Οι ειδικοί της αγοράς εκτιμούν ότι η αύξηση της ανακύκλωσης οφείλεται στο διευρυνόμενο χάσμα επιδόσεων μεταξύ των παλαιών πλοίων με ατμοστρόβιλο και των σύγχρονων
Το νεκροταφείο των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αριθμεί σχεδόν 60 πλοία, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research.
Σε ένα εντυπωσιακό στοιχείο που δείχνει τη μετατόπιση των θεμελιωδών μεγεθών της αγοράς, οι πλοιοκτήτες -ιδιαίτερα στη Νότια Κορέα- έχουν αρχίσει να στέλνουν όλο και περισσότερα παλαιότερα, λιγότερο αποδοτικά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου για σκραπ.
Σύμφωνα με την Clarksons, την περασμένη εβδομάδα δύο νοτιοκορεατικές ναυτιλιακές έστειλαν για παλιοσίδερα τέσσερα πλοία LNG.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται δύο ατμοστροβιλοκίνητα πλοία 135.000 κυβικών μέτρων - το Hyundai Aquapia και το Hyundai Technopia - τα οποία κατασκευάστηκαν γύρω στις αρχές του 2000.
Τα πλοία πωλήθηκαν en bloc για ανακύκλωση σε τιμή περίπου 565 δολάρια ανά τόνο ελαφρού εκτοπίσματος (ldt), αποφέροντας περίπου 19,2 εκατ. δολάρια το καθένα.
Σε μια παράλληλη συμφωνία, η Hyundai LNG Shipping πούλησε επίσης τα HL Ras Laffan και HL Sur, που κατασκευάστηκαν το 2000, με παρόμοιους όρους.
Και τα τέσσερα πλοία κατευθύνονται τώρα προς διάλυση στη Νότια Ασία, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής απόσυρσης από τη γερασμένη και οικονομικά μη βιώσιμη χωρητικότητα.
Με αυτές τις προσθήκες, επτά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου -συνολικά περίπου 830.000 κυβικά μέτρα- έχουν ανακυκλωθεί τους πρώτους πέντε μήνες του 2025, πλησιάζοντας τον αριθμό των οκτώ πλοίων (960.000 κυβικά μέτρα) για ολόκληρο το έτος 2024.
Οι ειδικοί της αγοράς εκτιμούν ότι η αύξηση της ανακύκλωσης οφείλεται στο διευρυνόμενο χάσμα επιδόσεων μεταξύ των παλαιών πλοίων με ατμοστρόβιλο και των σύγχρονων, αποδοτικών ως προς τα καύσιμα δίχρονων ή τρίχρονων πετρελαιοκίνητων ηλεκτρικών πλοίων (TFDE).
Τα παλαιότερα πλοία δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να ανταγωνιστούν τα νέα στη σημερινή αγορά spot, όπου οι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων και η αποδοτικότητα των καυσίμων επηρεάζουν σημαντικά τις αποφάσεις ναύλωσης.
Τι λένε τα στοιχεία
Επί του παρόντος, οι τιμές των κύριων ναύλων λένε μια σκληρή ιστορία: Τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου TFDE κυμαίνονται κατά μέσο όρο στα 15.000 δολάρια ημερησίως, ενώ τα νεότερα δίχρονα σχέδια πλησιάζουν τα 30.000 δολάρια ημερησίως, πολύ κάτω από τα βιώσιμα επίπεδα για πολλούς φορείς εκμετάλλευσης -ιδιαίτερα για εκείνους που κατέχουν γερασμένη χωρητικότητα.
Η υποτονική ζήτηση συμβάλλει στη συσσώρευση αδρανών πλοίων.
Συνολικά, σχεδόν 60 πλοία μεταφοράς LNG είναι επί του παρόντος ανενεργά, ενώ ορισμένες πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι ένα μέρος από αυτά μπορεί σύντομα να ακολουθήσει τα παλαιότερα αντίστοιχα πλοία προς τη διάλυση.
Σε ένα εντυπωσιακό στοιχείο που δείχνει τη μετατόπιση των θεμελιωδών μεγεθών της αγοράς, οι πλοιοκτήτες -ιδιαίτερα στη Νότια Κορέα- έχουν αρχίσει να στέλνουν όλο και περισσότερα παλαιότερα, λιγότερο αποδοτικά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου για σκραπ.
Σύμφωνα με την Clarksons, την περασμένη εβδομάδα δύο νοτιοκορεατικές ναυτιλιακές έστειλαν για παλιοσίδερα τέσσερα πλοία LNG.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται δύο ατμοστροβιλοκίνητα πλοία 135.000 κυβικών μέτρων - το Hyundai Aquapia και το Hyundai Technopia - τα οποία κατασκευάστηκαν γύρω στις αρχές του 2000.
Τα πλοία πωλήθηκαν en bloc για ανακύκλωση σε τιμή περίπου 565 δολάρια ανά τόνο ελαφρού εκτοπίσματος (ldt), αποφέροντας περίπου 19,2 εκατ. δολάρια το καθένα.
Σε μια παράλληλη συμφωνία, η Hyundai LNG Shipping πούλησε επίσης τα HL Ras Laffan και HL Sur, που κατασκευάστηκαν το 2000, με παρόμοιους όρους.
Και τα τέσσερα πλοία κατευθύνονται τώρα προς διάλυση στη Νότια Ασία, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής απόσυρσης από τη γερασμένη και οικονομικά μη βιώσιμη χωρητικότητα.
Με αυτές τις προσθήκες, επτά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου -συνολικά περίπου 830.000 κυβικά μέτρα- έχουν ανακυκλωθεί τους πρώτους πέντε μήνες του 2025, πλησιάζοντας τον αριθμό των οκτώ πλοίων (960.000 κυβικά μέτρα) για ολόκληρο το έτος 2024.
Οι ειδικοί της αγοράς εκτιμούν ότι η αύξηση της ανακύκλωσης οφείλεται στο διευρυνόμενο χάσμα επιδόσεων μεταξύ των παλαιών πλοίων με ατμοστρόβιλο και των σύγχρονων, αποδοτικών ως προς τα καύσιμα δίχρονων ή τρίχρονων πετρελαιοκίνητων ηλεκτρικών πλοίων (TFDE).
Τα παλαιότερα πλοία δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να ανταγωνιστούν τα νέα στη σημερινή αγορά spot, όπου οι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων και η αποδοτικότητα των καυσίμων επηρεάζουν σημαντικά τις αποφάσεις ναύλωσης.
Τι λένε τα στοιχεία
Επί του παρόντος, οι τιμές των κύριων ναύλων λένε μια σκληρή ιστορία: Τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου TFDE κυμαίνονται κατά μέσο όρο στα 15.000 δολάρια ημερησίως, ενώ τα νεότερα δίχρονα σχέδια πλησιάζουν τα 30.000 δολάρια ημερησίως, πολύ κάτω από τα βιώσιμα επίπεδα για πολλούς φορείς εκμετάλλευσης -ιδιαίτερα για εκείνους που κατέχουν γερασμένη χωρητικότητα.
Η υποτονική ζήτηση συμβάλλει στη συσσώρευση αδρανών πλοίων.
Συνολικά, σχεδόν 60 πλοία μεταφοράς LNG είναι επί του παρόντος ανενεργά, ενώ ορισμένες πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι ένα μέρος από αυτά μπορεί σύντομα να ακολουθήσει τα παλαιότερα αντίστοιχα πλοία προς τη διάλυση.
www.worldenergynews.gr






