Στα 1,96 ευρώ ανά μετοχή διαμορφώνονται τα προσαρμοσμένα κέρδη για το πρώτο εξάμηνο του 2025
Μειωμένη καθαρή κερδοφορία κατά 39% παρουσίαζουν τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη της Motor Oil στα 213 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Ο κύκλος εργασιών παρουσιάζει πτώση 16% στα 5,3 δισ. ευρώ ενώ τα EBITDΑ σε εξάμηνη βάση ανέρχονται σε 452 εκατ. ευρώ προσαρμοσμένα με πτώση 27%.
Αντίστοιχα οι επενδύσεις ανέβηκαν στα 263 εκατ. ευρώ έναντι 254 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024 και το καθαρό χρέος στα 1,96 δισ.
Οι καθαρές ταμειακές ροές ηταν αρνητικές κατά 164 εκατ.ευρώ.
Στο δεύτερο τρίμηνο τα προσαρμοσμένα EBITDΑ ήταν στα 237 εκατ. έναντι 289 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024 και προήλθαν κατά 185 εκατ. ευρώ από το διυλιστήριο έναντι 231 εκατ. που ήταν για την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για το β΄τρίμηνο ανήλθαν σε 117 εκατ.δηλ. 1,08 ευρώ ανά μετοχή ένατι 172 εκατ. δηλ. 1,59 ευρώ ανά μετοχή την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Ο κύκλος εργασιών κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025 στα 2,587 δισ. έναντι 3,259 δισ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Το συνολικό επενδυμένο κεφάλαιο ανήλθε στα 4,8 δισ. έναντι 4,5 δισ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Ανάλυση της BETA
Η Motor Oil ανακοίνωσε ικανοποιητικό αποτέλεσμα, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις της αγοράς. Η MOH ανακοίνωσε προσαρμοσμένα EBITDA ύψους 237 εκατ. ευρώ έναντι εκτίμησης 216 εκατ. ευρώ του Β' Τριμήνου 2025, χάρη στην ισχυρότερη απόδοση των διυλιστηρίων χάρη στη χρήση μικτών πρώτων υλών και την αυξημένη εμπορική δραστηριότητα. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 117 εκατ. ευρώ έναντι εκτίμησης 96 εκατ. ευρώ, ενώ το καθαρό χρέος μειώθηκε κάτω από το όριο των 2,0 δισ. ευρώ λόγω των χαμηλότερων αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης, παρά τις υψηλές κεφαλαιουχικές δαπάνες. Τηλεδιάσκεψη σήμερα μετά τις ώρες λειτουργίας της αγοράς. Περισσότερες λεπτομέρειες:
- Διύλιση: Η μέση τιμή του αργού πετρελαίου Brent διαμορφώθηκε στα 72 δολάρια/βαρέλι το πρώτο εξάμηνο του 2025 (μειωμένη από 84 δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2024). Τα περιθώρια διύλισης μειώθηκαν απότομα (προσαρμοσμένο περιθώριο κέρδους από το Υπουργείο Υγείας: 69 δολάρια/μετρικό τόνο έναντι 109 δολαρίων/μετρικό τόνο το πρώτο εξάμηνο του 2024). Προσαρμοσμένα EBITDA β' τριμήνου 2025: 185 εκατ. ευρώ έναντι 231 εκατ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο του 2024 (281 εκατ. ευρώ έναντι 509 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2024). Η ασφαλιστική αποζημίωση (145 εκατ. ευρώ) αντιστάθμισε εν μέρει τις επιπτώσεις της πυρκαγιάς στο διυλιστήριο.
- Εμπορία Καυσίμων: Σταθερή απόδοση με EBITDA €29 εκατ. έναντι €30 εκατ. στο Β' τρίμηνο του 2024 (€52 εκατ. στο Α' εξάμηνο του 2025) και μικρή μείωση εσόδων. Δίκτυο εσωτερικού ~1.530 πρατήρια καυσίμων. Η εγχώρια κατανάλωση καυσίμων στην Ελλάδα παρουσίασε αύξηση στη βενζίνη, το ντίζελ, τα καύσιμα αεροσκαφών και τη ζήτηση για ανεφοδιασμό καυσίμων.
- Ενέργεια & Φυσικό Αέριο: Κέρδη EBITDA 14 εκατ. ευρώ έναντι 27 εκατ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο του 2024 (μείωση 42 εκατ. ευρώ από 75 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2024), λόγω της χαμηλότερης παραγωγής ΑΠΕ, του ανταγωνισμού και του μεριδίου αγοράς λιανικής πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας. Οι τιμές χονδρικής πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στην Ελλάδα παρέμειναν ασταθείς, με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας να κερδίζουν μερίδιο στο ενεργειακό μείγμα.
- Λοιπές δραστηριότητες: EBITDA €10 εκατ. (€16 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο).
- Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες ανήλθαν σε €127 εκατ. έναντι €76 εκατ. στο δεύτερο τρίμηνο του 2024 (€203 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2025), με συνεχιζόμενες επενδύσεις σε διύλιση, εμπορία καυσίμων και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το προφίλ λήξης χρέους παραμένει ισορροπημένο με ένα μείγμα δανείων και ομολόγων.
- Σε δημοσιευμένο επίπεδο, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του Υπουργείου Υγείας (MOH) ανήλθαν σε 387,4 εκατομμύρια ευρώ το Α' εξάμηνο του 2025 (-39,4% σε ετήσια βάση), συμπεριλαμβανομένων ασφαλιστικών αποζημιώσεων ύψους 150,8 εκατομμυρίων ευρώ. Το ποσοστό αξιοποίησης της παραγωγικής ικανότητας ξεπέρασε το 80% χάρη στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων (μαζούτ, νάφθα, VGO), ενώ οι εργασίες αποκατάστασης ολοκληρώθηκαν και το διυλιστήριο, το οποίο είχε κλείσει τον περασμένο Σεπτέμβριο, επανέλαβε τη λειτουργία του αυτόν τον μήνα, πολύ νωρίτερα από ό,τι αρχικά αναμενόταν. Τα μικτά κέρδη του Ομίλου (προ αποσβέσεων) το Α' εξάμηνο του 2025 ανήλθαν σε 430,5 εκατ. ευρώ, έναντι 791,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σημειώνοντας μείωση 45,63%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 217,7 εκατ. ευρώ, έναντι 468,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Τα καθαρά κέρδη στο Α' εξάμηνο του 2025 ανήλθαν σε 163,4 εκατ. ευρώ, έναντι 362 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Συνολικά, ένα καλό σύνολο, καθώς ο όμιλος κατάφερε να περιορίσει τον αντίκτυπο του κλεισίματος της CDU. Η επανέναρξη των εργασιών στη δεύτερη CDU θα οδηγήσει στην αντικατάσταση μέρους της εμπορικής δραστηριότητας με βιομηχανική δραστηριότητα, ενισχύοντας το περιθώριο κέρδους διύλισης. Σημειώστε ότι στο τρίτο τρίμηνο του 2025, το σχετικό περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε λόγω της εποχιακής ζήτησης για βενζίνη και καύσιμο αεριωθούμενων. Η διοίκηση είναι αισιόδοξη για το υπόλοιπο του έτους.
Αναμένει ότι στο δεύτερο εξάμηνο του 2025 η μέση τιμή του αργού πετρελαίου Brent θα είναι περίπου 60-70 δολάρια και τα κέρδη EBITDA διύλισης θα είναι ικανοποιητικά. Η λειτουργική κερδοφορία των θυγατρικών στην εμπορία καυσίμων, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στα λιπαντικά και στην κυκλική οικονομία εκτιμάται ότι θα είναι τουλάχιστον συγκρίσιμη με αυτή του πρώτου εξαμήνου του έτους. Στην τηλεδιάσκεψη αναμένουμε σχόλια για τις προοπτικές στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, την αναμενόμενη ημερομηνία επανέναρξης των εργασιών της μονάδας απόσταξης το τρίτο τρίμηνο του 2025, την αναμενόμενη εμπορική έναρξη λειτουργίας της νέας μονάδας CCGT στην Κομοτηνή, την έναρξη λειτουργίας της νέας μονάδας διαχωρισμού προπυλενίου και τη συνεισφορά της νεοαποκτηθείσας επιχείρησης Waste Management.
www.worldenergynews.gr






