Νέες ευκαιρίες ανοίγει το θεσμικό πλαίσιο που έθεσε σε διαβούλευση το ΥΠΕΝ για την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων
Ως μία νέα πηγή εσόδων που θα διευκολύνει τη χρηματοδότηση του αναπτυξιακού της προγράμματος βλέπει η ΔΕΗ την κλιμάκωση της παρουσίας της στην παροχή πρόσθετων υπηρεσιών στον τομέα της λιανικής, όπως αντλίες θερμότητας, φωτοβολταϊκά συστήματα σε στέγες και λύσεις ενεργειακών συμβουλών.
Στόχος της εταιρίας μάλιστα, όπως περιγράφεται στην οικονομική έκθεση α' εξαμήνου, είναι να παρέχει τις συγκεκριμένες υπηρεσίες στο 40% του πελατολογίου της έως το 2027. Η ΔΕΗ, έχοντας ήδη πάρει θέσει στην αγορά λιανικής ηλεκτρικών συσκευών μέσω της εξαγοράς της Κωτσόβολος και έχοντας ήδη αναπτύξει δραστηριότητα στην παροχή τέτοιων υπηρεσιών, προσβλέπει στις νέες ευκαιρίες που ανοίγει το θεσμικό πλαίσιο που έθεσε σε διαβούλευση το ΥΠΕΝ για την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων.
Το πλαίσιο αυτό θεσπίζει τον ενεργό ρόλο των προμηθευτών ενέργειας στη υλοποίηση των προγραμμάτων εξοικονόμησης και ενεργειακής αναβάθμισης που απευθύνονται σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Περίπου 2 δις. ευρώ από το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο με συνολικούς πόρους 4,78 δις. ευρώ, σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσίασαν οι συναρμόδιοι υπουργοί στις αρχές Ιουλίου, θα διατεθεί για δράσεις στον κτιριακό τομέα, με τα ωφελούμενα νοικοκυριά να ξεπερνούν τις 300.000.
Τι μπορούν να παρέχουν οι πάροχοι
Αυτές θα περιλαμβάνουν τόσο ενεργειακές αναβαθμίσεις, όσο και άλλες δράσεις, όπως αντικατάσταση συστημάτων θέρμανσης που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα με αντλίες θερμότητας, αλλά και εγκατάσταση θερμοσίφωνα, όπου δεν υπάρχει. Οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας θα μπορούν να καλύπτουν οι ίδιοι το κόστος των αναβαθμίσεων, από το τεχνικό σκέλος μέχρι την προμήθεια των υλικών και η αποπληρωμή τους θα γίνεται τμηματικά μέσω ενός ξεχωριστού εντύπου που θα λαμβάνουν μαζί με το λογαριασμό ρεύματος οι πελάτες τους- δικαιούχοι των προγραμμάτων.
Οι πάροχοι προετοιμάζονται για μερίδια από τον νέο αυτό τομέα δραστηριοποίησης με εργαλείο τα νέα «ευέλικτα τιμολόγια» κόκκινης σήμανσης που έχει θέσει σε διαβούλευση η ΡΑΕΕΥ με στόχο να βγουν στην αγορά από τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Η ΔΕΗ στοχεύει σε δυναμική ανάπτυξη στον νέο αυτό τομέα υπηρεσιών, αξιοποιώντας πέραν του ισχυρής πελατειακής της βάσης και το στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της που διασφάλισε με την εξαγορά της Κωτσόβολος.
«Ο Όμιλος και η Μητρική Εταιρεία προκειμένου να διατηρήσουν και να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους, θα πρέπει να συνεχίζουν να επιδιώκουν πρωτοβουλίες βελτιστοποίησης του κόστους, και μέτρα ψηφιακού μετασχηματισμού, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της λειτουργικής ανθεκτικότητας.
Υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας
Στο πλαίσιο αυτό η στρατηγική του Ομίλου για τη λιανική πώληση περιλαμβάνει την κλιμάκωση της προσφοράς υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας -όπως αντλίες θερμότητας, φωτοβολταϊκά συστήματα σε στέγες και λύσεις ενεργειακών συμβουλών- με στόχο την επίτευξη διείσδυσης 40% των υπηρεσιών αυτών στην πελατειακή τους βάση έως το 2027» αναφέρει η εταιρία στην οικονομική Εκθεση α εξαμήνου 2025.
Όπως μάλιστα σημειώνεται, «ο Ομιλος και η μητρική εταιρία για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, είναι απαραίτητο να εκπαιδεύσουν, να διατηρήσουν και να προσλάβουν έμπειρα διοικητικά στελέχη και εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό». Τυχόν δυσκολίες στη διατήρηση ή την πρόσληψη επαρκούς αριθμού έμπειρων, ικανών και αξιόπιστων στελεχών με τα κατάλληλα επαγγελματικά προσόντα, ειδικά σε θέσεις ανώτερων και μεσαίων στελεχών ή την εύρεση εξειδικευμένου επαγγελματικού και τεχνικού προσωπικού θα μπορούσαν – σημειώνεται- να περιορίσουν ή να καθυστερήσουν τις προσπάθειες για ανάπτυξη και να επηρεάσουν τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του Ομίλου και της Μητρικής Εταιρείας.
www.worldenergynews.gr






