Ναυτιλία

AFI: Ξεπέρασαν το 2023 τα νεότευκτα που καίνε μεθανόλη το LNG

AFI: Ξεπέρασαν το 2023 τα νεότευκτα που καίνε μεθανόλη το LNG

Πορεία ενεργειακής μετάβασης για τη ναυτιλιακή βιομηχανία

Η άνοδος της μεθανόλης ως κύριας επιλογής καυσίμου πλοίων ήταν εμφανής με μια σημαντική αύξηση στις παραγγελίες, ξεπερνώντας το LNG με 138 παραγγελίες σε σύγκριση με 130.

Αυτό το στοιχείο φανερώνει ότι ένας ακόμη σημαντικός κλάδος της διεθνούς οικονομίας έβαλε πλώρη για «πράσινους» προορισμούς.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) της DNV, παραγγέλθηκαν συνολικά 298 πλοία με πρόωση εναλλακτικού καυσίμου το 2023 από 1.281 συνολικές παραγγελίες, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η μεθανόλη (ή μεθυλική αλκοόλη αποτελεί εναλλακτικό ή συμπληρωματικό καύσιμο στη βενζίνη, την κηροζίνη και το πετρέλαιο) ξεπέρασε το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως η προτιμώμενη εφεδρεία για νεότευκτα πλοία το 2023, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο στις προσπάθειες της ναυτιλιακής βιομηχανίας για απαλλαγή από τον άνθρακα.

Η ναυτιλία πλέει προς «πράσινο» μέλλον

Αυτή η αλλαγή υπογραμμίζει την αυξανόμενη ζήτηση για καθαρότερα εναλλακτικά καύσιμα ως απάντηση στην ανάγκη για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, λόγω αυστηρότερων στόχων που έθεσε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) τον Ιούλιο του 2023.

«Καθώς οδεύουμε προς ένα πιο πράσινο θαλάσσιο μέλλον, η αυξανόμενη ζήτηση για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα λέει πολλά.

Αυτές οι παραγγελίες στέλνουν κεντρικά σήματα στους παρόχους καυσίμων και σε άλλους σημαντικούς συνεργάτες στο ταξίδι απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές της ναυτιλίας. Ενώ είναι σαφές ότι η μετάβαση στην τεχνολογία των θαλάσσιων καυσίμων βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, τώρα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα καύσιμα που τροφοδοτούν αυτούς τους κινητήρες θα είναι διαθέσιμα», δήλωσε ο Knut Οrbeck-Nilssen (CEO Maritime της DNV).

Τα 138 πλοία που παραγγέλθηκαν με πρόωση καυσίμου μεθανόλης το 2023 (εξαιρουμένων των μεταφορέων μεθανόλης) σημείωσαν σημαντική αύξηση σε σύγκριση με τις 35 παραγγελίες που δόθηκαν το 2022.

 

Η Ammonia σημείωσε επίσης σημαντική πρόοδο το 2023, με 11 παραγγελίες πλοίων κατά τη διάρκεια του έτους και περισσότερες αναμένονται στο μέλλον.

Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων αντιπροσώπευαν την πλειοψηφία των πλοίων με μεθανόλη (106), ακολουθούμενα από τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου (13) μεταφορείς (10).

 

Παραμένει ψηλά το LNG

Το LNG παρέμεινε μια δημοφιλής επιλογή εναλλακτικού καυσίμου παρά τη μείωση των παραγγελιών.

Συγκεκριμένα το 2023 παραγγέλθηκαν 130 πλοία σε σύγκριση με 222 το προηγούμενο έτος.

Ωστόσο, όταν εξετάζουμε μόνο τις νέες κατασκευές, το LNG παίρνει το προβάδισμα καθώς ένας σημαντικός αριθμός παραγγελιών μεθανόλης αφορούσε μετασκευές.

Η σημασία του LNG στη μετάβαση της θαλάσσιας ενέργειας είναι επίσης εμφανής, καθώς ξεπέρασε το ορόσημο των 1.000 πλοίων (εξαιρουμένων των πλοίων μεταφοράς LNG) το 2023.

Μεταξύ των τμημάτων, τα εμπορευματοκιβώτια είχαν τον υψηλότερο αριθμό παραγγελιών LNG (48), ακολουθούμενα από τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων (40 ) και δεξαμενόπλοια (30).

 

Παραγγελίες καραβιών εναλλακτικών καυσίμων

Το 2023 έγιναν επίσης οι πρώτες παραγγελίες για πλοία που κινούνται με αμμωνία (11), ενώ το υδρογόνο σημείωσε μείωση της δημοτικότητας σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (18), με μόνο 5 παραγγελίες.

Ο Μάρτιν Γουόλντ (Κύριος Σύμβουλος στη Ναυτιλιακή Συμβουλευτική επιχείρηση της DNV), δήλωσε: «Οι επενδύσεις σε πλοία με εναλλακτικά καύσιμα ωθήθηκαν σε μεγάλο βαθμό από την έκρηξη νέας κατασκευής των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων τα τελευταία 3 χρόνια. Μένει να δούμε αν αυτή η τάση θα συνεχιστεί μέχρι το 2024».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης