινήτων και βενζινοκινητήρων και βενζίνης από το 2030.

«Στρατηγική βιώσιμης και έξυπνης κινητικότητας» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θέλει τουλάχιστον 30 εκατομμύρια αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών στο δρόμο έως το 2030.

Αντιμέτωποι με αυτούς τους στόχους, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αυξήσουν την προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων τους και να προκαλέσουν την Tesla του Elon Musk.

Τον περασμένο μήνα, ο γερμανικός γίγαντας αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen ανακοίνωσε σχέδια για τη δημιουργία έξι "gigafactories" – το καθένα  θα είναι σε θέση να κατασκευάζει μπαταρίες με συνδυασμένη ενεργειακή αξία 240 gigawatt ώρες κάθε χρόνο - στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Υποσχέθηκε επίσης να επεκτείνει την υποδομή φόρτισης στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Κίνα.

Τέλος, όσον αφορά τις ειδήσεις περί συνεργασίας της Volkswagen με την Tesla, o CEΟ της VW, Herbert Diess απέρριψε αυτή την ιδέα, λέγοντας στο CNBC ότι ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας ήθελε να ακολουθήσει τον δικό του τρόπο.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης