Οι αρχικές αιτίες βλάβης αποκαταστάθησαν και πλέον η ομαλή επαναλειτουργία εναπόκειται στην εγκατάσταση των αντλιών.
Οι αντλίες αυτές αποτελούν βασικό άξονα λειτουργίας καθώς ανεβάζουν την πίεση στο υγροποιημένο αέριο και καλούνται Booster pumps, για να μεταφερθεί αυτό στην συνέχεια στους αεριοποιητές.
Όπως είχε γίνει γνωστό από το WEN ήδη από τις αρχές της άνοιξης, θα αποκαθίσταντο οι βλάβες μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το τεχνικό πρόβλημα που έχει θέσει εκτός λειτουργίας το FSRU της Αλεξανδρούπολης αφορούσε στις αντλίες πίεσης, οι οποίες είναι απαραίτητες για την αύξηση της πίεσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) πριν αυτό εισέλθει στους αεριοποιητές.
Πρόκειται για έναν κρίσιμο μηχανισμό στη διαδικασία αεριοποίησης, καθώς το LNG αποθηκεύεται σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία και πρέπει να διοχετευθεί στο σύστημα υπό υψηλή πίεση, προκειμένου να μετατραπεί από υγρό σε αέριο και να εισέλθει τελικώς στο δίκτυο μεταφοράς.
Να σημειωθεί ότι το πρόβλημα εμφανίστηκε στις 23 Ιανουαρίου και ενώ ήταν σε εξέλιξη η αεριοποίηση φορτίου της BP με αποδέκτη τη Βουλγαρική πλευρά. Τότε περιορίστηκε η λειτουργία του σταθμού ο οποίος σταμάτησε πλήρως στις 28 Ιανουαρίου.
Εν τω μεταξύ, εντός του FSRU της Αλεξανδρούπολης είχε απομείνει το υπόλοιπο του φορτίου της BP το οποίο παρελήφθη από άλλο πλοίο στις 28 Φεβρουαρίου-2 Μαρτίου. Το LNG μεταφέρθηκε σε FSRU στο Μαρμαρά της Τουρκίας
Αυξημένη η στρατηγική του σημασία
H αποκατάσταση και λειτουργία του θα επαναφέρει τον τερματικό σταθμό της Aλεξανδρούπολης στον στρατηγικό του ρόλο, που σηματοδοτεί την επέκταση της πρωτοβουλίας του Κάθετου Διαδρόμου, ενισχύοντας σημαντικά τη δυναμική του με στόχο τη δημιουργία ενός κόμβου συναλλαγών φυσικού αερίου στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Ειδικά μετά την επισφράγιση τη βούλησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αποκλείσει οριστικά το ρωσικό φυσικό αέριο η σημασία του FSRU Aλεξανδρούπολης αυξάνεται.
Ήδη από τα τέλη Νοεμβρίου του 2024 το πλοίο είχε παραλάβει και το δεύτερο φορτίο LNG
Επρόκειτο για φορτίο αμερικανικής προέλευσης, όπως δηλαδή και το πρώτο, και το οποίο έφερε στο τερματικό η Maran Gas, για λογαριασμό της TotalEnergies.
Το φορτίο υγροποιημένου φυσικού αερίου εκφορτώθηκε νωρίτερα από τον στον Τερματικό Σταθμό Cameron στη Λουιζιάνα, ιδιοκτησίας της αμερικανικής Sempra.
Ο τελικός αγοραστής ήταν η βουλγαρική Bulgargaz.
Υπενθυμίζεται πως στις 3 Οκτωβρίου 2024, παρελήφθη το πρώτο φορτίο LNG, το οποίο μετέφερε η Total για λογαριασμό και πάλι της Bulgargaz.
Σε ό,τι αφορά την επόμενη ημέρα όπως είχε ανακοινώσει η Gastrade, ήδη 14 ελληνικές και διεθνείς εταιρείες συμμετέχουν εμπορικά στο έργο, δεσμεύοντας σχεδόν το σύνολο της δυναμικότητας του με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον μέχρι το 2030.

www.worldenergynews.gr






