Paces: Αποτυγχάνει σχεδόν το 100% των έργων ΑΠΕ σε πρώιμο στάδιο

Paces: Αποτυγχάνει σχεδόν το 100% των έργων ΑΠΕ σε πρώιμο στάδιο

Στρατηγικές για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου

Πάνω από το 70% έως το 90% των έργων ανανεώσιμων πηγών (ΑΠΕ) ενέργειας σε πρώιμο στάδιο αποτυγχάνουν να φτάσουν στην κατασκευή, ανέφερε μια «λευκή Βίβλος» από την Paces (πλατφόρμα που επιταχύνει τα έργα ΑΠΕ παρέχοντας ολοκληρωμένες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τις αδειοδότηση, τη διασύνδεση και τους περιβαλλοντικούς κινδύνους).

«Η ανάπτυξη καθαρής ενέργειας σε πρώιμο στάδιο είναι εγγενώς επικίνδυνη», σημειώνεται στην έκθεση.


Απαιτήσεις από τους κατασκευαστές

Οι κατασκευαστές πρέπει να προωθήσουν έργα σε πολλαπλές διαστάσεις ταυτόχρονα, εξασφαλίζοντας τον έλεγχο του χώρου, τη δυνατότητα διασύνδεσης, τις άδειες και τους περιβαλλοντικούς και σχεδιαστικούς περιορισμούς, τηρώντας παράλληλα τους κανόνες και τις πολιτικές του προγράμματος και παραμένοντας εντός των απαιτήσεων προϋπολογισμού κεφαλαίου.

«Ωστόσο, η απόκτηση των πληροφοριών που απαιτούνται για τη λήψη αποφάσεων σε αυτές τις διαστάσεις είναι αργή, κουραστική και δαπανηρή.

Τα δημόσια δεδομένα είναι κατακερματισμένα, αναξιόπιστα ή λείπουν εντελώς. Ως αποτέλεσμα, ο μόνος τρόπος για να μειωθεί η αβεβαιότητα είναι να προωθηθεί το έργο, ξοδεύοντας χρόνο και κεφάλαιο μόνο για να αποκτηθούν οι πληροφορίες που απαιτούνται για να προσδιοριστεί εάν αξίζει να συνεχιστεί», αναφέρει η λευκή βίβλος.

Η Paces διαπίστωσε ότι η μείωση του κόστους απόκτησης αξιόπιστων πληροφοριών και η τυποποίηση του κινδύνου ανάπτυξης θα μπορούσαν να βελτιώσουν την παραγωγικότητα, τα ποσοστά επιτυχίας και την εμπιστοσύνη των επενδυτών.

Μοντέλο αξιολόγησης κινδύνου της Pace

Η εταιρεία ανέπτυξε ένα τυποποιημένο μοντέλο κινδύνου για να φέρει περισσότερα έργα πρώιμου σταδίου στο στάδιο της Ειδοποίησης για Προώθηση (NTP).

Η βασική αρχή του μοντέλου αξιολόγησης κινδύνου της Pace είναι η μείωση του μεγαλύτερου κινδύνου με τον μικρότερο προϋπολογισμό όσο το δυνατόν νωρίτερα στον κύκλο ζωής ανάπτυξης.


5 κύριες κατηγορίες κινδύνου για έργα πρώιμου σταδίου

Σύμφωνα με την Paces, οι 5 κύριες κατηγορίες κινδύνου για έργα πρώιμου σταδίου είναι:

Έλεγχος τοποθεσίας

Διασύνδεση

Αδειοδότηση

Περιβαλλοντική

Σχεδιασμός

Η έκθεση συνέχισε να ταξινομεί 4 διαφορετικά αρχέτυπα έργων με βάση τις αναφορές από την πλατφόρμα ανάλυσης δεδομένων κοινής ωφέλειας Arcada. Αυτά είναι τα πιο συνηθισμένα επαναλαμβανόμενα προβλήματα πρώιμου σταδίου που μπορούν να εκτροχιάσουν τα έργα.

«Προσαρμόζοντας τους συντελεστές στάθμισης κινδύνου στο αρχέτυπο του έργου, οι κατασκευαστές μπορούν να ιεραρχήσουν τα πιο σημαντικά ορόσημα νωρίς και να μειώσουν την σπατάλη προσπάθειας σε διαδρομές χαμηλής πιθανότητας προς τη βιωσιμότητα», δήλωσε η Paces.

 

Τα 4 αρχέτυπα έργων

Από την Paces ορίζονται τα 4 αρχέτυπα του έργου τα οποία είναι τα ακόλουθα:


Περιβαλλοντικοί περιορισμοί

Οι τοποθεσίες κοντά σε γνωστούς περιβαλλοντικούς κινδύνους ή ευαίσθητες περιοχές θα πρέπει να διαθέτουν έναν πρώιμο προϋπολογισμό για μελέτες πεδίου που αξιολογούν περιορισμούς όπως υγροτόπους, πλημμυρικές πεδιάδες ή προστατευόμενα ενδιαιτήματα, για να προσδιορίσουν εάν οι κίνδυνοι αποτελούν ένα θανατηφόρο ελάττωμα.

Για παράδειγμα, οι κατασκευαστές μπορούν να αναθέσουν μια πλήρη οριοθέτηση υγροτόπου και να υποβάλουν έκθεση νωρίς, πριν δεσμεύσουν κεφάλαια για τη Συντονισμένη Αναθεώρηση Διασύνδεσης Ηλεκτρικού Συστήματος (CESIR), δήλωσε η Paces.


Επιτρέποντας την πολυπλοκότητα και το συναίσθημα

Σε δικαιοδοσίες όπου το δημόσιο ή πολιτικό συναίσθημα μπορεί να επιβραδύνει ή να σταματήσει ένα έργο, η συμμετοχή της κοινότητας είναι ένα σημαντικό πρώιμο βήμα.

Για παράδειγμα, ένας κατασκευαστής μπορεί να μειώσει αυτόν τον κίνδυνο συναντώντας τους δημοτικούς υπαλλήλους, τις πυροσβεστικές υπηρεσίες και τους κατοίκους της περιοχής για να αξιολογήσει το συναίσθημα της κοινότητας πριν αναθέσει δαπανηρές μελέτες, δήλωσε η Paces.


Σκοπιμότητα σχεδιασμού

Παρόλο που ένας κοντινός υποσταθμός θα μπορούσε να έχει διαθέσιμη χωρητικότητα, προβλήματα με τη δρομολόγηση της γραμμής θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν ένα έργο.

Οι κατασκευαστές θα πρέπει να αξιολογήσουν το κόστος και την κατασκευασιμότητα της δρομολόγησης βασικών υποδομών, (όπως οι γραμμές σύνδεσης και οι δρόμοι πρόσβασης), ιδίως όταν απαιτείται συντονισμός με γειτονικούς γαιοκτήμονες ή δουλείες.

 

Βιωσιμότητα χωρητικότητας

Σε περιοχές όπου οι υποσταθμοί μπορεί να φαίνεται ότι έχουν περιορισμένη χωρητικότητα, αλλά μεγάλοι όγκοι έργων βρίσκονται σε ουρά αναμονής, οι κατασκευαστές ενδέχεται να χρειαστεί να πραγματοποιήσουν περαιτέρω μελέτες.

Τα δεδομένα ουράς από μόνα τους μπορεί να είναι παραπλανητικά, αναφέρει η έκθεση, καθώς πολλά έργα σε ουρά αναμονής δεν προχωρούν ποτέ.

Η εταιρεία συνιστά να πραγματοποιηθεί μια προκαταρκτική συνάντηση αναθεώρησης με την εταιρεία κοινής ωφέλειας το συντομότερο δυνατό για να αξιολογηθεί η πιθανότητα η χωρητικότητα σε ουρά αναμονής να είναι σταθερή πριν δεσμευτεί σε δαπανηρές μελέτες διασύνδεσης ή έξοδα γης.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης