Τον περασμένο μήνα, η Σαουδική Αραβία και η Ινδία συμφώνησαν να ενισχύσουν την ενεργειακή συνεργασία, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής επένδυσης της Σαουδικής Αραβίας σε δύο διυλιστήρια στην τρίτη μεγαλύτερη χώρα εισαγωγής αργού πετρελαίου στον κόσμο.
Οι συνομιλίες των δύο χωρών
Ωστόσο, οι αρχικές συνομιλίες έχουν ήδη αντιμετωπίσει δυσκολίες, καθώς ο κορυφαίος εξαγωγέας αργού πετρελαίου στον κόσμο, η Σαουδική Αραβία, βρίσκεται σε διαφωνία με την Ινδία σχετικά με την τιμολόγηση και τους όγκους αργού πετρελαίου που θα προμηθεύει για τα διυλιστήρια, δήλωσαν πηγές με γνώση του θέματος στο Bloomberg τη Δευτέρα.
Στα τέλη Απριλίου, η Σαουδική Αραβία και η Ινδία συμφώνησαν να ενισχύσουν τη συνεργασία στον ενεργειακό τομέα, συμπεριλαμβανομένης της προμήθειας αργού πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου και της κατασκευής δύο διυλιστηρίων. Μια Ομάδα Εργασίας Υψηλού Επιπέδου συμφώνησε επίσης να «συνεργαστεί για την ίδρυση δύο διυλιστηρίων», σύμφωνα με κοινή δήλωση.
Ωστόσο, η σαουδαραβική εισβολή στον τομέα διύλισης της Ινδίας έχει σταματήσει πριν καν ξεκινήσει. Αυτό συμβαίνει επειδή οι Σαουδάραβες και η Ινδία είναι εντελώς διαφορετικές στις αρχικές διαπραγματευτικές τους θέσεις.
Οι πωλήσεις του αργού πετρελαίου
Τα κρατικά ινδικά διυλιστήρια σχεδιάζουν να κατασκευάσουν αρκετές νέες μονάδες επεξεργασίας αργού πετρελαίου για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση καυσίμων και πετροχημικών.
Η Σαουδική Αραβία, από την πλευρά της, επιδιώκει να εξασφαλίσει μελλοντικές πωλήσεις για το αργό της πετρέλαιο στις κορυφαίες ασιατικές αγορές, οι οποίες αναμένεται να συνεχίσουν να οδηγούν την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης τα επόμενα χρόνια. Η Ινδία έχει ξεπεράσει ακόμη και την Κίνα ως ο μεγαλύτερος μοχλός αύξησης της ζήτησης.
Η προμήθεια του αργού πετρελαίου
Η Σαουδική Αραβία θέλει να προμηθεύσει το ήμισυ του απαραίτητου αργού πετρελαίου για τα δύο μελλοντικά διυλιστήρια και να το κάνει αυτό στην επίσημη τιμή πώλησης (OSP), δήλωσαν οι ανώνυμες πηγές στο Bloomberg.
Η Ινδία, από την πλευρά της, αναζητά πάντα την φθηνότερη δυνατή προμήθεια και προσέχει να μην βάζει όλα τα αυγά της σε ένα καλάθι προμηθευτών αργού πετρελαίου.
Έτσι, η Ινδία επιμένει, σύμφωνα με τις πηγές του Bloomberg, να έχει περίπου το 20% της προμήθειας αργού πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία για τις νέες επιχειρήσεις διύλισης και να λαμβάνει την εν λόγω προμήθεια με εκπτώσεις στις OSP που ορίζουν οι Σαουδάραβες κάθε μήνα έναντι του σημείου αναφοράς Ομάν/Ντουμπάι.






