Ενέργεια

Motor Oil: Ισχυρό παραμένει και το β΄ τρίμηνο - Μέχρι το τέλος έτους κλείνει του Ελλάκτορα, τι θα γίνει με την ενοποίηση

Motor Oil: Ισχυρό παραμένει και το β΄ τρίμηνο - Μέχρι το τέλος έτους κλείνει του Ελλάκτορα, τι θα γίνει με την ενοποίηση
Η ζήτηση παραμένει υψηλή για τα προϊόντα του ομίλου και στο β΄τρίμηνο του 2022
H δίοικηση της Motor Oil δεν βλέπει μείωση της ζήτησης τουλάχιστον πρός το παρόν από τις υψηλές τιμές των καυσίμων σύμφωνα με το μήνυμα του κ. Πέτρου Τζαννετάκη στους αναλυτές κατά το teleconference.Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 εξάλλου, η ζήτηση για βενζίνη αυξήθηκε κατά 23% σε ετήσια βάση στους 0,4 εκατ τόνους, παρά το γεγεονός ότι έμεινε χαμηλότερα κατά 12% από τα επίπεδα του 2019.
Την ίδια ώρα η κατανάλωση του diesel που είχε επηρεαστεί λιγότερο στο αντίστοιχο διάστημα του 2021 από τους περιοσρισμούς του COVID αυξήθηκε κατά 12% στους 0,6 εκατ τόνους, μόλις 2% χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2019.
Τα περιθώρια κέρδους του διυλυστηρίου είχαν σημαντική άνοδο στο α΄τρίμηνο και δεν ανεμένεται προς το παρόν να υποστούν σημαντικές απώλειες.
Στο δεύτερο τρίμηνο ο ρυθμός αύξησης έχει μειωθεί σχετικά, καθώς οι συγκρίσεις σε ετήσια βάση εξομαλύνονται αλλά η ζήτηση παραμένει ισχυρή όπως φαίνεται από τις μεγάλες οικονομίες Κίνα και ΗΠΑ.
Oι αγορές αυτές θα παραμείνουν σφιχτές και αναμένεται να συνεχίσουν να έχουν ζήτηση.

Η Naphta θα ξεκινήσει το τέταρτο τρίμηνο του 2022 όπως έχει προβλεφθεί. Σημασία έχει ότι το spread μεταξύ της naphta και της βενζίνης διευρύνεται στα 30 δολ/βαρέλι έναντι μέσου επιπεδου στα 16 δολ, που σημαίνει ότι μελλοντικά αυτό θα δώσει τεράστιες υπεραξίες, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Στις ΑΠΕ το χαρτοφυλάκιο του Ελλάκτορα (πρώην Άνεμος) δεν θα ενοποιηθεί σύμφωνα με το πιθανότερο σενάριο το 2022, παρά το γεγονός ότι το deal θα έχει κλείσει.
Η συνολική δυναμική της εγκατεστημένης ισχύος ξεπρνά τα 770MW για την Motor Oil, στοιχείο που εντυπωσίασε τους αναλυτές για την ταχύητα με την οποία οικοδομείται το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο.
Τέθηκε και η περίπτωση να δούμε και spin off, κάτι όμως που είναι πολύ πρώιμο.

Το CAPEX πάντως θα ακολουθήσει αργότερους ρυθμούς, καθώς μεγάλο μέρος των επενδύσεων έχει ήδη ολοκληρωθεί, που σημαίνει ότι και ο καθαρός δανεισμός δεν θα ανέβει ιδιαίτερα.
Εξάλλου οι ανάγκες κεφαλαίου κίνησης κατά το πρώτο τρίμηνο ξεπέρασαν τα 500 εκατ και για τον λόγο αυτό οι ταμειακές ροές ήσαν αρνητικές.
Αυτό είναι κάτι που θα αποκατασταθεί με την ροή των εσόδων στην συνέχεια.

Τα συγκριτικά στοιχεία του α΄τριμήνου του 2021 σε σχέση με αυτά των προηγουμένων ετών που παρουσιάστηκαν στους αναλυτές.

Μοτορ1.JPG



Οι επιμέρους κλάδοι


Μοτορ2.JPG



Τα προϊόντα
Μοτορ3.JPG

Η δομή του χαρτοφυλακίου ανά κλάδο και αγορά



Μοτορ4.JPG



Η σημαντική άνοδος των περιθωρίων διύλισης


Μοτορ5.JPG


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης