Ενέργεια

CEO Stellantis: Επιτακτική αναθεώρηση του κόστους των EV από τις κυβερνήσεις

CEO Stellantis: Επιτακτική αναθεώρηση του κόστους των EV από τις κυβερνήσεις
Η έλλειψη ημιαγωγών, στην πραγματικότητα, πλήττει "σκληρά" ολόκληρο τον κόσμο των τεσσάρων τροχών, σύμφωνα με τον Carlos Tavares
Σχετικά Άρθρα

Μια ερώτηση που απασχολεί όλο και περισσότερο τους ειδικούς της αγοράς είναι για το εάν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι αρκετά πράσινα. «Οι κυβερνήσεις πρέπει να λάβουν υπόψη την ανάγκη να διατηρήσουν τα αυτοκίνητα προσιτά για τις μάζες και την πλήρη επίδραση του οχήματος στον κύκλο ζωής όταν υποχρεώνουν τη μετάβαση σε πλήρη ηλεκτρική».

Τα λόγια αυτά ανήκουν στον Carlos Tavares, το μεγάλο αφεντικό της Stellantis, ο οποίος μιλώντας στη διάσκεψη κορυφής του Financial Times, «Future of the Car», κάλεσε τις κυβερνήσεις να λάβουν υπόψη το πραγματικό κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 

Η οπτική

«Όταν κοιτάζουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, πρέπει να εξετάζουμε τις εκπομπές κύκλου ζωής. Εάν κάνουμε τη μελλοντική κινητικότητα (ειδικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα) προσιτή μόνο σε πλούσιους ανθρώπους, θα έχουμε έναν στόλο παλαιότερων αυτοκινήτων που θα συνεχίσει να εκπέμπει ρύπους», είπε και πρόσθεσε πως η εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης σήμερα βασίζεται σε πελάτες που μπορούν να αντέξουν το οικονομικό κόστος της αγοράς τους. Εάν δεν τα κάνουμε φθηνότερα, τότε θα επηρεαστεί σημαντικά η ελευθερία της κινητικότητας, κάτι που θα αποτελέσει μείζον πρόβλημα για τις σύγχρονες δημοκρατίες.

Στη συνέχεια της τοποθέτησής του, ο Tavares επικέντρωσε την κριτική του στις κυβερνήσεις οι οποίες όπως είπε «χάνουν τη μεγάλη εικόνα καθώς επικεντρώνουν την προσοχή τους στις εκπομπές CO2. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε πως η προσιτή τιμή είναι καθοριστικός παράγοντας».

Το οικονομικό βάρος

Παράλληλα, ο επικεφαλής της Stellantis αναρωτήθηκε στη συνέχεια για το πώς να προστατεύσουμε την ελευθερία κινητικότητας για τις μεσαίες τάξεις που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά 30.000 ευρώ για να αγοράσουν ένα EV, όταν σήμερα πληρώνουν το μισό από αυτό το ποσό για να πάρουν ένα συμβατικό σύγχρονο αυτοκίνητο. «Εάν δεν μπορούμε να προστατεύσουμε τα περιθώρια σε κάθε EV που πουλάμε, θα υπάρξουν συνέπειες που θα έχουν να κάνουν με την αναδιάρθρωση του εργασιακού δυναμικού κάτι που θα έχει κοινωνικές συνέπειες», είπε.

«Εάν πετύχουμε, δεν θα υπάρξουν σημαντικές κοινωνικές συνέπειες. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πετύχουμε έως το 2025, αλλά αυτό προϋποθέτει πολλή σκληρή δουλειά που πρέπει να κάνουμε», κατέληξε.  

H κρίση των τσιπς


Η έλλειψη ημιαγωγών, στην πραγματικότητα, πλήττει "σκληρά" ολόκληρο τον κόσμο των τεσσάρων τροχών και ωθεί τους κατασκευαστές να αναθεωρήσουν πλήρως την αλυσίδα εφοδιασμού, προκειμένου να μην αντιμετωπίσουν μια μη βιώσιμη κατάσταση από οικονομική άποψη.  «Όσο περισσότερο διαρκεί η κρίση των τσιπ, τόσο πιο δύσκολο θα είναι να διατηρηθεί το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο Tavares.Η Stellantis υπέδειξε επιδείνωση της κρίσης των τσιπ για τους τρεις μήνες μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου και βελτίωση μόνο κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, αλλά δεν απέκλεισε επιπτώσεις και το 2022.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης