Ναυτιλία

Ραγδαία πρόοδος μεθανόλης και αμμωνίας ως καυσίμων μηδενικών εκπομπών στη ναυτιλία

Ραγδαία πρόοδος μεθανόλης και αμμωνίας ως καυσίμων μηδενικών εκπομπών στη ναυτιλία

Νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ δείχνει ότι τα δύο καύσιμα είναι πλέον έτοιμα να διαδραματίσουν σημαντικό δυνητικό ρόλο στην απαλλαγή του τομέα από τον άνθρακα - Τα 3 υποστάδια της μετάβασης 

Η μεθανόλη και η αμμωνία έχουν σημειώσει ραγδαία πρόοδο ως καύσιμα μηδενικών εκπομπών στη ναυτιλία, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ. 

Η έκθεση υπογραμμίζει ότι «απαιτείται σαφής δράση από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για την προώθηση ευρύτερης υιοθέτησης και των δύο καυσίμων στο μέλλον».

Διεθνής_Ναυτιλιακός_Οργανισμός_IMO_1.jpg

Η 6η έκδοση με τίτλο «Από τους πιλότους στην πράξη: Μεθανόλη και αμμωνία ως καύσιμα ναυτιλίας», διαπιστώνει ότι και τα δύο καύσιμα είναι πλέον «έτοιμα» (η μεθανόλη για λειτουργία χαμηλών εκπομπών άνθρακα και η αμμωνία για πιλοτική χρήση) αντιπροσωπεύοντας μια σημαντική αύξηση στην ωριμότητα από την 1η έκδοση της έκθεσης.

Αμφότερα τα καύσιμα δεν έχουν υιοθετηθεί ευρέως στη ναυτιλία, αλλά αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό δυνητικό ρόλο στην απαλλαγή του τομέα από τον άνθρακα.

Καθώς αυτά τα καύσιμα δεν μπορούν να «ενσωματωθούν» στις υπάρχουσες υποδομές, απαιτούν τη συντονισμένη ανάπτυξη και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στην ξηρά και τη θάλασσα.

«Αυτό σημαίνει ότι η πιλοτική εφαρμογή και η επίδειξη (μαζί με τα επακόλουθα βήματα που απαιτούνται για την ανάπτυξη μιας ώριμης αλυσίδας εφοδιασμού), έχουν ιδιαίτερη σημασία», όπως υποστήριξε ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, με έδρα τη Δανία.

 

Πηγές πληροφόρησης 

Τα ευρήματα επικεντρώνονται στα πλοία και τον ανεφοδιασμό καυσίμων, με τις εξελίξεις στην παραγωγή καυσίμων να μην εξετάζονται σε βάθος.

Οι πληροφορίες προέρχονται από συνεντεύξεις με περίπου 40 εταιρείες και οργανισμούς που έχουν επενδύσει σε περιουσιακά στοιχεία μεθανόλης ή αμμωνίας ή συμμετέχουν σε σχετικά ερευνητικά και επιδεικτικά έργα.

Ενώ οι οργανισμοί που ερωτήθηκαν αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό μερίδιο δραστηριότητας, τα συμπεράσματά τους μπορεί να μην ισχύουν απαραίτητα για άλλους πρώτους που τα υιοθέτησαν και ενδέχεται να αλλάξουν καθώς προκύπτουν περισσότερα στοιχεία.

Ως εκ τούτου, τα ευρήματα θα πρέπει να θεωρηθούν στιγμιότυπο… της προόδου στα μέσα του 2025, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ.


Τα 3 υποστάδια
της μετάβασης της ναυτιλίας

Επιπλέον, η έκθεση εισάγει ένα νέο πλαίσιο για την αξιολόγηση της ωριμότητας των κλιμακωτών καυσίμων μηδενικών εκπομπών, αναλύοντας τη «φάση εμφάνισης» της μετάβασης της ναυτιλίας σε 3 υποστάδια:

Απόδειξη της ιδέας, που επιτυγχάνεται όταν ένα καύσιμο έχει αποδειχθεί ασφαλές και αποτελεσματικό σε πραγματικές επιδείξεις·

Αρχική κλίμακα, που αντικατοπτρίζει την εμπορική υιοθέτηση του καυσίμου σε μικρή κλίμακα σε συγκεκριμένες διαδρομές και λιμάνια· και

Ωριμότητα, σηματοδοτώντας την εξέλιξη του καυσίμου σε μια ευρέως διαθέσιμη λύση, με περιορισμένα εμπόδια στην υιοθέτησή του.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης