Εκπονούν έργα που μπορεί να μην έχουν πάντα το πλεονέκτημα του χώρου, εκτιμούν οι ασφαλιστές
Καθώς η αγορά αποθήκευσης μπαταριών στις ΗΠΑ επεκτείνεται ραγδαία, οι ασφαλιστές «κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου» για τα επίμονα λάθη των κατασκευαστών όσον αφορά στην επιλογή τοποθεσίας, τους περιορισμούς χώρου και τις υποθέσεις σχετικά με την ασφαλισιμότητα.
Μάλιστα προειδοποιούν ότι τα βασικά τυφλά σημεία παραμένουν για τους κατασκευαστές συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας που περνούν από τη διαδικασία αξιολόγησης.
Η Rosa Van Reyk (ανώτερη ασφαλίστρια στην GCube Insurance Services), δήλωσε στο ESS News ότι ενώ οι κατασκευαστές γενικά κατανοούν τι κάνει την ασφάλιση πιο προσιτή και προσβάσιμη, εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένα βασικά τυφλά σημεία.
«Νομίζω ότι οι άνθρωποι εκτιμούν ευρέως τι θα τους διευκολύνει να αποκτήσουν ασφαλιστική κάλυψη και να βεβαιωθούν ότι η τιμή της είναι προσιτή», είπε χαρακτηριστικά.
Πρόβλημα οι περιορισμένοι χώροι
Ωστόσο, οι μπαταρίες εξακολουθούν να τοποθετούνται σε στενά περιορισμένους χώρους, κάτι που μπορεί να είναι δύσκολο να το χωνέψουν οι ασφαλιστές.
«Υπάρχουν τόσες πολλές νέες κατασκευές τώρα και βλέπουμε ανθρώπους να κατασκευάζουν έργα μπαταριών όπου μπορεί να μην έχουν πάντα το πλεονέκτημα του χώρου», εξήγησε, σημειώνοντας ότι τα έργα που προσθέτουν αποθήκευση ενέργειας σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις όπως τα χαλυβουργεία τείνουν να περιορίζονται από τους περιορισμούς χώρου.
«Είναι ένα είδος καμπύλης μπανιέρας όπου δεν είναι πολύ άνετο και τελικά ολισθαίνει σε ένα πιο άνετο επίπεδο».
«Μπάσιμο» ασφαλιστών στην αποθήκευση
Ωστόσο πρόσθεσε ότι ορισμένοι κατασκευαστές αισθάνονται περισσότερο ότι μπορούν να ξεπεράσουν τα όρια επειδή όλο και περισσότεροι ασφαλιστές εισέρχονται στο παιχνίδι της αποθήκευσης.
«Πολλές ασφαλιστικές εταιρείες είναι πρόθυμες να εκπληρώσουν πρωτοβουλίες ESG, και για πολλές αυτό σημαίνει ασφάλιση πράσινης ενέργειας», επεσήμανε η Van Reyk.
Ωστόσο, η αγορά αποθήκευσης μπορεί να είναι νέο έδαφος για πολλές ασφαλιστικές εταιρείες που μπορεί να μην έχουν ασφαλίσει και δεν έχουν ασφαλίσει ζημίες από έργα μπαταριών.
Αυτό μπορεί να προκαλέσει ακατάλληλη τιμολόγηση έργων.
«Το μεγαλύτερο ερωτηματικό και η μεγαλύτερη ανησυχία έχει να κάνει με το ποσοστό αντικατάστασης της τεχνολογίας», είπε.
Υποστήριξε ακόμη ότι οι ασφαλιστές αποζημιώνουν τους πελάτες για απώλειες εξοπλισμού στην αξία που ο κατασκευαστής είπε στον ασφαλιστή ότι αξίζει ο εξοπλισμός.
«Η απώλεια ενός κοντέινερ δεν έχει τεράστια αξία, αλλά η απώλεια ορισμένων από αυτά θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά μεταξύ της επιτυχίας ή μη του έργου ή της οικονομικής βιωσιμότητας», δήλωσε η Van Reyk.
Αυτό είναι ένα ζήτημα για τα υπάρχοντα έργα που μπορεί να είναι υποτιμημένα, αλλά και για τους κατασκευαστές που δεν έχουν ακόμη παραγγείλει την τεχνολογία που απαιτείται για να θέσουν το έργο τους σε λειτουργία.
Κίνδυνος κυρώσεων από τις βραχυπρόθεσμες εξοικονομήσεις
Οι κατασκευαστές που πιέζονται να μειώσουν τις κεφαλαιουχικές δαπάνες μπορεί να επιλέξουν λιγότερη γη ή λιγότερα συστήματα ασφαλείας, αλλά αυτές οι βραχυπρόθεσμες εξοικονομήσεις μπορούν να οδηγήσουν σε μακροπρόθεσμες κυρώσεις.
«Εάν το έργο σας βρίσκεται σε μια τοποθεσία με κίνδυνο, όπως μια περιοχή με υψηλές πλημμύρες, μπορεί να εξοικονομήσετε κάποια έξοδα στην αρχή, αλλά το κόστος ασφάλισης πιθανότατα θα είναι υψηλότερο για όλη τη διάρκεια ζωής του έργου.
Αξίζει να σκεφτούμε πώς αυτό θα επηρεάσει τη βιωσιμότητα του χώρου καθόλη τη διάρκεια ζωής του.
Πρέπει να λάβετε υπόψη ότι αυτά τα υψηλότερα κόστη ασφάλισης πιθανότατα θα επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο», δήλωσε η Van Reyk.
www.worldenergynews.gr






