Ο παγκόσμιος τεχνολογικός γίγαντας Apple δεσμεύεται για 100% αναπλήρωση γλυκού νερού σε περιοχές υψηλής πίεσης στις οποίες δραστηριοποιείται, αντιμετωπίζοντας την υψηλή κατανάλωση νερού στην αλυσίδα εφοδιασμού του και πιστοποιώντας τα κέντρα δεδομένων του σύμφωνα με το Πρότυπο της Συμμαχίας για τη Διαχείριση του Νερού.
Η διαχείριση του νερού σε όλες τις δραστηριότητες της Apple
Η Apple ακολουθεί άλλους τεχνολογικούς γίγαντες, όπως η Microsoft και η Google, στην ανάπτυξη μιας στρατηγικής για το νερό που εστιάζει σε μεγάλο βαθμό στις αρχές της διαχείρισης και της επαναχρησιμοποίησης. Προηγουμένως, το νερό βρισκόταν στον πυλώνα των πόρων της περιβαλλοντικής στρατηγικής της εταιρείας.
Κατά την ανάπτυξη μιας στρατηγικής για το νερό σε όλες τις δραστηριότητές της, η εταιρεία δηλώνει ότι «δεσμεύεται να βελτιώσει τη διαθεσιμότητα, την ποιότητα και την ισότιμη πρόσβαση στο νερό γύρω από τις εγκαταστάσεις και τις τοποθεσίες των προμηθευτών μας παγκοσμίως».
Το νερό ως κοινοτικός πόρος
Η Apple καθιστά σαφές ότι θέλει να δώσει προτεραιότητα στις προσπάθειες διαχείρισης, επειδή βλέπει το νερό ως «κοινοτικό πόρο». Στόχος της είναι να εργαστεί για «την πιο αποτελεσματική χρήση του γλυκού νερού, χρησιμοποιώντας εναλλακτικές λύσεις όπου είναι δυνατόν, και διαχειριζόμενη υπεύθυνα την απόρριψή μας». Η στρατηγική της θα επικεντρωθεί σε τομείς που αντιμετωπίζουν υδατική πίεση, τους οποίους ορίζει κατανοώντας την ποιότητα, τη διαθεσιμότητα και την ισότητα.
Ως κοινοτικός πόρος, το νερό επηρεάζει όχι μόνο τις εγκαταστάσεις της Apple, αλλά και τις λεκάνες απορροής στις οποίες λειτουργούν. Όπως και άλλοι τεχνολογικοί γίγαντες, η στρατηγική της Apple περιλαμβάνει τη συνεργασία με τοπικούς ενδιαφερόμενους φορείς για τη βελτίωση της ποιότητας του νερού σε αυτές τις λεκάνες για τις κοινότητες που βασίζονται σε αυτό.
Για να διασφαλίσει τον μέγιστο αντίκτυπο σε αυτές τις λεκάνες, η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα «αποτύπωμα» νερού που χρησιμοποιείται για να ενημερώσει τους «πέντε πυλώνες» που στηρίζουν τη στρατηγική της για το νερό.
Οι πέντε πυλώνες διαχείρισης των υδάτων
Η στρατηγική της Apple για το νερό βασίζεται σε πέντε πυλώνες που διαμορφώνονται από την κατανόηση της εταιρείας για το υδατικό της αποτύπωμα:
Σχεδιασμός χαμηλής κατανάλωσης νερού: Ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στο νερό στον σχεδιασμό προϊόντων, διαδικασιών παραγωγής, υπηρεσιών που διαχειρίζεται η Apple και εγκαταστάσεων.
Αποδοτικότητα και διατήρηση των εγκαταστάσεων: Βελτίωση της απόδοσης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και διαδικασιών.
Διαχείριση των υδάτων των εγκαταστάσεων: Επίδειξη ευθύνης πέρα από τις εγκαταστάσεις της μέσω της εμπλοκής σε επίπεδο λεκάνης απορροής.
Αναπλήρωση και λύσεις βασισμένες στη φύση: Βελτίωση της διαθεσιμότητας, της ποιότητας και της πρόσβασης στο νερό μέσω αναγεννητικών προσεγγίσεων.
Ηγεσία και υπεράσπιση: Προώθηση της διαχείρισης των υδάτων μέσω πολιτικής, υπεράσπισης και τεχνολογικής καινοτομίας.
Η εφαρμογή της στρατηγικής
Η στρατηγική των πέντε πυλώνων έχει σχεδιαστεί για να αντικατοπτρίζει το εύρος και το βάθος των δραστηριοτήτων σε όλες τις λειτουργίες της εταιρείας, οι οποίες μπορεί να διαφέρουν ανά τμήμα της αλυσίδας αξίας. Σε όλες τις άμεσες λειτουργίες και την αλυσίδα εφοδιασμού, η στρατηγική διαμορφώνεται με τη χαρτογράφηση της «έντασης του νερού έναντι της βασικής πίεσης στο νερό, του επιπέδου ελέγχου ή επιρροής μας στην τοποθεσία και του εάν το νερό χρησιμοποιείται καταναλωτικά ή όχι».
«Ο σχεδιασμός και η αναπλήρωση με χαμηλή κατανάλωση νερού αποτελούν σημαντικές ευκαιρίες για τις άμεσες δραστηριότητές μας που χρησιμοποιούν νερό καταναλωτικά και σε διάχυτες τοποθεσίες. Αλλά αυτές οι ευκαιρίες είναι λιγότερο σημαντικές για την αλυσίδα εφοδιασμού μας, δεδομένης της κλίμακας και του επιπέδου ελέγχου που έχουμε στις τοποθεσίες προμηθευτών.
«Αντίθετα, η αποτελεσματικότητα των εγκαταστάσεων και η διαχείριση των υδάτων στις εγκαταστάσεις είναι πιο σημαντικές για την αλυσίδα εφοδιασμού, επειδή το νερό δεν χρησιμοποιείται καταναλωτικά και οι προμηθευτές τείνουν να συγκεντρώνονται σε βιομηχανικά πάρκα εντός λεκανών απορροής».
Η ανάπτυξη ενός υδατικού αποτυπώματος
Η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα υδατικό αποτύπωμα για να την βοηθήσει να κατανοήσει καλύτερα τις λεκάνες απορροής στις οποίες λειτουργεί, τον αντίκτυπο που έχει στο νερό και τις κοινότητες που εξαρτώνται από αυτό, καθώς και να συμβάλει στην ενημέρωση των πέντε πυλώνων της συνολικής στρατηγικής της.
Η ανάπτυξη ενός υδατικού αποτυπώματος βοήθησε την εταιρεία να κατανοήσει τον αντίκτυπο της χρήσης νερού τόσο στις άμεσες δραστηριότητές της όσο και σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού της.
Η εταιρεία έχει χρησιμοποιήσει την εμπειρία της στην αξιολόγηση του αποτυπώματος άνθρακα για να αναπτύξει μια προσέγγιση αξιολόγησης κύκλου ζωής (LCA) για την κατανόηση της κατανάλωσης νερού που σχετίζεται με τα υλικά, τις διαδικασίες παραγωγής, την εφοδιαστική και τη χρήση σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Όπου είναι δυνατόν, χρησιμοποιεί πρωτογενή δεδομένα, όπως δεδομένα μετρημένου νερού από μια εταιρική πανεπιστημιούπολη ή έρευνες χρήσης νερού των προμηθευτών μας.
Τα δεδομένα από τις χρήσεις του νερού
Όπου δεν υπάρχουν πρωτογενή δεδομένα, η εταιρεία βασίζεται σε σύνολα δεδομένων του κλάδου που «αντανακλούν τυπικούς μέσους όρους για την κατανάλωση νερού σε διάφορους κλάδους, υλικά και τομείς».
Συνολικά, τα δεδομένα αποκάλυψαν ότι οι μεγαλύτεροι χρήστες νερού σε κατευθυντήριες λειτουργίες ήταν τα κέντρα δεδομένων που ανήκουν στην Apple και οι εταιρικές πανεπιστημιουπόλεις. Η εταιρεία έχει δεσμευτεί να πιστοποιήσει όλα τα κέντρα δεδομένων της σύμφωνα με το Πρότυπο της Συμμαχίας για τη Διαχείριση των Υδάτων έως το τέλος του 2025.
Το αποτύπωμα έλαβε επίσης υπόψη πού στον κόσμο η Apple και η αλυσίδα εφοδιασμού της χρησιμοποιούσαν νερό, δεδομένου ότι η κατανομή γλυκού νερού δεν είναι ισότιμη σε όλο τον κόσμο. Η χαρτογράφηση της λειψυδρίας, της μειωμένης ποιότητας του νερού και της πρόσβασης στο νερό, σε όλες τις τοποθεσίες της Apple βοήθησε την εταιρεία να κατανοήσει καλύτερα τον αντίκτυπό της σε σχέση με τις λεκάνες απορροής στις οποίες δραστηριοποιείται.
Αντιμετώπιση του ζητήματος του νερού στην αλυσίδα εφοδιασμού
Οι δραστηριότητες άμεσης χρήσης αντιπροσώπευαν μόνο το 1% της συνολικής χρήσης νερού. Η συντριπτική πλειοψηφία της συνολικής χρήσης νερού της Apple λαμβάνει χώρα στην αλυσίδα εφοδιασμού της, δηλαδή υλικά, μονάδες και εξαρτήματα, τελική συναρμολόγηση, η οποία είναι πολύ πιο δύσκολο να ελεγχθεί. Κατά τη στιγμή της κυκλοφορίας της στρατηγικής, η αλυσίδα εφοδιασμού της Apple εκτεινόταν σε 50 χώρες και περιελάμβανε χιλιάδες εταιρείες.
Για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος, η εταιρεία απαιτεί από όλες τις επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας να «τηρούν αυστηρά πρότυπα εργασίας, υγείας και ασφάλειας, καθώς και περιβαλλοντικά πρότυπα, και να σέβονται τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα όλων των ανθρώπων», κάτι που περιλαμβάνεται στη συμφωνία της Apple για τον Κώδικα Δεοντολογίας Προμηθευτών και τα Πρότυπα Ευθύνης Προμηθευτών («Κώδικας και Πρότυπα»).
Τα βασικά συμπεράσματα της εταιρίας
Αρχικά, η χρήση νερού συχνά διαφέρει μεταξύ των άμεσων λειτουργιών και της αλυσίδας εφοδιασμού, απαιτώντας διαφορετικές προσεγγίσεις.
Απαιτούνται προσεγγίσεις που βασίζονται σε δεδομένα για τον καθορισμό αυστηρών στόχων αναπλήρωσης. Απαιτούνται προσεγγίσεις που λαμβάνουν υπόψη το πλαίσιο για την επίτευξη αποτελεσμάτων.
Οι αλυσίδες εφοδιασμού τεχνολογίας είναι παγκόσμιες και συχνά κοινές, απαιτώντας συντονισμό για την επίτευξη των στόχων.
Οι λύσεις αναπλήρωσης, βασισμένες στη φύση είναι απαραίτητες για την επίτευξη αποτελεσμάτων πέρα από τα όρια, αλλά πρέπει να σχεδιάζονται με μια ολοκληρωμένη κατανόηση των τοπικών οικολογικών, οικονομικών και συστημάτων διακυβέρνησης.
www.worldenergynews.gr






