Πώς πρασινίζει η Γραμμή 1 του μετρό της Αθήνας

Πώς πρασινίζει η Γραμμή 1 του μετρό της Αθήνας

Το έργο θα περαιωθεί σε 28 μήνες - Αναμένεται να εξοικονομήσει 12-14% της καταναλισκόμενης ενέργειας

Ξεκίνησε από τη ΣΤΑΣΥ ο διαγωνισμός για το έργο, προϋπολογισμού 5,17 εκατ. ευρώ, που θα αποτελέσει τον πιλότο για το πρασίνισμα του μετρό της Αθήνας.

Ξεκινώντας από τη Γραμμή 1, που ενώνει τον Πειραιά με την Κηφισιά, το μετρό μπαίνει σε τροχιά εξοικονόμησης ενέργειας, με την αξιοποίησης της ενέργειας που παράγεται από την πέδηση των συρμών.

Η εκτόξευση του ενεργειακού κόστους ειδικά για τα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας, που από τα περίπου 22 εκατ. ευρώ ετησίως προ ενεργειακής κρίσης, βρέθηκαν το 2022 με δαπάνη άνω των 50 εκατ. για ηλεκτρισμό και φυσικό αέριο, έβαλε σε προτεραιότητα τις δράσεις εξοικονόμησης.

Θέτοντας σε εφαρμογή το πρωτοπόρο σύστημα ανάκτησης ηλεκτρικής ενέργειας από το φρενάρισμα των συρμών, που ήδη εφαρμόζεται σε Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, η ΣΤΑΣΥ, που διαχειρίζεται το μετρό και το τραμ, αναμένεται να εξοικονομήσει 12-14% της καταναλισκόμενης ενέργειας.

Η ενέργεια που μπορεί να ανακτηθεί από την ηλεκτροπέδηση είναι της τάξης των 4.500 MWh ετησίως, ενώ εταιρείες του εξωτερικού ανεβάζουν την εξοικονόμηση και στο 20%.

Αντικείμενο του έργου είναι η ανακαίνιση μέρους του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού 2 παλιών υποσταθμών έλξης, σε Ηράκλειο και Φάληρο, με ταυτόχρονη μετεγκατάσταση του υποσταθμού του Φαλήρου σε νέο κτήριο. Επίσης, την εγκατάσταση συστήματος έλξης - ανάκτησης ενέργειας από την ηλεκτροπέδηση κατά την επιβράδυνση των συρμών του ηλεκτρικού.

Η ενέργεια που δεν καταναλώνεται από τους γειτονικούς επιταχυνόμενους συρμούς του δικτύου της Γραμμής 1 θα επιστρέφει στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, συμψηφιζόμενη με την καταναλισκόμενη ενέργεια του υποσταθμού αντί να καταναλώνεται στις αντιστάσεις πέδησης των συρμών ως θερμική ενέργεια.

Στη σύμβαση περιλαμβάνεται και η σχετική εκπαίδευση του προσωπικού, ενώ προβλέπεται και η προμήθεια ανταλλακτικών.

Πέρα από το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, θα βελτιώσει την αξιοπιστία του δικτύου ηλεκτροδότησης και θα μειώσει τις βλάβες που οφείλονται στον ξεπερασμένο λόγω παλαιότητας εξοπλισμό.


Το εν λόγω έργο θα λειτουργήσει ως πιλότος και για τις Γραμμές 2 και 3,
με τις μελέτες να ξεκινούν από την πλευρά της ΣΤΑΣΥ εντός του 2024.

Σημειώνεται ότι η υπό κατασκευή Γραμμή 4 του μετρό θα διαθέτει εξαρχής ανάλογο σύστημα.

Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 5,17 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Το έργο βάσει των προβλέψεων του διαγωνισμού θα περαιωθεί σε 28 μήνες, διάστημα, που εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις και εμπόδια, μας φέρνει περί τα τέλη του 2026.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν τις προσφορές τους ως τις 18/03/2024.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης