Η Samsung SDI Co. της Νότιας Κορέας δήλωσε ότι σταθμίζει την ιδέα ενός άλλου εργοστασίου παραγωγής στις ΗΠΑ, σηματοδοτώντας αισιοδοξία για την ανάπτυξη της αγοράς, παρά το γεγονός ότι ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ απέσυρε τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα.
Οι σκέψεις της εταιρίας
Η εταιρεία, η οποία προμηθεύει μπαταρίες στη General Motors Co. και στη Stellantis NV, μελετά την κατασκευή ενός εργοστασίου στη Βόρεια Αμερική, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Joo Sun Choi σε δημοσιογράφους στη Σεούλ την Τετάρτη. Έχει ήδη σχέδια για την κατασκευή εργοστασίων σε συνεργασία με την GM και τη Stellantis στην Ιντιάνα και έχει ήδη ολοκληρώσει άλλη μια εγκατάσταση με τη Stellantis.
«Είμαστε πολύ συντηρητικοί όσον αφορά την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου στη Βόρεια Αμερική, επειδή η ζήτηση έχει αποδυναμωθεί σημαντικά φέτος σε σύγκριση με πέρυσι», δήλωσε ο Τσόι. «Αλλά επανεξετάζουμε σθεναρά το σχέδιο γιατί χρειαζόμαστε μεσοπρόθεσμη έως μακροπρόθεσμη ανάπτυξη».
Η αγορά
Αυτό δείχνει ότι οι προμηθευτές εξαρτημάτων για plug-in οχήματα πιστεύουν ότι η αγορά θα ανακάμψει μετά από μια παγκόσμια ώθηση για μείωση των εκπομπών παρά τον βραχυπρόθεσμο πόνο από τη ρητορική του Τραμπ κατά των EV. Οι νοτιοκορεάτες κατασκευαστές μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των LG Energy Solution Ltd. και SK On, έχουν υποσχεθεί τουλάχιστον 54 δισεκατομμύρια δολάρια σε συνδυασμένες επενδύσεις για εγκαταστάσεις παραγωγής μπαταριών στις ΗΠΑ, δελεασμένες από εκπτώσεις φόρου βάσει του νομοσχεδίου πράσινης ενέργειας της προηγούμενης κυβέρνησης Μπάιντεν.
Η ενίσχυση της μεταποίησης στις ΗΠΑ θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει να κατευνάσει τον Τραμπ, ο οποίος ξεχώρισε τη Νότια Κορέα για την επιβολή περισσότερων δασμών σε αμερικανικά προϊόντα από την Κίνα.
«Βλέπουμε την πολιτική των ΗΠΑ ως μια κίνηση για την αύξηση της εγχώριας παραγωγής και έχουμε ήδη πολλά εργοστάσια στις ΗΠΑ», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της LG Energy, Kim Dong-Myung, σε ενημέρωση των μέσων ενημέρωσης την Τετάρτη, αναφέροντας τις επενδύσεις της εταιρείας ως «πλεονέκτημα».
Άλλες εταιρίες
Η LG Energy, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών της Νότιας Κορέας, βλέπει τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων να φτάνει στο κάτω μέρος το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Οι προμηθευτές πρώτων υλών σε κατασκευαστές μπαταριών ενίσχυσαν την άποψη. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κατασκευής καθοδικών Posco Future M Co. Eom Gi-chen προέβλεψε ότι ο κλάδος πιθανότατα θα ανακάμψει σε δύο χρόνια. Παρά την ασθενέστερη ζήτηση για EV, η εταιρεία αύξησε τον στόχο παραγωγής της για φέτος καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν πρώτες ύλες κατασκευασμένες στην Κορέα για κυψέλες, είπε ο Eom.
Ο κλάδος κινείται προς τη λεγόμενη προσέγγιση «απαλλαγμένη από την Κίνα», είπε, αναφερόμενος στην εξάρτηση από τις κινεζικές αλυσίδες εφοδιασμού.
Ο Yi Kang-myung, ο πρόεδρος της SungEel HiTech Co., μιας μεγάλης εταιρείας ανακύκλωσης μπαταριών στην Κορέα, είπε επίσης ότι αναμένει να ξεκινήσει τη λειτουργία του νέου εργοστασίου στην Ιντιάνα τον Μάρτιο. Η κατασκευή ενός δεύτερου εργοστασίου στη Γεωργία δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, είπε.
«Περιμένουμε περισσότερες λεπτομέρειες» της πολιτικής του Τραμπ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γύρω στον Απρίλιο, είπε ο Yi. «Θα αποφασίσουμε αν θα ξεκινήσουμε την κατασκευή του δεύτερου εργοστασίου ή όχι» μετά από αυτό.
www.worldenergynews.gr






