Λιμάνι Βόλου: Τα έργα αποκατάστασης των 6,2 εκατ. από τις ζημιές του Daniel

Λιμάνι Βόλου: Τα έργα αποκατάστασης των 6,2 εκατ. από τις ζημιές του Daniel

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

Μεταξύ των υποδομών που υπέστησαν βαριές ζημιές εξαιτίας της κακοκαιρίας Daniel, είναι το υπό αξιοποίηση λιμάνι του Βόλου.

 

Τα έργα αποκατάστασης, που αναλαμβάνει να προωθήσει η ειδική μονάδα ωρίμανσης έργων του ΤΑΙΠΕΔ, ανέρχονται σε 6,2 εκατ. ευρώ και θα πρέπει να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα, ώστε να πάρει σειρά και η ολοκλήρωση των διαδικασιών για την παραχώρηση του 67% του λιμένος.

Το πράσινο φως της κυβερνητικής επιτροπής συμβάσεων στρατηγικής σημασίας, μέσα στο επόμενο διάστημα, θα ανοίξει τον δρόμο στο PPF για να τρέξει την προμελέτη του έργου και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης μέσα στο επόμενο τετράμηνο.

Η εκκίνηση αναμένεται μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του έτους. Εν συνεχεία θα χρειαστούν 12 μήνες για την περαίωση των απαραίτητων εργασιών, ώστε το λιμάνι του Βόλου, που δέχεται σήμερα εμπορεύματα, χύδην φορτίο, χάλυβα, παλιοσίδερα, ενώ εξυπηρετεί και επιβάτες, να είναι ξανά ασφαλές και αξιόπιστο.

 

Οι ζημιές

Οι δύο κακοκαιρίες συσσώρευσαν 700 χιλιάδες τόνους φερτών υλικών στο λιμάνι, με αποτέλεσμα να μειωθούν τα λειτουργικά βάθη, στερώντας από τον χώρο που έχουν διαθέσιμο τα πλοία για να προσεγγίσουν και να ελιχθούν με ασφάλεια. Η συνακόλουθη αδυναμία εξυπηρέτησης χρηστών του λιμανιού έχει προφανείς συνέπειες όχι μόνο για το λιμάνι, αλλά και για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτό.

Επίσης, φερτά υλικά γέμισαν και οι εκβολές των δύο χειμάρρων που φτάνουν στη λιμενολεκάνη.

Η εκβολή του Κραυσίδωνα μπαζώθηκε, ενώ μειώθηκε δραματικά, έκταση περίπου 17 στρ. στην ιχθυόσκαλα Βόλου.

Σε συνδυασμό, με τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί και στον έτερο χείμαρρο Ξηριά, η πρόσβαση αλιευτικών είναι αδύνατη. Πέρα από χάος στις λιμενικές εγκαταστάσεις, αυτό αυξάνει και τον κίνδυνο νέων πλημμυρικών φαινομένων.

Το κόστος των απαραίτητων έργων αποκατάστασης εκτιμάται σε 6,2 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, με την επιφύλαξη ότι το τελικό ύψος θα οριστικοποιηθεί μετά την προμελέτη, οπότε και θα επιλεγούν οι τεχνικές λύσεις που θα εφαρμοστούν.

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Ο χρόνος που θα χρειαστεί μέχρι την ολοκλήρωση των απαραίτητων εργασιών αφήνει το περιθώριο να ξεπεραστούν τα δικαστικά εμπόδια που αντιμετωπίζει ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ, εξαιτίας της «διπλής» προσφυγής της Goldair στο ΣτΕ. Επί του παρόντος, προτιμητέος επενδυτής έχει αναδειχθεί ο ΟΛΘ με τίμημα 51 εκατ. ευρώ. Το τοπίο στις ελληνικές αίθουσες αναμένεται να ξεκαθαρίσει σε περίπου ένα δίμηνο, όμως η εταιρεία που ήρθε δεύτερη επιμένει ότι θα φτάσει ως τα ευρωπαϊκά Δικαστήρια.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης