Η απουσία μακροπρόθεσμων συμβολαίων θα μπορούσε να οδηγήσει σε υπερπροσφορά απούλητου LNG, γεγονός που μπορεί να αναγκάσει τη χώρα να εκφορτώσει το καύσιμο στην spot αγορά
Χαμηλότερες τιμές και πιο ευνοϊκούς όρους απαιτούν από το Κατάρ, Κινέζοι και Ινδοί αγοραστές καθώς η αραβική χώρα προσπαθεί να πουλήσει υγροποιημένο φυσικό αέριο από ένα τεράστιο έργο επέκτασης.
Αξιωματούχοι της κρατικής QatarEnergy συναντήθηκαν με κινεζικές εταιρείες νωρίτερα αυτό το μήνα και πρόσφεραν συμφωνίες προμήθειας διάρκειας τουλάχιστον μίας δεκαετίας, με τιμές κοντά στο 13% συνδεδεμένες με το Brent, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg . Αντίθετα, οι αγοραστές πίεσαν για συμφωνίες με χαμηλό έως μεσαίο 12% Brent.
Η επιμονή του Κατάρ σε αυστηρούς συμβατικούς όρους, όπως η υπαγόρευση των λιμένων παράδοσης, έχουν επίσης κάνει τις συμφωνίες πιο επαχθείς. Η απουσία μακροπρόθεσμων συμβολαίων θα μπορούσε να οδηγήσει σε υπερπροσφορά απούλητου LNG, γεγονός που μπορεί να αναγκάσει τη χώρα να εκφορτώσει το καύσιμο στην spot αγορά, ενδεχομένως με έκπτωση. Αν και αυτά είναι καλά νέα για τους καταναλωτές που είναι αντιμέτωποι με υψηλές τιμές, θα κινδύνευε να συμπιέσει τα κέρδη από το εμβληματικό έργο του Κατάρ.
Σε αντίθεση με τους περισσότερους εξαγωγείς LNG των ΗΠΑ, οι οποίοι πωλούν αέριο σε τοπικό κόμβο, το Κατάρ έχει κυρίως μακροπρόθεσμες συμφωνίες ως ποσοστό πετρελαίου, μια πρακτική της βιομηχανίας που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1970. Η χώρα έχει πουλήσει περίπου το 60% του όγκου από την πρώτη φάση του έργου επέκτασης πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω μακροπρόθεσμων συμβάσεων και το 44% της δεύτερης φάσης, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Bloomberg. Κανένα από το τρίτο στάδιο, που στοχεύει να ξεκινήσει μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, δεν έχει πουληθεί ακόμη.
Ισχυρή θέση
Η Κίνα είναι ένας από τους μεγαλύτερους χρήστες LNG στον κόσμο, και ο μεγαλύτερος πελάτης του Κατάρ. Οι εταιρείες του ασιατικού έθνους Sinopec και PetroChina έχουν υπογράψει μακροπρόθεσμες συμφωνίες με τη Ντόχα το 2022 και το 2023, αλλά το Κατάρ εξακολουθεί να χρειάζεται επιπλέον αγοραστές. Το σχέδιο των κινεζικών εταιρειών να μην πάρουν επιπλέον καύσιμα από τις ΗΠΑ - μετά από αντίποινα στους δασμούς στις εισαγωγές LNG - μπορεί να θέσει τη χώρα της Μέσης Ανατολής σε ισχυρότερη θέση.
Οι αγοραστές στην Ινδία ζητούν επίσης χαμηλότερες τιμές από το Κατάρ πριν προχωρήσουν σε πρόσθετες συμφωνίες, ενώ το Πακιστάν σχεδιάζει να ζητήσει μείωση τιμής όταν το συμβόλαιό του έρθει προς αναθεώρηση το επόμενο έτος, σύμφωνα με το Bloomberg.
Το υπουργείο πετρελαίου του Πακιστάν, όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει, αναφέρθηκε στις δηλώσεις του υπουργού Πετρελαίου Musadik Malik που έγιναν νωρίτερα αυτόν τον μήνα. Είχε πει τότε ότι το σύμφωνο LNG της χώρας με το Κατάρ επιτρέπει σε κάθε μέρος να ξεκινήσει συνομιλίες επαναδιαπραγμάτευσης το επόμενο έτος, αλλά δεν έχει ληφθεί απόφαση για το αν θα γίνει αυτό.
www.worldenergynews.gr






