Ναυτιλία

Υπερ-δεξαμενόπλοιο με ρωσικό πετρέλαιο ESPO σε αναμονή  κοντά στην Κίνα   

Υπερ-δεξαμενόπλοιο με ρωσικό πετρέλαιο ESPO σε αναμονή  κοντά στην Κίνα    

Καθώς η ζήτηση μειώνεται δεν κατάφεραν να προσελκύσουν αγοραστές

 

Το Big Star, ένα τεράστιο δεξαμενόπλοιο με 2,1 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού πετρελαίου ESPO Blend, περιμένει κοντά στην Κίνα, σε μια πιθανή ένδειξη μειωμένης ζήτησης για το αργό πετρέλαιο στην περιοχή, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG και δύο traders  που επικαλείται το Reuters την Παρασκευή.

Πολλές κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες στην Κίνα είναι επιφυλακτικές για πιθανές δευτερογενείς κυρώσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες εάν αγοράσουν το ρωσικό πετρέλαιο που έχει πληγεί από τις κυρώσεις, δήλωσαν traders.

Οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας από τη Ρωσία μέσω θαλάσσης μειώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 26 μηνών τον Φεβρουάριο, με τους αναλυτές εμπορευμάτων Kpler να εκτιμούν τις αφίξεις στα 970.000 βαρέλια την ημέρα.

Από τότε, έχουν ανακάμψει καθώς η ζήτηση από ιδιωτικά διυλιστήρια τύπου ”τσαγιέρας" αυξήθηκε. Αλλά τα εμπόδια στο εμπόριο πετρελαίου της Ρωσίας παραμένουν.

Τρία φορτία

Το Big Star - πλοίο μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC) - φόρτωσε συνολικά 2,1 εκατομμύρια βαρέλια μείγματος ESPO από τρία μικρότερα δεξαμενόπλοια Aframax, Leftkada, Kai Fu και Centurion I, μεταξύ 12 και 17 Μαΐου κοντά στο λιμάνι Zarubino της Άπω Ανατολής της Ρωσίας, σύμφωνα με στοιχεία LSEG και Kpler, και κατευθύνθηκε προς το Jieyang στην νότια επαρχία Γκουανγκντόνγκ της Κίνας πριν σταματήσει.

Ένας από τους traders υποστήριξε ότι τα τρία φορτία τοποθετήθηκαν πολύ αργά για πώληση και δεν κατάφεραν να προσελκύσουν αγοραστές. Το πετρέλαιο στις ασιατικές αγορές πωλείται συνήθως ενάμιση μήνα πριν από τη φόρτωση.

 Τα τρία φορτία φορτώθηκαν από το λιμάνι Kozmino στα τέλη Απριλίου και στις αρχές Μαΐου, πριν από τη μεταφορά από πλοίο σε πλοίο στο Big Star, σύμφωνα με στοιχεία LSEG.

 Δεν είναι συνηθισμένο τα δεξαμενόπλοια ESPO να συμμετέχουν σε μεταφορές από πλοίο σε πλοίο δεδομένης της εγγύτητας του ρωσικού λιμανιού Kozmino με την Κίνα, και είναι επίσης σπάνιο η ποιότητα να διατηρείται σε πλωτή αποθήκευση, ανέφεραν οι traders.

 Μετά τις 23 Μαΐου, το πλοίο έχασε για λίγο το σήμα παρακολούθησης του πλοίου και στη συνέχεια εντοπίσθηκε  κοντά στα νησιά Σενκάκου, όχι μακριά από την Ταϊβάν, στις 25 Μαΐου, αλλά έκτοτε παραμένει αγκυροβολημένο, σύμφωνα με τα στοιχεία του LSEG.

 

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης