Ο οικονομολόγος της Deloitte, Pradeep Philip, προειδοποίησε ότι χαμηλότεροι στόχοι σήμερα ισοδυναμούν με χαμηλότερες επενδύσεις στο μέλλον, προσθέτοντας ότι η επιλογή ενός ισχυρού στόχου μπορεί να εδραιώσει την Αυστραλια ως ηγέτη σε πράσινες βιομηχανίες με πρόσθετο ΑΕΠ 370 δισ δολ
Περισσότερες από 350 κορυφαίες επιχειρήσεις στην Αυστραλία, ανάμεσά τους οι Atlassian, Ikea και Canva, ζητούν από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να δεσμευτεί σε στόχο μείωσης εκπομπών κατά τουλάχιστον 75% έως το 2035, υποστηρίζοντας ότι ένα τέτοιο βήμα όχι μόνο είναι εφικτό, αλλά θα μπορούσε να ενισχύσει το ΑΕΠ της χώρας κατά 370 δισ. δολάρια.
Ο στόχος αυτός θα αποτελέσει τη νέα Εθνικά Καθορισμένη Συνεισφορά της Αυστραλίας στο πλαίσιο της Συμφωνίας του Παρισιού, με την τελική απόφαση να έχει καθυστερήσει εν αναμονή της σύστασης από την Αρχή για την Κλιματική Αλλαγή (CCA).
Ο διευθύνων σύμβουλος της CCA, Brad Archer, έχει ήδη χαρακτηρίσει την επίτευξη στόχου μεταξύ 65% και 75% ως “φιλόδοξη αλλά εφικτή”, με την προϋπόθεση πρόσθετης δράσης από κυβέρνηση, επιχειρήσεις, επενδυτές και νοικοκυριά.
Η νέα ανάλυση σεναρίων της Deloitte Access Economics, εκπονημένη για λογαριασμό του επενδυτικού ομίλου Future Group και του μεταλλευτικού κολοσσού Fortescue, υποστηρίζει ότι ο στόχος του 75% μπορεί να προσφέρει τεράστια οικονομικά οφέλη, μεταξύ των οποίων:
-Αύξηση του ΑΕΠ κατά $370 δισ. έως το 2035.
-Κατά κεφαλήν αύξηση ΑΕΠ άνω των $10.000
-Δημιουργία 69.000 επιπλέον θέσεων εργασίας
Ο διευθύνων σύμβουλος της Fortescue, Dino Otranto, τόνισε ότι ο στόχος αυτός όχι μόνο βασίζεται στην επιστήμη, αλλά και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για πιο παραγωγική και ανταγωνιστική οικονομία.
Ακόμη και συγκρινόμενο με έναν φιλόδοξο στόχο 65%, το σενάριο του 75% φέρνει επιπλέον 20 δισ. ετησίως στο ΑΕΠ έως το 2035, ενώ μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των εξαγωγών κατά 190 δισ. ως το 2050, ενισχύοντας τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της Αυστραλίας.
Ο οικονομολόγος της Deloitte, Pradeep Philip, προειδοποίησε ότι χαμηλότεροι στόχοι σήμερα ισοδυναμούν με χαμηλότερες επενδύσεις στο μέλλον, προσθέτοντας ότι η επιλογή ενός ισχυρού στόχου μπορεί να εδραιώσει τη χώρα ως ηγέτη σε πράσινες βιομηχανίες σε έναν παγκόσμιο κόσμο που απομακρύνεται από τα ορυκτά καύσιμα.
Η έκθεση ενισχύει την εκστρατεία που έχει ξεκινήσει η Future Group εκ μέρους του αυστραλιανού επιχειρηματικού κόσμου, καλώντας την κυβέρνηση να δεσμευτεί επισήμως στον στόχο 75% μείωσης εκπομπών έως το 2035, ως επιλογή περιβαλλοντικά υπεύθυνη αλλά και οικονομικά επωφελή.
Η εκστρατεία Business for 75, που συντονίζεται από την Future Group και τη μεταλλευτική εταιρεία Fortescue, συγκεντρώνει πλέον σχεδόν 400 επιχειρήσεις που ζητούν από την αυστραλιανή κυβέρνηση να δεσμευτεί για τουλάχιστον 75% μείωση των εκπομπών έως το 2035.
Πρόκειται για έναν φιλόδοξο στόχο που υποστηρίζεται από ονόματα όπως οι Atlassian, Ikea Australia, Volvo Group Australia και Ben & Jerry’s.
«Καθώς ο κόσμος απανθρακοποιείται, η Αυστραλία κρατά το νικηφόρο χαρτί: άφθονη γη, φθηνή ανανεώσιμη ενέργεια, κρίσιμα ορυκτά και εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό», δήλωσε ο Simon Sheikh, διευθύνων σύμβουλος της Future Group.
«Μπορούμε να χτίσουμε ένα μέλλον Made in Australia – με καθαρή ενέργεια, προηγμένη βιομηχανία και ασφαλείς, καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας στις περιφέρειες μας. Αλλά η φιλοδοξία πρέπει να προηγηθεί».
Η επιστολή απευθύνει ισχυρό μήνυμα: η Αυστραλία δεν έχει μόνο την ευκαιρία, αλλά και την υποχρέωση να ηγηθεί σε έναν κόσμο που στρέφεται στις πράσινες επενδύσεις και την απανθρακοποίηση της οικονομίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo Group Australia, Martin Merrick, επισήμανε:
«Οι αυστραλιανές επιχειρήσεις κατανοούν ότι ένας ισχυρός στόχος παρέχει την σαφήνεια και την αξιοπιστία που χρειάζονται για να προσελκυστούν επενδύσεις μεγάλης κλίμακας στη νέα ανανεώσιμη παραγωγή ενέργειας, τις πράσινες βιομηχανίες και τις νέες τεχνολογίες».
Από την πλευρά της, η Hilary McAllister, υπεύθυνη ακτιβισμού της Ben & Jerry’s, δήλωσε:
«Αυτός ο στόχος δεν είναι απλώς αναγκαίος – είναι κάτι που οι Αυστραλοί αξίζουν. Είναι ουσιώδες βήμα για να λάβουμε τη τολμηρή δράση που απαιτεί η κλιματική κρίση».
Η Ben & Jerry’s έχει μακρά ιστορία ακτιβισμού μέσω καμπανιών όπως This Is Our Whirled, Save Southern Sea, και Unfudge Our Future, προωθώντας περιβαλλοντική πολιτική βασισμένη στην επιστήμη.
www.worldenergynews.gr
Ο στόχος αυτός θα αποτελέσει τη νέα Εθνικά Καθορισμένη Συνεισφορά της Αυστραλίας στο πλαίσιο της Συμφωνίας του Παρισιού, με την τελική απόφαση να έχει καθυστερήσει εν αναμονή της σύστασης από την Αρχή για την Κλιματική Αλλαγή (CCA).
Ο διευθύνων σύμβουλος της CCA, Brad Archer, έχει ήδη χαρακτηρίσει την επίτευξη στόχου μεταξύ 65% και 75% ως “φιλόδοξη αλλά εφικτή”, με την προϋπόθεση πρόσθετης δράσης από κυβέρνηση, επιχειρήσεις, επενδυτές και νοικοκυριά.
Η νέα ανάλυση σεναρίων της Deloitte Access Economics, εκπονημένη για λογαριασμό του επενδυτικού ομίλου Future Group και του μεταλλευτικού κολοσσού Fortescue, υποστηρίζει ότι ο στόχος του 75% μπορεί να προσφέρει τεράστια οικονομικά οφέλη, μεταξύ των οποίων:
-Αύξηση του ΑΕΠ κατά $370 δισ. έως το 2035.
-Κατά κεφαλήν αύξηση ΑΕΠ άνω των $10.000
-Δημιουργία 69.000 επιπλέον θέσεων εργασίας
Ο διευθύνων σύμβουλος της Fortescue, Dino Otranto, τόνισε ότι ο στόχος αυτός όχι μόνο βασίζεται στην επιστήμη, αλλά και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για πιο παραγωγική και ανταγωνιστική οικονομία.
Ακόμη και συγκρινόμενο με έναν φιλόδοξο στόχο 65%, το σενάριο του 75% φέρνει επιπλέον 20 δισ. ετησίως στο ΑΕΠ έως το 2035, ενώ μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των εξαγωγών κατά 190 δισ. ως το 2050, ενισχύοντας τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της Αυστραλίας.
Ο οικονομολόγος της Deloitte, Pradeep Philip, προειδοποίησε ότι χαμηλότεροι στόχοι σήμερα ισοδυναμούν με χαμηλότερες επενδύσεις στο μέλλον, προσθέτοντας ότι η επιλογή ενός ισχυρού στόχου μπορεί να εδραιώσει τη χώρα ως ηγέτη σε πράσινες βιομηχανίες σε έναν παγκόσμιο κόσμο που απομακρύνεται από τα ορυκτά καύσιμα.
Η έκθεση ενισχύει την εκστρατεία που έχει ξεκινήσει η Future Group εκ μέρους του αυστραλιανού επιχειρηματικού κόσμου, καλώντας την κυβέρνηση να δεσμευτεί επισήμως στον στόχο 75% μείωσης εκπομπών έως το 2035, ως επιλογή περιβαλλοντικά υπεύθυνη αλλά και οικονομικά επωφελή.
Η εκστρατεία Business for 75, που συντονίζεται από την Future Group και τη μεταλλευτική εταιρεία Fortescue, συγκεντρώνει πλέον σχεδόν 400 επιχειρήσεις που ζητούν από την αυστραλιανή κυβέρνηση να δεσμευτεί για τουλάχιστον 75% μείωση των εκπομπών έως το 2035.
Πρόκειται για έναν φιλόδοξο στόχο που υποστηρίζεται από ονόματα όπως οι Atlassian, Ikea Australia, Volvo Group Australia και Ben & Jerry’s.
«Καθώς ο κόσμος απανθρακοποιείται, η Αυστραλία κρατά το νικηφόρο χαρτί: άφθονη γη, φθηνή ανανεώσιμη ενέργεια, κρίσιμα ορυκτά και εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό», δήλωσε ο Simon Sheikh, διευθύνων σύμβουλος της Future Group.
«Μπορούμε να χτίσουμε ένα μέλλον Made in Australia – με καθαρή ενέργεια, προηγμένη βιομηχανία και ασφαλείς, καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας στις περιφέρειες μας. Αλλά η φιλοδοξία πρέπει να προηγηθεί».
Η επιστολή απευθύνει ισχυρό μήνυμα: η Αυστραλία δεν έχει μόνο την ευκαιρία, αλλά και την υποχρέωση να ηγηθεί σε έναν κόσμο που στρέφεται στις πράσινες επενδύσεις και την απανθρακοποίηση της οικονομίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo Group Australia, Martin Merrick, επισήμανε:
«Οι αυστραλιανές επιχειρήσεις κατανοούν ότι ένας ισχυρός στόχος παρέχει την σαφήνεια και την αξιοπιστία που χρειάζονται για να προσελκυστούν επενδύσεις μεγάλης κλίμακας στη νέα ανανεώσιμη παραγωγή ενέργειας, τις πράσινες βιομηχανίες και τις νέες τεχνολογίες».
Από την πλευρά της, η Hilary McAllister, υπεύθυνη ακτιβισμού της Ben & Jerry’s, δήλωσε:
«Αυτός ο στόχος δεν είναι απλώς αναγκαίος – είναι κάτι που οι Αυστραλοί αξίζουν. Είναι ουσιώδες βήμα για να λάβουμε τη τολμηρή δράση που απαιτεί η κλιματική κρίση».
Η Ben & Jerry’s έχει μακρά ιστορία ακτιβισμού μέσω καμπανιών όπως This Is Our Whirled, Save Southern Sea, και Unfudge Our Future, προωθώντας περιβαλλοντική πολιτική βασισμένη στην επιστήμη.
www.worldenergynews.gr






