Η τεχνολογία CCS είχε ουσιαστικά απαγορευτεί για πάνω από μία δεκαετία, και παρότι η προηγούμενη γερμανική κυβέρνηση ξεκίνησε τη διαδικασία αναθεώρησης, τώρα εξακολουθεί να υπολείπεται των βόρειων γειτόνων της, όπως η Νορβηγία, που έχουν ήδη προχωρήσει σε πιλοτικές εφαρμογές
Την υποστήριξή του στην τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) επανέλαβε πρόσφατα ο καγκελάριος της Γερμανίας Φρίντριχ Μερτς, τονίζοντας πως μόνο με την «πιο σύγχρονη τεχνολογία» θα επιτύχει η χώρα τους κλιματικούς της στόχους.
Σύμφωνα με το Montel, η τεχνολογία που στοχεύει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέσω της δέσμευσης και υπόγειας αποθήκευσής τους, έχει δεχθεί έντονη κριτική από περιβαλλοντικές οργανώσεις.
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια κερδίζει έδαφος ως αναγκαία λύση για ορισμένες βιομηχανίες που δεν διαθέτουν ρεαλιστικές εναλλακτικές.
Η κυβέρνηση Μερτς, που ανέλαβε καθήκοντα τον Μάιο, συνεχίζει το νομοθετικό έργο της προηγούμενης ηγεσίας, με στόχο την άρση της μακρόχρονης αντίθεσης της Γερμανίας στο CCS.
«Αν θέλουμε να κάνουμε ένα βήμα προς την επίλυση αυτού του τεράστιου προβλήματος, τότε πρέπει να κάνουμε αυτό που έκανε πάντα η Γερμανία: να είμαστε πρωτοπόροι και να φέρνουμε την πρόοδο μέσω της καινοτομίας», δήλωσε ο καγκελάριος σε συνέντευξη Τύπου στο Βερολίνο.
Η τεχνολογία είχε ουσιαστικά απαγορευτεί για πάνω από μία δεκαετία, και παρότι η προηγούμενη κυβέρνηση ξεκίνησε τη διαδικασία αναθεώρησης, η Γερμανία εξακολουθεί να υπολείπεται των βόρειων γειτόνων της, όπως η Νορβηγία, που έχουν ήδη προχωρήσει σε πιλοτικές εφαρμογές.
«Σημαιοφόρος» το Northern Lights
Το έργο Northern Lights της Νορβηγίας – κοινοπραξία των TotalEnergies, Equinor και Shell – εξασφάλισε πρόσφατα άδεια για τριπλασιασμό της δυναμικότητας έγχυσης CO₂ σε 5 εκατομμύρια τόνους ετησίως κάτω από τη Βόρεια Θάλασσα.
Για να ξεκινήσει η αποθήκευση CO₂ στη Γερμανία, απαιτείται πρώτα η δημιουργία δικτύου μεταφοράς, κάτι που αναμένεται να είναι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς η χώρα ήδη κατασκευάζει αγωγό 9.000 χιλιομέτρων για την ανάπτυξη της υδρογόνου υποδομής της. Η εξεύρεση επαρκούς χώρου αποτελεί επίσης εμπόδιο.
Ο Μερτς, ωστόσο, δήλωσε ότι βασίζεται στη γερμανική μηχανική και καινοτομία για την υπέρβαση των προκλήσεων και την πρόοδο της επιστήμης.
Η Γερμανία, είπε, δεν μπορεί να επιλύσει τα προβλήματά της «μόνο με απαγορεύσεις και ρυθμίσεις».
«Θα πετύχουμε μόνο αν επενδύσουμε στις πιο σύγχρονες τεχνολογίες, φιλικές προς το περιβάλλον και το κλίμα, που ενδεχομένως να συμβάλουν ενεργά στην επίλυση αυτού του τεράστιου προβλήματος», υπογράμμισε.
Το υπουργικό συμβούλιο θα εξετάσει ενεργειακά μέτρα στις συνεδριάσεις της 30ής Ιουλίου και της 6ης Αυγούστου, χωρίς να αποκαλύψει περαιτέρω λεπτομέρειες. Ανέφερε ωστόσο πως θα συζητηθούν «ενεργειακές εγκαταστάσεις και εξελίξεις στο υδρογόνο».
Η Γερμανία προσπαθεί επί χρόνια να εξασφαλίσει την έγκριση της ΕΕ για την κατασκευή περισσότερων μονάδων φυσικού αερίου, ώστε να διασφαλίζει τη βασική ενεργειακή επάρκεια όταν η παραγωγή από ανανεώσιμες πηγές υποχωρεί.
Η υπουργός Οικονομίας Κατερίνα Ράιχε δήλωσε πρόσφατα πως στόχος της είναι η έγκριση για 7 έως 10 GW νέας ισχύος μέχρι το τέλος του έτους.
Σύμφωνα με το Montel, η τεχνολογία που στοχεύει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέσω της δέσμευσης και υπόγειας αποθήκευσής τους, έχει δεχθεί έντονη κριτική από περιβαλλοντικές οργανώσεις.
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια κερδίζει έδαφος ως αναγκαία λύση για ορισμένες βιομηχανίες που δεν διαθέτουν ρεαλιστικές εναλλακτικές.
Η κυβέρνηση Μερτς, που ανέλαβε καθήκοντα τον Μάιο, συνεχίζει το νομοθετικό έργο της προηγούμενης ηγεσίας, με στόχο την άρση της μακρόχρονης αντίθεσης της Γερμανίας στο CCS.
«Αν θέλουμε να κάνουμε ένα βήμα προς την επίλυση αυτού του τεράστιου προβλήματος, τότε πρέπει να κάνουμε αυτό που έκανε πάντα η Γερμανία: να είμαστε πρωτοπόροι και να φέρνουμε την πρόοδο μέσω της καινοτομίας», δήλωσε ο καγκελάριος σε συνέντευξη Τύπου στο Βερολίνο.
Η τεχνολογία είχε ουσιαστικά απαγορευτεί για πάνω από μία δεκαετία, και παρότι η προηγούμενη κυβέρνηση ξεκίνησε τη διαδικασία αναθεώρησης, η Γερμανία εξακολουθεί να υπολείπεται των βόρειων γειτόνων της, όπως η Νορβηγία, που έχουν ήδη προχωρήσει σε πιλοτικές εφαρμογές.
«Σημαιοφόρος» το Northern Lights
Το έργο Northern Lights της Νορβηγίας – κοινοπραξία των TotalEnergies, Equinor και Shell – εξασφάλισε πρόσφατα άδεια για τριπλασιασμό της δυναμικότητας έγχυσης CO₂ σε 5 εκατομμύρια τόνους ετησίως κάτω από τη Βόρεια Θάλασσα.
Για να ξεκινήσει η αποθήκευση CO₂ στη Γερμανία, απαιτείται πρώτα η δημιουργία δικτύου μεταφοράς, κάτι που αναμένεται να είναι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς η χώρα ήδη κατασκευάζει αγωγό 9.000 χιλιομέτρων για την ανάπτυξη της υδρογόνου υποδομής της. Η εξεύρεση επαρκούς χώρου αποτελεί επίσης εμπόδιο.
Ο Μερτς, ωστόσο, δήλωσε ότι βασίζεται στη γερμανική μηχανική και καινοτομία για την υπέρβαση των προκλήσεων και την πρόοδο της επιστήμης.
Η Γερμανία, είπε, δεν μπορεί να επιλύσει τα προβλήματά της «μόνο με απαγορεύσεις και ρυθμίσεις».
«Θα πετύχουμε μόνο αν επενδύσουμε στις πιο σύγχρονες τεχνολογίες, φιλικές προς το περιβάλλον και το κλίμα, που ενδεχομένως να συμβάλουν ενεργά στην επίλυση αυτού του τεράστιου προβλήματος», υπογράμμισε.
Το υπουργικό συμβούλιο θα εξετάσει ενεργειακά μέτρα στις συνεδριάσεις της 30ής Ιουλίου και της 6ης Αυγούστου, χωρίς να αποκαλύψει περαιτέρω λεπτομέρειες. Ανέφερε ωστόσο πως θα συζητηθούν «ενεργειακές εγκαταστάσεις και εξελίξεις στο υδρογόνο».
Η Γερμανία προσπαθεί επί χρόνια να εξασφαλίσει την έγκριση της ΕΕ για την κατασκευή περισσότερων μονάδων φυσικού αερίου, ώστε να διασφαλίζει τη βασική ενεργειακή επάρκεια όταν η παραγωγή από ανανεώσιμες πηγές υποχωρεί.
Η υπουργός Οικονομίας Κατερίνα Ράιχε δήλωσε πρόσφατα πως στόχος της είναι η έγκριση για 7 έως 10 GW νέας ισχύος μέχρι το τέλος του έτους.
www.worldenergynews.gr






