Πώς το ταξίδι Λαμία – Εγνατία Οδός θα γίνεται σε 1 ώρα και 45’ το 2024

Πώς το ταξίδι Λαμία – Εγνατία Οδός θα γίνεται σε 1 ώρα και 45’ το 2024
Κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια της διαδρομής από  Αθήνα σε Ευρυτανία

Στο 23,61% της κατασκευής βρίσκεται η πρόοδος στο βόρειο τμήμα του Ε65, με το νότιο κομμάτι ως την Ξυνιάδα, να τρέχει με πρόοδο άνω του 89% ώστε να παραδοθεί στην κυκλοφορία στις αρχές του 2024. Έτσι, θα γίνεται ακόμη πιο σύντομα το ταξίδι από την Αθήνα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια της διαδρομής από  Αθήνα σε Ευρυτανία. Παράλληλα, στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι το νοτιότερο κομμάτι του βόρειου τμήματος, από Τρίκαλα ως Καλαμπάκα, μήκους 25 χλμ., να παραδοθεί ως το τέλος του 2023.

Σήμερα, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), που σε πλήρη ανάπτυξη θα μετρά συνολικά 181,5 χλμ., είναι «τριχοτομημμένος», με το πρώτο τμήμα που τέθηκε σε λειτουργία να είναι το μεσαίο «Ξυνιάδα – Τρίκαλα». Στο νότιο τμήμα, που είναι και το πλέον προχωρημένο, έχουν δοθεί ήδη στην κυκλοφορία τα πρώτα 14,5 χλμ. από τη Λαμία μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου. Τα έργα εκτελεί η ΤΕΡΝΑ για λογαριασμό της «Κεντρικής Οδός Α.Ε.».

Η ολοκλήρωση του νότιου τμήματος τέθηκε σε τροχιά με την ολοκλήρωση της Διαιτησίας, που δικαίωσε τον ανάδοχο, για τα 4 χλμ. πριν τη σήραγγα Όθρυος όπου ξεκίνησαν τα έργα που είχαν σταματήσει το 2021, λόγω της σιδηροδρομικής σήραγγας που βρίσκεται στο σημείο. Η χάραξη άλλαξε προκειμένου να την παρακάμψει και σήμερα οι εργασίες προχωρούν με καλό ρυθμό. Εντωμεταξύ, η διάνοιξη της Σήραγγας Όθρυος, μήκους περίπου 3 χλμ., έχει ολοκληρωθεί με την πρόοδο να είναι στο 99,5%.

Η πρόοδος στο τμήμα «Τρίκαλα – Εγνατία»

Ως προς το βόρειο τμήμα του Ε65, μήκους 70,5 χλμ. και προϋπολογισμού 442,1 εκατ. ευρώ, που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, έχουν ολοκληρωθεί οι περιβαλλοντικές μελέτες. Ειδικότερα, από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτύων και οι αρχαιολογικές έρευνες.

Η γενική κατασκευαστική πρόοδος βρίσκεται στο 23,61%, ενώ ειδικότερα για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα ανέρχεται σε 40%. Στο τμήμα αυτό, έχουν κατασκευαστεί ήδη έργα 30,9 εκατ. ευρώ όπως αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά. Η νέα χάραξη σε χαμηλότερο υψόμετρο, με μικρότερου μήκους υπόγεια έργα και άνω των 10 χλμ. επιπλέον ανοικτό έργο, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου. Παράλληλα, μειώνει σημαντικά το κόστος κατασκευής, βελτιώνοντας και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Το εν λόγω τμήμα περιλαμβάνει δύο σήραγγες στις οποίες η κατασκευαστική πρόοδος είναι στο 27,12%, 23 γέφυρες, 14 Άνω και 40 Κάτω Διαβάσεις, τρεις αμφίπλευρους χώρους στάθμευσης και WC, 6 ανισόπεδους κόμβους (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας), δύο Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών  (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο - Καρπερό), έναν μετωπικό και δύο πλευρικούς σταθμούς διοδίων, δύο κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού) και από ένα Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και Ελέγχου Σηράγγων.

Στις γέφυρες και τα τεχνικά η πρόοδος είναι στο 40,36%, στις ασφαλτικές εργασίες στο 5,76% και στις χωματουργικές στο 25,02%. Οι εργασίες κατασκευής του βόρειου τμήματος θα τονώσουν την  απασχόληση με περισσότερες από 1.000 νέες θέσεις εργασίας, συνεισφέροντας  περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.

Ενώνει τη δυτική με την ανατολική Ελλάδα

Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική.

Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί της χώρα μας θα γίνουν πιο εύκολα και γρήγορα προσβάσιμοι και με ασφάλεια. Ενδεικτικά, το ταξίδι από Λαμία ως και Εγνατία Οδό, μέσω του Ε65 θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά σήμερα. Οι διαδρομές από Αθήνα ως Γρεβενά και ως Μέτσοβο θα γίνονται σε 4 ώρες, στις 4.30 ώρες θα πηγαίνει κάποιος από την Αθήνα στην Κοζάνη και στην Καστοριά. Η διάρκεια του ταξιδιού από την Αθήνα ως την Καρδίτσα θα είναι μόλις 2.35’, σε λιγότερο από 3 ώρες θα φτάνει κάποιος στα Τρίκαλα, ενώ στις 3 ώρες θα είναι στο Καρπενήσι.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης